Just born, 3 little rabbits (Hollandertjes)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:17

Grace schreef:
JudithO schreef:
Wat betreft een voedster/voedster koppel, ook hier slechte ervaringen helaas. Het waren 2 zusjes, zaten dus altijd al bij elkaar. Tot de hormonen de kop op staken. Toen werd het vechten. Heb ze ook gesteriliseerd, maar die 2 waren niet meer te koppelen, ze gingen gelijk vechten (ook flink bijten dus).

Het is niet onmogelijk, net als dat ram/ram koppels niet onmogelijk zijn (ik ken voorbeelden van beide). Maar voor onervaren koppelaars is het nogal wat om een voedster met een ex-ram te koppelen, laat staan 2 voedsters of 2 rammen.
Wat mijn mening betreft, voedster/voedster en ram/ram gaat mij te vaak fout, dus ik zie het liefst een voedster/ex-ram koppel.

In wat voor ruimte zaten in dit geval jouw 2 voedsters?

Een ruime 20m2 met daarin een binnenhok van 1.20 bij 50 met 2 verdiepingen. Aan de afmetingen van hun leefruimte lag het dus zeker niet ;)

Edit: ik had de zusjes uit een opvang die normaal gesproken ook nooit voedster/voedster koppels plaatst.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:21

Geryon ik heb zelf alleen voedster + ram koppels gehad maar die andere konijnen zijn naar mijn weten niet gecastreerd en ze zitten idd altijd met 2, ze hebben wel veel ruimte overigens misschien dat dat scheelt. Maar meeste koppels zijn voedsters.

saskiakefie

Re: Just born, 3 little rabbits (Hollandertjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:31

Gefeliciteerd met je nestje TS, zo te lezen neem je goed je verantwoordelijkheid.

@Fiffil: waar is dat dan? 2 rammen samen gaat vrijwel nooit goed of ze moeten in een stressituatie zitten waardoor ze alleen bezig zijn met 'overleven'.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:59

Misschien kan je die mensen die je hebt moeten teleurstellen naar een opvang sturen?
We krijgen vrij vaak hollanders in de opvang...
En dat zijn ook raszuivere dieren, zelfs vaak met tatoeages die bij fokkers gekocht zijn.
Dit is dan één van de mislukte exemplaren, zou geslacht worden omdat hij een slechte koptekening had.
Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:04

saskiakefie schreef:
Gefeliciteerd met je nestje TS, zo te lezen neem je goed je verantwoordelijkheid.

@Fiffil: waar is dat dan? 2 rammen samen gaat vrijwel nooit goed of ze moeten in een stressituatie zitten waardoor ze alleen bezig zijn met 'overleven'.

Is geen stress situatie, misschien zijn het uitzonderingen, merendeel van de koppels is wel voedsters maar ik heb dus ook wel meer rammenkoppels gezien waarbij het gewoon goed gaat.

Dat konijntje hierboven, ik vind die koptekening juist leuk <3

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:18

Haha ik vind het echt mislukt :+

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 20:24

Hier nog een foto van de baby's
Afbeelding

De namen zijn ongeacht het geslacht en voor zover ze nog bij ons zijn:
Fret, Puppy en Paard

De ouders heten Koe & Kip

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:24

BB -> BB-ITP

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:41

Laptopmuis schreef:
Misschien kan je die mensen die je hebt moeten teleurstellen naar een opvang sturen?
We krijgen vrij vaak hollanders in de opvang...
En dat zijn ook raszuivere dieren, zelfs vaak met tatoeages die bij fokkers gekocht zijn.
Dit is dan één van de mislukte exemplaren, zou geslacht worden omdat hij een slechte koptekening had.
[ Afbeelding ]

wat jammer dat jullie zo ver bij ons vandaan zitten! die had wel welkom geweest bij de club!

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:54

Het gaat niet om de combinatie voedster/voedster of dit wel of niet kan maar om de ruimte. De meeste mensen stoppen twee konijnen in een veel te klein hok. Bij ons zitten ze in groepen van drie/vier voedsters in een zeer grote ren. Gaat altijd goed maar ze hebben dan ook de ruimte. Die konijnenhokken moeten ze verbieden.

Over het fokken van nestjes: hopelijk kent iedereen de nieuwe wet waarbij ook konijnenfokkers/hobbyfokkers verantwoordelijk zijn voor erfelijke ziekten bij hun fokproduct. Fok je niet verantwoord dan kan het je een hoop gaan kosten.