Russiche Dwerghamster, hij bijt!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Russiche Dwerghamster, hij bijt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:16

Dat op je af komen en bijten deed Umi dus ook een tijd en dat was echt wel extreme angst, beetje 'de aanval is de beste verdediging' :+

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:20

Toen ik vroeger in de dierenwinkel stage liep en moest het hok schoonmaken,hingen er altijd een stuk of 5 in mijn vinger :')

Zelf heb ik enkele jaren geleden er ook 2 gehad, en ze beten allebei niet.
Waren superlieve beestjes,zelfs de hond vond ze lief :+

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:22

Mijn hamster bijt nooit, de vorige ook niet en die daarvoor ook allemaal niet. Ze zijn zo makkelijk tam te maken. Misschien eens proberen met meelwormen? Die vinden ze erg lekker.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:27

Suzanne F. schreef:
Doanique schreef:
Als jij je hand in de kooi doet kan hij zelf kiezen of ie komt toch.

Oh ja maar dan komt ie wel hoor.... en dan hangt hij in je vinger.

Wahaha :') droog....

Ik heb een bijtende en niet bijtende gehad.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:31

Misschien van dat spul tegen nagelbijten op je vingers smeren....doet ie het nog maar een keer :)* :+

niet serieus bedoeld he,..ik zou wel checken of zo'n beesje er niet dood van gaat mocht je het toch een sterk plan vinden...

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:59

Daisy01 schreef:
Haha! Ben dus niet de enigste met dit probleem.. Hij komt als ik het hok opendoen meteen aangelopen, wakker of niet, zodra hij het deurtje hoort komt ie. Maar hij bijt gewoon, alsof ik een snoepje ben. En inderdaad, blazen schrikt wel even af, dan vliegt ie zn hokje weer in en komt daarna vrolijk weer op mn hand en bijt meteen weer.. Maar moeilijk tam te krijgen dus.. Wou ook een goudhamster, maar die hadden ze niet bij de winkel waar ik was en ik moest en zou een hamster. Toen deze maar dus. Juist omdat deze zo blij aankwam lopen had ik hem gekozen. Helaas :D . Ach gelukkig worden ze maar 2 of 3, daarna maar voor een goudhamster :o .

Logisch dat hij bijt. Je bent eng, je blaast ook nog eens. Ik vind het een hele logische reactie van je hamster. Ik zou ook bijten in elk geval.

Ik heb ook een bijterd gehad, hij was helemaal niet tam, hij was iets van 3/4 maanden toen ik hem kreeg. Maar daarna heel erg tam geworden, en daar ben ik zeker een half jaar mee bezig geweest. Op dat soort dingen, om een hamster tam te maken, neem je kleine stapjes om je hamster aan je te laten wennen. Je hamster bijt heus niet omdat jij het bent, maar omdat hij je dood eng vindt en je weg wilt hebben. Dus je zult eerst jezelf positief moeten maken en laten zien dat je heus niet eng bent.
Meestal begin ik dus met gewoon voeren. Heel veel lekkere zonnebloempitjes en pijnboompitten door tralies geven. Hij kan je niet bijten maar hij ziet wel dat je eten aanbiedt. Dit houd ik dan een paar weken vol, meestal zie ik vanzelf wanneer ik een volgend stapje kan maken. Dat is dan dat ik met mijn hand ga voeren ín het hok (dus niet door het tralies). Als dat allemaal goed gaat, kan je eens voorzichtig je vinger laten zien en laten ruiken, vervolgens ga je dan een beetje plat met je hand in het hok liggen vol met lekkers en zo breid je dat steeds uit. Welke stapjes ik dan precies neem, weet ik eigenlijk niet, ik pas mij vooral aan aan de hamster.

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 11:15

BoemPats schreef:
Ruiken je handen niet naar eten ofzo? :) en bijt ie echt door tot het gaat bloeden of knabbelt ie?

Ik heb echt geluk met mijn Rusje echt een knuffelbeertje heeft ook nog nooit gebeten en laat alles toe <3

Of mijn handen naar eten ruiken.. Geen idee eigenlijk, zou best eens kunnen als ik zelf net gegeten heb. Ik leg ook regelmatig wat lekkers voor hem op mn hand hoor, dat pakt ie dan ook wel als eerst en dan ben ik aan de beurt :+ .

Hij heeft bij mij nooit echt tot bloedens toe doorgebeten, wel dat het echt gevoelig was als hij beet. Bij mn broertje heeft ie wel tot bloedens toe door gebeten. Terwijl die eigenlijk het meeste met hem doet.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:53

ik snap het echt niet, al die bijtende russen :n ik heb jaren lang hamsters gehad en ook gefokt,
russen zijn juist hele zachte hammies kwa karakter.
denk eerder dat het gros van de bijtende russen helemaal geen russen zijn maar campbellies, die zijn idd veel chagrijniger en bijteriger dan russen maar lijken er sprekend op kwa uiterlijk.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:56

Als ik foto's bekijk zie ik toch wel verschil hoor. Rusjes lijken vanaf de foto's veel blauwer/grijzer.

Moet zeggen ben geen kenner hoor :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:39

ook rusjes zijn er tegenwoordig in meer tinten dan de standaard grijs en wit kleuren. :j
dus kleur op zich zegt niet alles.
karakter van russen zou in ieder geval vrij zacht en makkelijk moeten zijn , niet chago bijtmonsters :+
als ze natuurlijk wel goed tam zijn gemaakt/vanaf klein in de hand zijn gekomen.

campbellies zijn er ook in allerhande kleurtjes en tinten.

las trouwens ergens een stukje terug in het topic iets over apart van elkaar houden, maar dat is niet meer dan logisch , russen zijn geen groepsdieren. ze leven gewoon solitair en komen voor het paren bij elkaar...