Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Myraxhorsey schreef:Nogmaals een broodfokker is iets heel anders dan wat ik doe
Wij hadden ook een koppel met een 'gecastreerde' ram gekocht (niet dus) meteen laten castreren toen we erachter kwamen. Nee voor mij nooit meer.. Asiels zitten er vol mee..
Myraxhorsey schreef:Pfff ik weet echt wel hoe ik dat kan zien hoor......
Daphne__ schreef:Ts, je zegt dat je genoeg ervaring hebt... Kun je ons eens wat vertellen over erfelijke problemen bij konijnen? Ziekte's tijdens de dracht, of daarna?
Ik heb totaal niks tegen jongeren die fokken, sterker nog, zelf fok ik ook maar dan met Cavia's. Maar één foute beslissing van jouw, kan de dood, of een heel naar leven betekenen voor een dier... Als ik kijk naar jouw eerdere berichten, wil je eerst fokken met konijnen, dan wil je grasparkieten, dan weer valkparkieten, dan weer graparkieten, nu weer konijnen en als ik het goed heb wou je eerst ook fokken met hamsters?
Kies nou eens één diersoort, meld je aan bij een kleindiervereniging, ga kijken op shows, praat met fokkers en vooral; Lézen en je keuze's altijd maken in het belang van het dier.
Soms betekend dat dus ook dat je dingen moet laten... Als je niks van je dieren weet bijvoorbeeld. Zelf had ik héééééél erg graag een combinatie gemaakt, waarvan ik zéker wist dat de jongen kwa uiterlijk super zouden worden, maar ik wist ook dat er 50% kans was op jongen die vreselijke pijnen zouden kunnen krijgen door een aandoening... Tja, dan is het heel jammer, maar dan gebeurd het niet.
Jij weet niet wat je konijnen in zich dragen, daar moet je niet mee willen fokken.... En naast het risico voor de jongen, heb je ook het risico van de voedster nog... Jij wilt graag jongen en dus zet je het leven van je dier, waar je gek op bent, op het spel, voor jongen met een toekomst die misschien bagger gaat zijn?
saskiakefie schreef:Ik zou je ouders ook wel graag willen spreken onderhand want die hebben duidelijk (een deel) van de opvoeding niet goed begrepen... Zowel hoe je met dieren omgaat, als verantwoordelijkheid. Ik snap er niks van dat zij dit toestaan.