Tamara_089 schreef:Ik heb met zulke varkens gewerkt.
Je kunt ze het beste gewoon biggenbrok geven.
als je ze echt tam wil hebben zou ik daar nu vast mee beginnen. Als je de tijd er voor neemt hebben ze het zo door. Buiten alles wat mensen zeggen zijn varkens echt super slim. vaker nog slimmer dan een hond.
Ik neem aan dat je gewoon 2 zeugen hebt.
Geef ze buiten de brok niet veel ander voer. de meeste geven ze veel fruit en restjes maar dat is voor een varken echt niet nodig. daar worden ze namelijk heel snel dik van. mocht je toch buiten de brok anders willen geven pas je brokken erop aan. Een varken is echt een alles eter. Als het moet eten ze zelfs hun eigen soortgenoten op.
Hou er wel rekening mee dat ze wel ruimte nodig hebben als je ze echt buiten laat en zet het stevig af. Varkens zijn lomp en lomp sterk en duwen zo alles om!
Neen, ik heb een zeug en een gecastreerde beer

De beer (Flor) is wel een klein onderdeurtje, hoewel hij ouder is dan de zeug (Fanny). Fanny lijkt immers al op een echt varken, maar dan nog klein. Flor lijkt echt nog op een klein biggetje met een schattig biggenmuiltje en een schattige biggenschreeuwtje
De boer deed beide varkens weg omdat Flor te klein bleef en Fanny een dikke bil had. Flor is nog steeds klein, maar Fanny's bil is volledig genezen doordat ze kan bewegen en rondlopen