help verveling bij konijnen. wat voor speeeltjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:28

Ik heb een ram van 11 weken en twee beren cavia, s nu had ik ze bij elkaar zitten maar de dierenarts zei me de cavia, s weg te halen bij het konijn, nu heb ik dus twee caafjes in een hok en 1 konijn maar ik weet niet wat bij het konijn te zetten of het konijn weg te doen heb hem nog geen week, de cavia, s zitten veel in het nachthok rn piepen veel als konijn ook daar is help

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 21:36

joyca schreef:
Ik heb een ram van 11 weken en twee beren cavia, s nu had ik ze bij elkaar zitten maar de dierenarts zei me de cavia, s weg te halen bij het konijn, nu heb ik dus twee caafjes in een hok en 1 konijn maar ik weet niet wat bij het konijn te zetten of het konijn weg te doen heb hem nog geen week, de cavia, s zitten veel in het nachthok rn piepen veel als konijn ook daar is help

Graag hier een eigen topic voor openen
maar mijn tip inderdaad uitelkaar halen ram later laten castrenen en er een voedster bij zetten

joyca

Re: help verveling bij konijnen. wat voor speeeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:42

Ok verwijder hem dan maar

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:47

Kattenspeeltjes!!
Is van plastic en er zit een belletje in, mijn konijnen lopen er geregeld mee te gooien.
Afbeelding

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:54

persoonlijk vind ik je hok en je ren die je er straks bij hebt veel te klein voor 2 vlaamse reuzen :o

daarbij zijn kattenspeeltjes leuk voor ze..je geeft al een hoop goede dingen aan, vergeet niet dat ze elkaar ook nog hebben :)

verder zo snel mogelijk laten helpen.

heb je je wel goed ingelezen voor je 2 vlaamse reuzen ging verwelkomen?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:00

Ik vind de ruimte die ze hebben persoonlijk ook veel te klein, onze reuzen hebben een ren van 7 X 6 m en dat voldoet net ze kunnen echte sprintjes trekken en vinden dat ook heel leuk.
kwa hok ons nachthok nu is 120 X 70 en dit is voor nu wel voldoende maar reuzen zijn niet voor niets reuzen die hebben ruimte nodig :)

Kwa spel hier vinden ze twijgen helemaal top en ik geef ze vaak in hooi gepakt lekkers dus wat groen voer verstopt in een bal hooi hilarisch om te zien hoe ze daar mee gooien, graven en noem maar op om het er uit te krijgen

My_Shadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:34

Leuk dat je een topic hier voor opent, probeer zelf namelijk ook vaak leuke, creatieve dingen voor mijn 2 dwergjed te verzinnen.
Hier is dé boomstam helemaal geweldig!! Hij is hoog en breed genoeg voor ze om er op te zitten.
Wel grappig, ze gebruiken hem echt alsof ze het fan beter kunnen zien.

Misschien is het mogelijk om een wip-wap te maken? Of een soort schommel? Wat ze vast erg gaaf zullen vinden is een zandbak waar ze in mogen graven.
Als ik nog meer ideeën heb laat ik het je weten! Ben benieuwd wat voor leuks je allemaal voor ze gast maken! Laat je eens een foto zien als wat hebt gemaakt?
Groetjes!

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:41

Een van mijn konijnen is ook nogal snel uitgekeken op de speeltjes. Om die bezig te houden ben ik iedere dag in de achtertuin bezig om dingen te verplaatsen, anders neer te zetten. Als ik dat niet doe merk ik echt dat ze zich verveeld, gaat ze ook uit verveling een soort van klieren. Als je dan buitenkomt struikel je zo ongeveer over haar. Ze heeft ook speeltjes, maar ik geef er maar twee of drie per keer, de rest leg ik weg. Om de week ongeveer wissel ik ze dan weer om, is ze weer druk bezig, want t is weer nieuw en dus weer helemaal spannend :j
Zand en uitkijkposten zijn inderdaad iets waar je ze wéken door gefascineerd kunt houden! En een kartonnen doos(je) is inderdaad een goeie. Die van mij zijn dan de hele dag en nacht bezig met dat ding te versnipperen 8)7 Maar goed, ze zijn lekker bezig dan :D En ik de dag erna ook :Y)

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:18

Kartonnen dozen zijn altijd leuk ja! Nog goedkoop ook, even langs de supermarkt... En rotzooi maken kunnen die van mij ook goed, soms ziet het hok er één dag na de grote schoonmaak al niet meer uit... :p

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 21:41

Heej weer even terug.

Ik heb een tijdelijke oplossing voor het trapje.(zelfde dag gemaakt als dat ik het topic openen.

sinds die tijd is terror super lief. bijt en krabt niet meer en komt steeds naar me toe als ik in de ren ben.
en ook bink doet het goed. en is vrolijk

momenteel hebben ze in de ren een appel boom knotwilg takken. grote pvc tunnel huisje
Balletje met brokken(hun voer verdeeld in voerbak en balletje) 2 balletjes met belletje 4 hooiballen houten speeltje met balletje flostouw(voor maatje teckel) enz.

ze zijn echt super vrolijk. de ren is 3 bij 4 Daarbij moet ik vermelden dat ze (als ze groter zijn en niet door het gaas meer kunnen) ze ook in de tuin mogen
de ren is verdeeld met zand en tegels maar graven hebben ze nog niet ondekt :+
veder zijn ze woensdag 12 weken en gaan ze naar de DA dus dan weer ik eindelijk zeker wat terror nou is.

Ook doen ze het super goed met de kippen ( de kippen vonden de konijnen heel eng maar liepen naar 1 uurtje gezellig samen)

wie nog meer tips :P

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 19:39

De DA heeft vorige week gekeken en ik heb 2 voedsters.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:42

Er zijn al veel tips voor speeltjes gegeven, maar ik zag je hok en het lijkt mij nou geen geschikt hok? De hele zijkant is open. Ze moeten juist uit de tocht kunnen zitten, en dat kan op deze manier echt niet.

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 19:44

Geryon schreef:
Er zijn al veel tips voor speeltjes gegeven, maar ik zag je hok en het lijkt mij nou geen geschikt hok? De hele zijkant is open. Ze moeten juist uit de tocht kunnen zitten, en dat kan op deze manier echt niet.

Aan de rechterkant zit een plank dus helemaal dicht de ren is ook aan de een kant de muur van de schuur andere kant schutting dus ze zitten wel degelijk uit de wind ;)

idd al veel tips maar alle tips zijn welkom

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 02:44

bij de action hebben ze momenteel katten speeltjes, plastic ballen (10 cm doorsnee) voor nog geen euro!!
In roze, blauw en paars.
Heb er weer een paar meegenomen, kan niet hard genoeg rammelen in de ren ;-)

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 10:16

dit zijn de spullen die ik tot nu toe heb:

Afbeelding
in de balletjes zit gewoon hun eigen voer.
Afbeelding
pvc buis die met dank gebruikt word
Afbeelding
Afbeelding
takken
Afbeelding
huisje met tijdelijke loopplank naar het hok.
Afbeelding
samen eten

Ik hoef geen commentaar op dingen(die nog niet in orde zijn)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:20

mijn konijntje vindt zijn dennenappel ook erg leuk, (niet de kleintjes, daar keek hij ong. een seconde naar), maar met zijn grote (15x10cm) is hij de hele tijd aan het gooien en aan het rollen
springen je konijnen eerst op dat bruine hokje?? (geen commentaar, gewoon een vraag)

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 15:23

Lienie_F schreef:
mijn konijntje vindt zijn dennenappel ook erg leuk, (niet de kleintjes, daar keek hij ong. een seconde naar), maar met zijn grote (15x10cm) is hij de hele tijd aan het gooien en aan het rollen
springen je konijnen eerst op dat bruine hokje?? (geen commentaar, gewoon een vraag)

ja de konijnen springen daar eerst op
(sterker nog ze springen ook in het kippenhok helemaal links op die zelde foto) en dat is toch echt niet de bedoeling :+

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:47

veranadautje schreef:
Lienie_F schreef:

ja de konijnen springen daar eerst op
(sterker nog ze springen ook in het kippenhok helemaal links op die zelde foto) en dat is toch echt niet de bedoeling :+

okeeeee :)
haha vertel ze maar eens dat dat niet de bedoeling is :Y)

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 15:49

[/quote] okeeeee :)
haha vertel ze maar eens dat dat niet de bedoeling is :Y)[/quote]

ze weten het donders goed als ik naar buiten kom en hun naam zeg gaan ze er gouw weer uit :P

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:34

veranadautje schreef:

haha vertel ze maar eens dat dat niet de bedoeling is :Y)[/quote]

ze weten het donders goed als ik naar buiten kom en hun naam zeg gaan ze er gouw weer uit :P[/quote]

haha, dat klinkt net als mijn konijntje. Die wil altijd blaadjes eten of tussen de struiken kruipen, en als je dan "nee" zegt gaat hij gauw wat anders doen xD

vinden de kippen het vervelend dan??

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 16:36

Lienie_F schreef:
veranadautje schreef:
haha vertel ze maar eens dat dat niet de bedoeling is :Y)

ze weten het donders goed als ik naar buiten kom en hun naam zeg gaan ze er gouw weer uit :P[/quote]

haha, dat klinkt net als mijn konijntje. Die wil altijd blaadjes eten of tussen de struiken kruipen, en als je dan "nee" zegt gaat hij gauw wat anders doen xD

vinden de kippen het vervelend dan??[/quote]

nee maar het kippen voer staat daar niet de boedoeling dat ze dat opeten

maar nu weer on topic
pb mag altijd