Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Missie_Maxie schreef:Mijn beste vriendin had een parkiet(eigenlijk 2, maar ze zijn nu allebei dood) en die had een spiegeltje. Wat een onwijs leuk ding vond hij datde hele dag met zijn snavel er tegenaan. Niet agressief, gewoon 'liefdevol' en rustig
Cayenne schreef:Missie_Maxie schreef:Mijn beste vriendin had een parkiet(eigenlijk 2, maar ze zijn nu allebei dood) en die had een spiegeltje. Wat een onwijs leuk ding vond hij datde hele dag met zijn snavel er tegenaan. Niet agressief, gewoon 'liefdevol' en rustig
Eigenlijk is dat gewoon heel zielig. Deze parkiet had dus behoefte aan een nieuwe partner, maar kreeg dit niet, dus dan accepteren ze bij gebrek aan beter maar hun eigen spiegelbeeld als partner omdat ze zich anders eenzaam voelen. Ik word daar altijd juist een beetje verdrietig van.
Wilawander schreef:Batlow schreef:Heb je een bron waarom sepia niet goed is?
Jarenlange ervaring als kweker en als DA assistente. Zout is niet goed voor vogels dat is algemeen bekend. En ze eten daar vaak veel teveel van maar als je een beetje googled vind je het vast ook wel.
Wilawander schreef:Toch worden er heel veel parkieten ziek van. met name jonge vogels. Van slakken heb ik geen verstand maar voor vogels word het sterk afgeraden zeker als ze er veel van eten. Het wassen van sepia zou het inderdaad minder zout maken maar word zelden gedaan.