Hondendekentje...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:57

secricible schreef:
Mja, deze groeit ook nog, maar ik vond de prijzen wel meevallen eigenlijk...

Niet met 10 euro permaand zakgeld :o

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 15:48

Ik denk eigenlijk dat zo'n blazer nog het beste is. Want ik kan me voorstellen dat een akita met jas het weer veelste warm krijgt. Daarbij krijg je er ook een extra mooi uitziende hond bij nadat hij 'gefohnd' is.

Je zou natuurlijk ook nog een paraplu mee kunnen nemen en met de theorieles samen onder de plu kunnen gaan zitten :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 16:35

De theorieles is binnen hoor, gelukkig wel ;)
Maar ze gaan dus drijfnat de bench in of achter in de auto.
Met een blazer bedoel je zo'n badjas? Ik denk idd aan een badjasje of een ongevoerde regendeken. Ik ben alleen bang dat zo'n badjas zorgvuldig aan gort getrokken wordt en die van het plaatje gaat onder de staart door met nog een flappie. Mocht hij bedenken te gaan plassen dan wordt het wel erg goor...

secricible

Re: Hondendekentje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 19:21

Wat me zojuist opviel is dat zijn vacht ook veel langer nat blijft dan die van onze oudere hond.
Toestraks heb ik ze tegelijk uitgelaten. Die oudste is al lang en breed droog en die jongste ziet er uit alsof hij net in de sloot is gesprongen...

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:54

Met blazer bedoelde ik eigenlijk zo'n waterfohn. Hond afdrogen na training en in fleecedekentje in de auto/bench laten en thuis fohnen.
Anders zou ik voor een regendekje gaan, dat de hond uberhaupt niet nat wordt.

De ondervacht van een pup is nog veel donziger en minder dicht. Bij de oudere akita komt het waarschijnlijk niet eens goed in de ondervacht, dus is ie ook zo droog.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:33

jas kan ideaal zijn :j !
Ik heb een grote duitse dog die door medische reden geen kou mag hebben op zijn rug, deze jas is echt ideaal http://www.dursydog.nl/product/308/317/ ... 4002/46933 , gewoon een gevoerde regendeken.
verder heb ik daar ook nog een winterjas van hurta en 2 fleecejassen gekocht voor hem. Als je interesse in een foto hebt moet ik die even opzoeken.

Mijn hond is gek op de jassen :j

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:22

Na een paar flinke hoosbuien van de week,toch ook maar een regendekje voor mijn hond besteld.
Ze is langharig en droogt slecht,elke keer droog föhnen is ook niet te doen. Hard boenen met de handdoek lever een vacht vol klitten op.
Bij zooplus,niet duur ook.

Nena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:28

Voor onze honden hebben we ook een deken, zo een die paarden ook hebben, gewoon als het heel hard regent of heel koud is dan doen we hem aan. De honden vinden het heel fijn.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:28

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:11

Onze honden dragen ook een jasje, maar dit is echt uit noodzaak. Bij 12 graden en regen vergaan ze van de kou dus hebben we meteen bij hun aankomst in belgië jasjes gekocht.
Ook de shiba (wat gelijkaardig is aan de akita) hield ook niet van regen dus die deden we ook wel een jasje aan. Maar een heel dun wat enkel de regen tegen hield

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:28

Ik heb naakthondjes thuis en die hebben een hele kast vol kleding :') Ik ben wel altijd op zoek naar functionele kleding, en heb ook van die "paardendekens" . Ik koop ze zelf altijd op de hondenshow de Winner , ik wil namelijk graag dat er ( net als bij paarden ) ook bij de achterbenen iets is , als het alleen om de buik gaat gaat het al gauw naar 1 kant schuiven bij sommige honden , bij equitheme is dat meestal wel het geval http://www.pegasus-ruitersport.nl/conte ... entje.html , maar die zijn niet tegen de regen. Hurtta koop ik eigenlijk nooit, die vind ik erg duur.