Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Joscaa schreef:In de bench stoppen vind ik altijd een beetje naar als 'straf'. Je maakt ze wel duidelijk dat ze iets fout doen, maar ik wil dat mijn hondje in zijn bench gaat liggen, als ze even tijd voor zichzelf wilt/niemand die aan haar zit. Ik wil dat als ze uit gaat rusten van druk spelen oid, dat ze lekker in haar bench gaat liggen. 'S nachts zit ze in haar bench met slapen, dus ik wil niet dat ze iets negatiefs linkt daaraan.
Wel heeft ze een kussen naast haar bench, dus ze word wel eens op haar plek gestuurd als ze vervelend is en dan mag ze zelf kiezen waar ze heen gaat (kussen/bench), maar haar lang blijven negeren etc doen we niet hoor.

(of althans, die naam hebben wij eraan gegeven). Helaas voor ons die de mogelijkheid om een puppycursus te volgen(wonen op Schiermonnikoog en min aantal pups was te weinig en iedere week op en neer reizen was voor ons geen doen). Bij de vorige 2 honden wel gedaan, omdat er toen wel cursussen waren op het eiland. Dus helemaal blanco waren we niet.Citaat:Op zich is het heel natuurlijk dat een hond zijn eten verdedigt. Het heeft dan ook niks met dominantie of algemeen agressief gedrag te maken. In de natuur zal een hond of wolf vaak proberen zijn buit te verdigen, soms ook tegen een hoger in de hiërarchie staande soortgenoot. De regel is: wat je hebt mag je proberen te houden.
Joscaa schreef:Felineepino; Als je weet hoe je er mee om gaat, kan het geen kwaad inderdaad, maar denk dat het bij TS (13, onervaren) geen goed advies is om te geven, want denk dat het dan wel gauw verkeerd gelinkt gaat worden.Maar ik snap je punt hoor!

amies100 schreef:Wilawander schreef:Jongens dominantie?????? met 11 weken????dat is een heel normaal puppygedrag....Wat een adviezen..
Misschien bij jouw pups![]()
laatst nog een extreem dominante pup van 8 weken gezien (Mechelaar, gefokt voor de sport). Als tegen hem verteld werd dat iets niet mocht dan stond meneer meteen klaar.
Nu is het eindelijk eruit maar dit kun je gewoon absoluut niet hebben bij een grote hond.
En mijn kruising bullterrier x amerikaanse bulldog was ontzettend dominant met 3 maanden, kroop bij vreemde mensen tot altijd boven het hoofd en liet zich eigen absoluut niet neerleggen.

Wilawander schreef:Jongens dominantie?????? met 11 weken????dat is een heel normaal puppygedrag....Wat een adviezen..
het heeft drastischere gevolgen dan men denkt...
xBerber schreef:Puppycursus. En niet een van ''Doet ie het goed, krijgt ie een koekje''. Wij hebben een vrij strenge en hardhandige cursus gedaan. En die van ons luisterd nu perfect. Ik had 'm allang een mep over zijn neus gegeven als ik jou was.