Kan een konijn (voedster) alleen zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 19:18

RainbowDance schreef:
Mijn konijn staat alleen , maar dat is omdat hij geen maatje wil , we hebben het vaker geprobeert ook met cavia's maar hij vind dat juist niks . Maar de meeste konijnen willen heel graag en konijn dus zelf zou ik er eentje bij zetten . :)

Wat is het dan? Een voedster?
En waarmee heb je geprobeerd? Op elk potje past een dekseltje is mijn mening... Cavia's en konijnen zijn sowieso geen goede combinatie.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:23

FemkeUtah schreef:
Ik woon in brabant omgeving breda

Oeh, in Galder zit geloof ik een konijnenopvang! Je kunt even kijken op de website BunnyBunch, daar is een lijst te vinden met alle konijnenopvangen in Nederland.

Konijnen hebben zeker een soortgenootje nodig. Je kunt nooit 24/7 je konijn aandacht geven, een soortgenoot kan dat wel. Hier merk ik toch echt dat mijn konijnen een maatje nodig hebben en als ik zie wat voor interactie zij met elkaar hebben, dat kan ik gewoonweg niet 'vervangen'. Het is wel eens voorgekomen dat ik mijn konijnen moest scheiden (bijvoorbeeld operatie of eentje die overleden was) en je wilt niet weten hoe blij ze dan weer waren om elkaar te zien.

Ga verder nooit af op wat een dierenwinkel voor advies geeft, heel vaak geven ze slecht of verkeerd advies. Dat is heel jammer, want het is een dierenwinkel en je verwacht dat zij de kennis bezitten om jouw goed advies te geven. Helaas gebeurd dat zelden, als je dus vragen hebt over konijnen: vraag het aan een (goede) konijnenopvang, zij bezitten deze kennis wel en kunnen je goed helpen!

marjotje82

Re: Kan een konijn (voedster) alleen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:27

Ja beste is idd een gecastreerde ram erbij!
In de opvang hebben ze ze geregeld!