Welk ras is mijn kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:44

Je zal nóóit weten wat voor ras er in zal zitten. Het is namelijk alleen maar gokken. Main Coon's zijn gigantisch. Alleen al het feit dat ze klein is laat mij twijfelen aan een kruising. Kennis van ons heeft een kruising Main Coon en man, dat is net een poema qua grootte (8kg) :). De meeste kruisingen zijn fors van Main Coons.

Vind dit soort topics eigenlijk een beetje zinloos omdat je toch nooit een echt antwoord zal vinden :o tenzij je bij de fokker komt uiteraard :P

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 19:49

lifaya schreef:
Je zal nóóit weten wat voor ras er in zal zitten. Het is namelijk alleen maar gokken. Main Coon's zijn gigantisch. Alleen al het feit dat ze klein is laat mij twijfelen aan een kruising. Kennis van ons heeft een kruising Main Coon en man, dat is net een poema qua grootte (8kg) :). De meeste kruisingen zijn fors van Main Coons.

Vind dit soort topics eigenlijk een beetje zinloos omdat je toch nooit een echt antwoord zal vinden :o tenzij je bij de fokker komt uiteraard :P

Jij mag het zinloos vinden, ik zou graag weten wat het kan zijn. En ik denk dat je er met een juiste beredenering toch wel in de buurt kan komen.

Meer foto's zijn hier te vinden overigens:
[BB-ITP] Deze diva vindt dat ze een topic verdient!

Maine Coons kunnen enorm groot zijn ja, maar er zijn ook kleinere bekend.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:01

Tigress schreef:
een echt ras is het niet. In geval van katten is mij altijd verteld; geen stamboom? Dan ook niet compleet zuiver :)
ik neig idd ook naar europees korthaarXmaine coon.
Noorse boskat is het niet, die heeft geen pluimpjes. Een EK ook niet, dus die twee samen zal geen pluimpjes opleveren, wat de MC wel heeft :)

*edit* oh, dat is net ook genoemd :+

Ook een noorse boskat heeft pluimpjes op de oren :) en heeft een lange rechte neus.
Deze poes heeft een duidelijke stop van neus naar voorhoofd en in combinatie met de vachtstructuur denk ik een x maine coon.
Maar zoals al eerder gezegd het blijft raden want je zal het nooit precies weten.

Rosie

Re: Welk ras is mijn kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:14

De structuur van de vacht is ook vrij dik voor zover ik kan zien. Misschien Pers x MC? Althans dat is wat ik erin zie..
Ik heb zelf een EK x MC maar de MC zie je er niet echt in terug. Dus ik denk ook niet dat je je heel erg moet focussen op specifieke kenmerken die erin 'horen' te zitten want dat verschilt heel erg per kat.. :)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 22:25

Ik heb een kruising met vanalles en nog wat andere kleur maar ook wel wat overeenkomsten
hij is Noor x Ragdoll en Sibeer x Heilige Birmaan

Ik zie wel overeenkomsten. Hij is wel een kater, niet zo heel groot ong 4,5 kilo

Afbeelding

Meer foto's in mijn profiel. Misschien heb je er iets aan.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:08

Ik denk....een Turkse Angora :j

Ze lijkt heel veel op mijn Fleurtje, die op 20 jarige leeftijd is overleden.
Fleurtje was ook een Turkje :)

Wat een schoonheid is ze <3

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:41

kruising coons hoeven niet perse een grote neus te hebben :D
Hier onze Spaceboy, kruising coonxbirmaan:
Afbeelding
Afbeelding
Erg fluffy maar geen grote neus.
Zijn moeder wel:
Afbeelding
Je hebt trouwens een erg mooie kat. Echt een dametje om te zien.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 17:11

Hmm vind toch wel dat die echt de grove structuur van een Maine Coon heeft eigenlijk :P

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:25

er zit maine coon in want volgens mij is dat het enigste ras die plukken heeft op de oorpuntjes. Enne ook die hoeven niet groot te zijn want mijne is 3.75 kg en meer kan ik er niet van maken (nu 7 jaar)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:34

Hoe reageren mensen met allergie op haar ?
Niet? Dan is ze n kruising Siberische boskat , heeft ze ook sneeuwschoenen, dus echte lange pluimen tussen de tenen?

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:47

dierenfan schreef:
er zit maine coon in want volgens mij is dat het enigste ras die plukken heeft op de oorpuntjes. Enne ook die hoeven niet groot te zijn want mijne is 3.75 kg en meer kan ik er niet van maken (nu 7 jaar)

Nee ook de noorse boskat heeft mooie oorpluimen :j zie foto van mijn noren meisje

Afbeelding

Afbeelding

Boven een noorse boskat(4,5 kilo maar nog maar 1 jaar) en de zwarte is een maine coon(ruim 6 kilo),beide hebben oorpluimen en mooie sneeuwschoenen.
Een noor heeft een lange rechte neus en de coon heeft een duidelijke stop tussen neus en voorhoofd.

Afbeelding Afbeelding

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:58

Nou ik zie toch wel een duidelijk kenmerk van een Maine Coon, die zie ik overigens ook (toevallig??) bij bovenstaande Noorse Boskat.. Maine Coons hebben altijd een M op het voorhoofd.. Die zie ik op verschillende foto's toch wel vrij duidelijk.
Typisch dat de Noorse Boskat hier boven dat ook heeft, is het echt geen kruising?

Onze Maine Coon is ook niet extreem groot. Wel hele grote poten haha.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:02

Mooie kat!
Ze doet me wel een beetje denken aan de katten van mijn moeder, die zijn Noorse boskat x vuilnisbak. Een daarvan heeft ook duidelijk de 'M' op zijn kop, maar zelfs mijn rooie vuilnisbak heeft een M.
Ik heb zelf ook een kruising Noorse boskat x vuilnisbak, maar die is weer heel anders uitgevallen. Geen lang haar helaas, maar wel veel van de bouw en 'opener'/feller uitdrukking van een boskat, die ik ook wel een beetje in jou kat zie. Ook het diva loopje is haar heel bekend!
Ik zie in het koppie, en gezien zijn grootte weinig Maine Coon terug. Mijn zusje heeft 2 Maine Coons, wat een beesten, maar echt met een heel eigen blik in de ogen. De Coons die ik ken zijn ook niet bepaald lichtvoetig. maar met een kruising weet je het nooit natuurlijk...
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 18-09-13 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

lovis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:09

Wat een mooierd. Moet zeggen dat ik wel dingen herken van onze kat qua uiterlijk en gedrag. wij hebben een Turkse Angora. Toevallig ook uit het asiel, maar wel met papieren. (Is afgestaan). Mauwt ook veel, vind op schoot liggen en knuffelen heerlijk, zeker als je dag weggeweest bent en slapen is zn grootste hobby. Dit is de onze (niet echt een duidelijke foto van de zijkant of recht van voren momenteel)

Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 22:10

Qua karakter lijkt die heel veel op Nida ja :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:14

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 14:34

Lauraa90 schreef:
Nou ik zie toch wel een duidelijk kenmerk van een Maine Coon, die zie ik overigens ook (toevallig??) bij bovenstaande Noorse Boskat.. Maine Coons hebben altijd een M op het voorhoofd.. Die zie ik op verschillende foto's toch wel vrij duidelijk.
Typisch dat de Noorse Boskat hier boven dat ook heeft, is het echt geen kruising?

Onze Maine Coon is ook niet extreem groot. Wel hele grote poten haha.

Nee het is echt geen kruising ze heeft een mooie stamboom en beide ouders zijn bij mij bekend :P ,het klopt dat dat de M ook vaak zichtbaar is bij een tabby van welk ras dan ook en heeft dus helaas niets met de M van maine coon te maken

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 14:37

Het kan ook nog gewoon een langharige huiskat zijn.

Waarom willen mensen 'ras' in een leuke onbekende afkomst hebben?

Dat maakt de kat toch niet anders of beter?

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 14:43

ik neig toch erg naar een coon kruising: heb zelf een maine coon x siamees en die lijkt er verdacht veel op (moeder is half half, vader volle coon)
Nous weegt zo rond de 4 a 5 kg en is net zo groot als mijn htk kater.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:47

die M om het hoofd van sommige mainecoons is niet de M van Mainecoon, maar de W van waanzinnig stout :D
Hoort bij de tabby-streepjes aftekening en komt bij alle rassen met die aftekening voor.
Bij het asiel noemen ze langharige onbekenden gewoon "europese langhaar".