De liefste kat van de wereld is er niet meer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De liefste kat van de wereld is er niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:45

Heel veel sterkte, het was een prachtige kat. :(:)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 13:01

Dankjewel!

Ik heb nog een paar leuke foto's van Hobi op de computer van mijn man gevonden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 13:30

Agut, die met z'n kop op een steen, alsof dat op het zachtste kussentje van de wereld ligt <3 . En gezellig bovenop jou natuurlijk :j .

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 13:47

Ahh leuke foto's veel sterkte Y;(

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 15:54

Wat een lieverd om te zien! Niet bij zijn mensen, maar zo te zien erg graag boven zijn mensen. En inderdaad, met z'n bolletje op die steen alsof het een heerlijk zacht kussentje is. Geen schande om daar als volwassen vrouw om te huilen hoor.

En kat die zo ziek is dat het niet meer gaat, moeten laten gaan is al zo moeilijk, een kat die zomaar ineens weg is... Moet er niet aan denken dat mijn Stoffer en Blik (Blik is ook een streepmans, maan minder grijzig en met minder wit, zie profiel) ineens weg zouden zijn. Nou zijn die van uks af aan nooit buiten geweest, behalve op het balkon, maar toch...

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 16:03

Ik kan me je vorige topic van Hobi nog herinneren (zie dat ik ook als eerst gereageerd heb daar), het was een geweldige kat die volgens mij mooie jaren heeft gehad bij jullie! Veel sterkte gewenst!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 17:05

Och, die foto's! Wat een heerlijke kat!

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 17:10

wat vreselijk dat hij er niet meer is,ik heb er tranen van in mijn ogen,en het is helemaal niert raar als je zo om een kat huilt.ik ben zelf 49 en ik doe het ook.want juist van een kat kan je veel houden,ze hebben speciale karakters.ik heb zelf twee rode schatten,en ik moet er ook niet aandenken dat ze wat zouden overkomen.heel veel sterkte nog met het verlies van je maatje.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 20:47

Hobi ligt inderdaad met zijn koppie op de steen alsof het een kussentje is. Omdat hij zo vaak op gekke plekjes ging liggen, hebben we nu best veel foto's van hem.

Femke, ik kon me jouw reactie in Hobi zijn topic nog herinneren, zo leuk! Jij houdt ook heel veel van je kat.

Annick, wat een leuke foto van je katten in je profiel. Ik heb inderdaad al een paar keer huisdieren in moeten laten slapen die ziek en oud waren. Dat is hartstikke rot, maar daar had ik meer vrede mee, als je wist dat de dieren een lang en goed leven bij je hebben gehad. Zes jaar is voor ieder dier te kort.

Whitney, ik hoop dat je nog lang van je katten kan genieten.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:36

Wat heb je een prachtige foto's van Hobi en wat zul je hem missen.
Och wat zijn cyperse katten toch prachtig en heerlijk ...
en wat mis ik mijn rooie Joris ook die ik maandag toch nog onverwacht in heb moeten laten slapen door een tumor in zijn rechterneusgat. ;(

Dit is mijn Joris
http://smile.webshots.com/smiles/b8f3f3 ... d16a0021a5

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:43

Ochh wat erg! Jij ook veel sterkte. Ook Joris was een hele mooie kat!!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 17:43

fargo, wat een mooie foto van Joris, heel erg veel sterkte.

M'n tranen zijn inmiddels wel een beetje op, maar ik loop nog steeds te somberen....

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:08

Hier hetzelfde.. Het gaat wel maar af en toe ga ik er ineens weer over na denken en dan komen ze wel weer even op... Maar het grootste verdriet ben ik nu wel overheen... Mis dr alleen wel vreselijk!!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:23

Sammyoo schreef:
fargo, wat een mooie foto van Joris, heel erg veel sterkte.

M'n tranen zijn inmiddels wel een beetje op, maar ik loop nog steeds te somberen....

Dank je wel, de foto is genomen door Zwenneke - van hier op bokt. Zij heeft prachtige foto's gemaakt van Joris en mijn 5 andere katten. Joris en zijn broertje daar heeft ze de meeste foto's van kunnen maken, die bleven redelijk relaxed voor de camera. Deze foto van Joris hangt op ongeveer A4 formaat met de 5 anderen in mijn kamer. Ben zoooo blij dat ik haar toen heb laten komen!

Ik zat vandaag in de auto en je realiseert je ineens dat bepaalde dingen niet meer zullen gebeuren, geen bijna 9 kilo kat meer die vanuit het niets op je borst/buik springt op bed, geen perfect apporteren van snoepjes of een boontje meer of het opwachten achter het raampje naast de voordeur... en geen kat meer in huis die altijd alle maar dan ook alle bakjes leeg eet :') ;(

Veel sterkte allen die zo'n mooie kat zijn verloren.

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 07:58

Poeh, door dit verhaal komen mijn tranen ook wel weer hoor. Ik ben vorig jaar 21 juni, nog geen vier maanden na het overlijden van mijn Engelse Bulldog Hugo, ook mijn lieve Britt Jeremy verloren.

Ik ben die ochtend weggegaan en er was nog niets aan de hand. Jeremy was op de kattenbak geweest en had gegeten en zat lekker op mijn kleedje toen ik naar mijn werk ging. Ik kwam 's avonds thuis en kwam er geen Jeremy naar me toe. Zijn kleedje lag vreemd en ik zag dat hij had gespuugd. Jeremy had een ronde krabpaal met gaten maar daar lag hij nooit in, hij gebruikte deze om op de vensterbank te klimmen. Ik zag dat hij in deze krabpaal lag en had al een ernstig vermoeden dat het helemaal mis was. Waarschijnlijk heeft Jeremy iets aan voelen komen, is in de krabpaal gaan liggen en is daar ingeslapen. Binnen vier maanden was ik mijn hond én kat kwijt en pfff, wat is het stil in huis nu. Ik wil nog geen nieuwe kat maar als ik echt "gek" wordt van de stilte dan wil ik twee Britten.

En wat was Jeremy een lieverd zeg. Ik heb hem op tweejarige leeftijd overgenomen van een cattery die hem had gebruikt als dekkater. Hij was zo lief, heeft nog nooit gekrabd of uitgehaald en was ook zo lief voor mijn Bull Hugo. Die twee waren echt maatjes en konden zo leuk spelen met elkaar.

Ik kan me je verdriet dan ook zo goed voorstellen en zelf nu, ruim een jaar later, kan ik op de gekste momenten weer tranen in mijn ogen krijgen als ik aan die twee denk..

Afbeelding

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 08:42

fargo, helaas zijn de foto's in je katten topic niet meer zichtbaar....

Jeetje Diaantjev, zo kort achter elkaar twee dieren verliezen... wat zal het dan stil in huis zeg.

Het is nu precies een week geleden dat Hobi is doodgereden. Ik kan er nog steeds om janken, maar doe mijn best om dat niet te doen. Ik verwijt mezelf nu ook dat ik geen ander tehuis voor hem heb gezocht. Toen we hier kwamen wonen hadden we drie katten. Twee zijn inmiddels ook overleden, eentje vanwege ouderdom, zij was al 19 jaar, de andere had al jaren diabetes wat hem uiteindelijk fataal is geworden. Maar geen van al die katten ging ooit naar de weg. Er is hier meer dan genoeg ruimte om lekker buiten te spelen. We hebben er ook wel eens aan gedacht om het hek aan de voorkant te verhogen, maar Hobi verliet vaak op een andere plek het terrein en kwam dan aan de voorkant terug.
Het beste was geweest om een ander huisje voor hem te zoeken, dan had ik wel zelf niet meer van hem kunnen genieten, maar dan was hij er nu nog geweest.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 13:35

Praat jezelf nu geen schuldgevoel aan. Hobi heeft genoten van het leven bij jullie, ook al heeft het in jouw ogen een voortijdig einde gekregen. Natuurlijk gunde je hem 100 te worden maar dat is niet zo. Je schrijft het zelf al, Hobi had waarschijnlijk andere manieren gezocht en gevonden om lekker te struinen als je het hek had verhoogd.

Huilen mag nog steeds, waarom zou je je best doen om dat niet te doen? Zo snel slijt verdriet om de liefste kat van de wereld niet.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:07

En dan? Dan had Hobi ergens binnen gezeten?
Hij is toch aan komen lopen? Dat was toch ZIJN plek? :). Dan had je hem weggerukt van de plek wat zijn thuis was.
Liever 4 jaar oud en het bos als je tuin en speelplaats dan 20 worden in een flat ;).

Btw, Paul had een kat vlakbij jullie. Een echte buitenkat! Heerlijk in het bos, dagen weg, kwam hij lekker eten en slapen en weer naar buiten...
Toen hij verhuisde naar de stad, moest de kat 2 weekjes binnen blijven... Hij is door een heel klein raampje ontsnapt en terug gelopen waar hij vandaag kwam en onderweg aangereden...
Hij had nu juist spijt dat hij dat dier ooit mee heeft genomen naar een "veiligere" plek...

Die dingen gebeuren gewoon en "wat als" maak je je alleen maar mee gek :(

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 15:15

Bij m'n dochter op het werk was misschien een fijne plek, op een stal met veel ruimte er omheen en ergens in de verre verte een rustig boerenweggetje. Maar ze werkt en woont er nog maar net, ik heb er eerlijk gezegd gewoon niet aan gedacht :=
Hij vond het hier inderdaad heerlijk, in de zomer was hij bijna niet binnen. Bij slecht weer lag hij heerlijk hele dagen op mijn bed te slapen.

Ook sneu voor die kat van Paul... Ik kan me voorstellen dat hij zich er rot over voelt.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 09:58

Sammyoo, klopt de site waar de foto's staan veranderd steeds, wordt er helemaal gek van, lijkt er nu zelfs op dat ik er helemaal niet meer bij kan. Deze doen het vlgs mij nog wel ... voor zolang als het duurt

fargo schreef:

En ik denk dat Hobi een heerlijke tijd bij jullie heeft gehad, als ik de foto's zo bekijk dan had hij het niet beter kunnen treffen. En huilen mag inderdaad, ik wou dat ik het kon, ik kan heel vaak niet huilen...

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 20:51

Wat een prachtige foto's fargo. Ienemien is zo schattig!
Meestal ben ik ook niet zo van het huilen, maar dat Hobi op zo'n jonge leeftijd is overleden is zo oneerlijk.
Hij had het hier inderdaad goed, was hij hier maar stokoud geworden.
Het is inmiddels twee weken en een dag geleden dat Hobi dood is gereden, ik mis hem zo erg. Ik denk er steeds aan hoe het voelde om hem op te tillen. Hoe hij dan zijn grote lijf helemaal slap hield, en zijn vacht die zo dicht voelde. Dat gevoel wil ik niet vergeten...

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:03

Ik denk ook nog vaak aan Mara... Het is gewoon zo oneerlijk. Ik heb een opname op mijn mobieltje staan at Mara miauwt. Ze miauwde zo schattig... Dat vergeet ik ook nooit meer. En als ik dat dan weer hoor, of een foto bekijk. Krikg ik het er ook weer moeilijk mee. Waarom nou...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:10

Ja ieniemienie is inderdaad geweldig, is een jong van een prachtig stalkatje (dat inmiddels al overreden is). We zijn erg blij met haar, het is nog al een eigenwijs portret zo klein als ze is ;-)

Ja dat gemis - gisteren in de tuin gezeten en die is dan - zo leeg - zonder die grote rooie vent erbij die af en toe een aai komt halen of lekker water staat te drinken. De anderen doen het wel goed en zijn heel aanhankelijk daar ben ik wel heel blij mee en af en toe denk ik joris te zien, dan is het sammy. Het is en blijft een groot gemis.

Kan me voorstellen dat je Hoby ook onwijs mist, het was ook een hele aparte en lieve persoonlijkheid dat zie je aan de foto's al af.
@Aniek ook veel sterkte met het verlies van Mara.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:15

zo wat ontzettend jammer , en sneu.
maar wat een lekker muiltje had hij zeg.

sterkte met het verlies :(:)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:21

Ik vind het altijd zo jammer dat die leuke dieren zomaar weg kunnen zijn. Gelukkig heeft hij mooie jaren gehad bij jullie!