Studentenhuisdier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: Studentenhuisdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:11

Kijk nou hoe lief ze een krekeltje aan het eten was :+:
Afbeelding

:+

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:13

Een hamster! Ik heb er zelf ook een en vind het wel erg leuk zo'n maatje dat savonds wel gezellig wil knuffelen.

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 21:14

Hahah wat een geweldige ideeen!

Ik vind het leuk als ik er zelf ook wat contact mee kan krijgen, maar dit hoeft niet persé.
Als ze dan niet knuffelbaar zijn, dan vind ik het wel leuk als het beweeglijke dieren zijn, die echt een leven leiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:14

Halsbandleguaan of een luipaardgekko? :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:15

Bidsprinkhanen zijn zo leuk! Ik mis die van mij stiekem nog steeds wel. Ze doen echt geen moer maar ze kijken altijd zo leuk :')

Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:16

:D
Wat een lekker bekkie !

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:16

Ja ze kijken altijd ondeugend :')
met de bidsprinkhaan kan je niet knuffelen... die gaat hooguit naar je 'boksen' als je het probeert :+
Je kan ze wel handtam maken, over je hand heenlopen oid.
Wat ik vooral boeiend vond was het jagen... die beesten zijn zo vreselijk snel met die grijparmpjes.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:18

Rivaldo schreef:

Ik vind het leuk als ik er zelf ook wat contact mee kan krijgen, maar dit hoeft niet persé.
Als ze dan niet knuffelbaar zijn, dan vind ik het wel leuk als het beweeglijke dieren zijn, die echt een leven leiden.

Ik heb zelf een witbuikegel, maar daar heb je wel een groot hok voor nodig en de aanschaf van alles is niet goedkoop, plus ze moeten verwarmd zitten etc. Ook hebben ze eigenlijk wel elke dag aandacht nodig wil je ze goed tam krijgen.

Als kijkdiertjes heb ik Europese dwergmuizen, ontzettend leuk zijn die :) ze zitten in een terrarium omdat ze zo klein zijn (kunnen door spijlen van een kooi heen). Deze muizen stinken niet zoals kleurmuizen dat doen, ze zijn klimmers waarbij ze ook hun staart gebruiken en ze zijn altijd bezig. Noem het altijd muizen tv :D

Mijn bidsprinkhaan liep eigenlijk bijna altijd los in mijn kamer want ze gaan toch nergens heen :+

Zoolgangster

Ja wat wil je eigenlijk voor dier? Iets om naar te kijken, of iets om te knuffelen?
En komt het in dezelfde kamer als waar je slaapt?
Veel knaagdieren, maar ook konijnen kunnen ontzaglijk veel herrie maken in een kooi. Vogels gaan meteen na zonsopgang vrolijk zingend de dag verwelkomen...
's winters is dat geen probleem, maar in de zomer kun je dus om 4-5 uur 's ochtends al wakkergefloten worden...
Best iets om goed over na te denken dus.

En bidsprinkhanen hebben voedseldieren nodig: krekels, en krekels tsjirpen de héle tijd door... :')

Qwillion

Tamagotchi!!!!!!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:19

Schei uit, daar heb ik nog nachtmerries van ( en een hele verzameling :)) )

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:20

Ratjes!
Vriendinnetje van me woont ook op kamers en die heeft 2 ratjes.
Vandaag was ik er en ze scharrelden zo heerlijk rond en ééntje kwam bij mij op schoot liggen en is er niet meer afgegaan tot ik 2 uur later opstond <3 Ze zijn niet zo heel moeilijk (heb er zelf ook 2) alleen je moet ze wel op tijd verschonen.
Een dagje of half dagje alleen is geen probleem als je er 2 hebt :) En ze genoeg te eten hebben.
Als ik een lange dag weg ben geef ik ze wat extra in hun voerbakje en verstop wat te eten in hun kooi.

En ze zijn zo heerlijk knuffelbaar, sociaal en speels. Ja ik hou van ratjes :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:20

Shirley schreef:
Schei uit, daar heb ik nog nachtmerries van ( en een hele verzameling :)) )

Ik ook... omdat de leraar hem toen der tijd afpakte waardoor mijn beestje dood was en mijn levenswerk naar de maan -O-

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 21:21

Fiffill schreef:
Rivaldo schreef:

Ik heb zelf een witbuikegel, maar daar heb je wel een groot hok voor nodig en de aanschaf van alles is niet goedkoop, plus ze moeten verwarmd zitten etc. Ook hebben ze eigenlijk wel elke dag aandacht nodig wil je ze goed tam krijgen.

Als kijkdiertjes heb ik Europese dwergmuizen, ontzettend leuk zijn die :) ze zitten in een terrarium omdat ze zo klein zijn (kunnen door spijlen van een kooi heen). Deze muizen stinken niet zoals kleurmuizen dat doen, ze zijn klimmers waarbij ze ook hun staart gebruiken en ze zijn altijd bezig. Noem het altijd muizen tv :D

Mijn bidsprinkhaan liep eigenlijk bijna altijd los in mijn kamer want ze gaan toch nergens heen :+

Lijkt me geweldig zo'n egeltje, maar idd best duur en groot hok..

Ik heb even een lijsjte gemaakt:

Zoogdieren:
Hamster
Ratjes
Kleurmuizen
Gerbils
Witbuikegeltje

Vissen:
Goudvis

Reptielen:
Axolotl
Gekko
Gifkikker
Mini-slang
Slak
Schildpad
Halsbandleguaan

Insecten:
Wandelende tak
Bidsprikhaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:21

Neem 2 slakjes en ze leiden hun eigen leven. Heb er nog genoeg :))

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:21

Dit is een van m'n muisjes, ze worden ong 5-7 cm groot (zit hier op mijn pols, is nog wel een jonkie op de foto)

Afbeelding

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:22

Rivaldo schreef:

Gerbils :j
Geen knuffels, maar heerlijk om naar te kijken! Kijk maar in mijn profiel, daar zijn foto's van mijn 2 kleine dames :+:

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:22

Wat is zo'n axolotl geinig :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:23

Rivaldo schreef:

Dan toch ratjes! Knuffelbaar, slim, leuk om naar te kijken!
Maar zijn 's nachts behoorlijk actief. Moet je tegen kunnen. Ik ben daar destijds aan gewend geraakt en sliep gewoon door hun gerommel en geknaag heen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:24

Axolotl zou ik wegstrepen ;)
hele leuke dieren, maar moeten wel in koud water (je hebt dus eigenlijk een aquarium koeler nodig, prijzig grapje).

Wij hebben er ontzettend veel lol mee gehad, maar wel veel tijd en geld erin gestoken.

Nena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:25

Zal even meer over een slak vertellen.

Het verblijf maak je +- 1x in de maand schoon, dan doe je nieuwe grond erin, dat mag geen bemeste potgrond zijn, het beste is cocopeat dit kan je bij de action kopen voor €0,64 per blok, hier maak je 10 liter aarde, je hebt 1blok nodig per schoonmaak beurt, het ziet er zo uit : http://www.mijnalbum.nl/Foto650-8DFR4Z73.jpg

Een slak een groente, sla, basilicum & komkommer valt altijd in de smaak, maar in komkommer zitten niet genoeg voedingstoffen dus je moet afwisselen. Verder moet er een sepia schelp in het verblijf liggen, deze is te vinden in alle dierenwinkels onder de €2

Een slak kan al in een curver bak gehouden worden, aan de boven kant moet je een paar gaten boren voor frisse lucht, en soms de deksel open zetten voor gehele frisse lucht. Een slak moet gehouden worden tussen de temratuur 20-25 graden, als je kamer niet zo warm is moet je een warmtemat aanschaffen, deze bevestig je tegen de achterwant van het verblijf. Het verblijf moet 1 tot 2 keer per dag gesproeit worden met water, hiervoor gebruik je een plantenspuit.
Verder heeft hij een beschutten plek nodig, dit kan al een simelen kapotte bloempot zijn.

Slakken hebben allemaal voordelen, Ze stinken niet, Ze maken geen geluid & Het maakt niet uit als je een keer de verzorging vergeet of even geen tijd hebt om te verzorgen.

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 21:25

Ja, ze komen in dezelfde ruimte als waar ik slaap.

Mmm.. Ratten heb ik persoonlijk niet zoveel mee.. Worden best groot toch?
Dwergmuizen lijken me erg tof!
Wat voor hokje heb je daar voor?

EDIT:
Gekko's, kikkers en slangen hebben een groot terrarium nodig lijkt me?

Okee, thanks voor de slakkeninfo.
Hoe actief is zo'n slak?
Hoe groot is de bak?
Zijn ze solitair?
Laatst bijgewerkt door Rivaldo op 13-09-13 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:26

Een terrarium, want ze kunnen niet in een hok omdat ze zo klein zijn gaan ze door de spijlen heen. Mijn terrarium is hoger dan dat hij breed is omdat ze klimmen. Staan allemaal takken en graanhalmen en riet in (ze leven vaak in het graan waar ze bolletjesnesten maken). Zal wel even kijken of ik een foto heb.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:27

Goudvis zou ik ook afstrepen, of wil je een bak van 1.20 meter hebben? :=

Ik vond zelf mijn cavia echt tof! De hamster spookte teveel 's nachts :')

Overigens is de schaamluis ook aan het uitsterven, dus misschien die populatie helpen groeien? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:30

Rivaldo schreef:
Ja, ze komen in dezelfde ruimte als waar ik slaap.

Mmm.. Ratten heb ik persoonlijk niet zoveel mee.. Worden best groot toch?
Dwergmuizen lijken me erg tof!
Wat voor hokje heb je daar voor?

EDIT:
Gekko's, kikkers en slangen hebben een groot terrarium nodig lijkt me?

Okee, thanks voor de slakkeninfo.
Hoe actief is zo'n slak?
Hoe groot is de bak?
Zijn ze solitair?

Bij mij zijn de slakken redelijk actief. En ze kunnen prima alleen, alleen zelf hou ik ze nu samen. En voor een A. Fulica is een bak van 60 bij 30 prima.