Monsters...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Monsters...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 06:38

haha geweldig!! Ach ik heb een maine coon poes van 3,75 kg (nu 7 jaar) en een collega heeft 1 van haar nakomelingen. Hij is nu 4 jaar en weegt 10 kg (nee niet te zwaar maar zo enorm groot). Het kan dus allemaal haha. Nu is de mijne heel handig op schoot te nemen e.d. maar 10 kg gaat toch al meer door wegen en meer plaats in nemen.......... Toch de volgende kat hier wordt een maine coon kater. Hartstikke leuk!!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:41

Hey, dit is de eerste keer dat dat ik fijne en (leuke) leesbare post van jou zie! :D

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:44

Wowww :wow: Hoe groot worden die katten!!!!!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:54

tones schreef:
Alleen even kijken......
En zo trapt mijn man er ook elke keer weer in. }>

Ow is dat het geheim O:) Alleen ben ik bang dat die vent van mij zelfs daar niet in gaat trappen -O-

Wat geweldig geschreven _O-

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:00

Dorus schreef:
tones schreef:
Alleen even kijken......

Ow is dat het geheim O:) Alleen ben ik bang dat die vent van mij zelfs daar niet in gaat trappen -O-

Maar je bent heel toevallig toch al in de buurt omdat je net dat ene product bij die ene winkel in die ene stad moest halen O:)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 12:31

Diablo schreef:
Hey, dit is de eerste keer dat dat ik fijne en (leuke) leesbare post van jou zie! :D

Waarom dan een onnodige kat nauwelijks verpakt als compliment?!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 12:48

Dorus schreef:
tones schreef:
Alleen even kijken......

Wat geweldig geschreven _O-

Bedankt.

Kijk, ik trap daar uiteraard in het geheel niet in :D
Zoals je kan lezen heb ik hiermee het Bruine Punten Boekje in één keer helemaal vol ;)

Inmiddels is het hier in huis de overtreffende trap van hilarisch.
Karel is een bovengemiddeld slimme hond en hij trekt demostratief één lijn met wat de poezen mogen/doen. Hij is zo Schwarzenegger als een bul behoort en daarbíj uitzonderlijk atletisch dus hij kán ook bijna alles wat zij kunnen. Hij mist nagels maar heeft meer kracht en massa.
Springt er een poesje op schoot of de rugleuning, dan mag hij dat ook.
Gisterenavond sprong hij van áchter de bank in één keer op mijn schouder....

Koen en Karel rácen achter elkaar aan ook daarbij is Karel de overtreffende trap van uit de bocht vliegen, tegen dingen aan klapen zonder daar de geringste aandacht aan te schenken.
Een prop alufolie weggooien geeft een stille gepluisde schicht naast een strakke luidruchtige. Indrukwekkend is dat wie het eerst de prop heeft, die onbetwist kan houden.
Koen heeft nog nét niet genoeg zelfvertrouwen (of vertrouwen in Karel) om de prop net als Karel terug te komen brengen.

Lotte vindt Karel wat erg opdringerig maar wel een héél dankbaar plaagobject wat betrouwbaar voorspelbaar opspringt als je het van achte belaagt en mépt.

Mijn zoontje heeft vanmogren een vluchtsimulator van zijn radiobestuurde modelvliegtuigje op een laptop geïnstalleerd en loopt nu net even weg om een zak voer uit de auto te halen. Lotte heeft verbazend lang gebiologeerd zitten kijken; heeft nu gelíjk nu de zender te pakken en zit aan de joysticks _O-

Wat de groei betreft hebben ze de afgelopen dagen voor ons ineens opvallend het begin van een kraag gekregen.

Mijn zoon komt nu naar binnen lopen met een voorpoot van Karel op elke voet synchroon meelopend en Koen er met volle aandacht achter 8)7

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 13:18

Huertecilla schreef:
Diablo schreef:

Waarom dan een onnodige kat nauwelijks verpakt als compliment?!

Was niet als kat bedoeld, zo zie ik jouw teksten nu eenmaal.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 13:29

Hij klinkt toch echt best wel niet aardig :+

Volgens mij zijn die 2 echt boefjes haha
Leuk! Blijf updaten :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 14:39

Diablo schreef:
Was niet als kat bedoeld, zo zie ik jouw teksten nu eenmaal.

Ah, dus je schrijft gewoon wat offtopic over je eigen begrpsvermogen. WWelnu bedankt. Ik ga weer ontopic.

Omdat we uiteraard een wat grotere kattenba hebben neergezet, pas een franse bul daar ook in. De brede onderkaak en niet uitstekende neus maken de snuit als een zeer effectieve kattenbak-schep :r
Je moet bij corrigeren daarvan op tijd zijn en niet te streng reageren, want anders komt Karel het rap goed maken met een lik....

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:07

Hmm, hele post aangemaakt inclusief foto's maar de foto's wilde niet :+ . Hier hebben moeder en dochter ook iedere ochtend en avond het dwaze uurtje. Het klinkt eerder als een stel deense doggen dan een paar poesjes... Overigens hoop ik voor jou ts, dat jou katten geen kaketoe complex hebben. Veel van de Coons die ik heb meegemaakt (inclusief mijn halve) willen zo graag bij je zijn dat ze op je schouder springen en met een dergelijk zwaar exemplaar is het in het begin wel schattig maar later.... :=

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:23

Wat een leuke schrijfstijl weer. Zie het ook helemaal voor me, bulletje die ook ineens kattenrechten heeft _O-

Mijn hond stond ook altijd als haantje de voorste bij de kattenbak als poes aan het graven was. Ondertussen heeft ie het gelukkig afgeleerd, wel houd ik de bak heel schoon zodat er zo min mogelijk verleiding is.
(Moet ik erbij zeggen dat sinds ik groente in z'n menu toegevoegd heb hij minder behoefte in kattenpoep lijkt te hebben, zowel binnen als buiten)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 12:26

Rytir schreef:
Overigens hoop ik voor jou ts, dat jou katten geen kaketoe complex hebben.

Dat doet de Schwarzenegger-bul al :D

Overigens preferen de Coons nat hondenvoer door hun brokes boven nat kattenvoer. Prima uiteraard want ze eten ook als een hond zoveel.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:46

ohhhh ze zijn wel echt geweldig hoor <3

Ik ga 8 oktober mijn kitten ophalen. Een kruising blauwe rus met brits korthaar. Ze heeft de kleur van de rus (mams) met wit blesje, witte voetjes en witte bef.
Hiervoor hadden wij 2 shaded silvers, langhaar.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:13

_O- Kijken is kopen en dan ga jij er zelfs met 2 naar huis. :') Snap je vriendin echter wel ze zijn heel leuk. :j

Schijnen erg goede jagers te zijn. Heb een aflevering gezien van de kattenfluisteraar met een Main Coon, dat dier verveelde zich rot in huis dus ging hij op de vriend van zijn eigenaresse jagen. die jongen sprong als een angstige haas bij naar bed gaan en het licht uit doen in bed hopend op tijd te zijn anders hing er een enorme kat aan zijn been. :=

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 07:53

Die van mij is ook een jager, alles wat het huis in vliegt word achterna gezeten. Vlinders en grote insecten zorgen voor een hele wilde kat :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 08:03

Hier geen verveling.
Ten eerste zijn ze met zijn tweeën, verder mer vier FBs en een achterpatio als een schouwburg. We zetten daar voer voor de boerderijkatten en in de loop van de morgen komen blauwe eksters met veel mismaar de restjes oppiken. E zitten dan gefascineerd voor de hordeur te kijken.

Vliegen in huis is wat minder want als er eentje op je voet/been gaat zitten---- -O-
Groot voordeel is dat ze een keverradar hebben en die niet alleen pletten maar ook naar ons brengen. Ruimt lekker op.

Gisterenavond lagen Koen en Karel tegenover elaar op de grond. Op 30 cm hooguit. De hoogst waardevolle resten van een gesloopte houten wasknijper in het midden. Beiden, om de beurt, met een voet hengelend. Kóstelijk!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 22:25

en inmiddels al niet eens meer een kleine normale huiskat...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 22:35

tones schreef:
Alleen even kijken......

_O- _O- _O-

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 22:43

Wat zijn ze leuk!Die had ik ook niet kunnen laten zitten!
Maar de hel vd langharige kat daar pas ik voor.
Dat geborstel,klitten knippen en vooral als ze aan racekak gaan.
Nee dan geniet ik wel vd foto's:veel plaatsen aub!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 22:47

Ooooh HC wat een schatjes.. echt heerlijk, die zou ik ook niet kunnen weerstaan.
Toen ik hoorde dat de een Koen heette, dacht ik dat de ander Sander zou heetten, maar nee. :')

Ik ben heel benieuwd hoe ze uitgroeien!
Wij hebben ook een Maine Coon (zie onderschrift) dus ik vind het heel erg leuk om je verhaal te lezen. :D

Oh en Ambre, ik heb ook altijd gezegd, geen langhaar.. maar ja.. -O- -O- -O- verliefd he -O- -O- -O- -O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 00:04

´Langhaar´ is een verzamelterm voor verschillende varianten van verlenging van de drie verschillende haren in de kattenvacht.
De Main Coon is strikt genomen een hálflanghaar, doch een in de praktijk belangrijker punt is dat de meest verlengde haar de dekhaar is. Dat is een enórm verschil met de verlengde ondervacht van de pers bv.

Wat ons eigenlijk nog het meeste opvalt als kenmerk is hoe fysiek deze twee katten zijn. Waar katten normaal voorzichtig zijn, zijn deze ronduit lomp. Het interesseert hen niets dat ze ergens tegenaan of vanaf klappen en komen ook stévig tegen je aan liggen. Heerlijk ruige dieren.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 18:58

ambre schreef:
Wat zijn ze leuk!Die had ik ook niet kunnen laten zitten!
Maar de hel vd langharige kat daar pas ik voor.
Dat geborstel,klitten knippen en vooral als ze aan racekak gaan.
Nee dan geniet ik wel vd foto's:veel plaatsen aub!

Ja herkenbaar.
Ik heb ook nog een Ragdoll en die gaat elk voorjaar naar de trimmer voor een goede kambeurt en om de uit de hand gelopen klitten weg te scheren.
Borstelen houden ze beide niet van dus ik doe wat lukt en anders naar de trimmer wat mij ong 12 a 13 euro kost...dus dat zijn de kosten ook weer niet.

Coon-beest heeft gevoelige darmen en verdraagt maar 1 soort brok. Ik houd zijn kont al korter in het haar met de schaar en dat helpt wel als het weer eens niet goed gaat. Anders is het Coon worstelen in de gootsteen :o

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:58

Huertecilla schreef:
´Langhaar´ is een verzamelterm voor verschillende varianten van verlenging van de drie verschillende haren in de kattenvacht.
De Main Coon is strikt genomen een hálflanghaar, doch een in de praktijk belangrijker punt is dat de meest verlengde haar de dekhaar is. Dat is een enórm verschil met de verlengde ondervacht van de pers bv.

Wat ons eigenlijk nog het meeste opvalt als kenmerk is hoe fysiek deze twee katten zijn. Waar katten normaal voorzichtig zijn, zijn deze ronduit lomp. Het interesseert hen niets dat ze ergens tegenaan of vanaf klappen en komen ook stévig tegen je aan liggen. Heerlijk ruige dieren.

Herkenbaar; die van mij geeft ook geen kopjes maar fikse kopstoten :+ En wat betreft haren, tja dat hoort bij huisdieren. Al moet ik zeggen dat de maine coon mix vooral plukken wol afgeeft en de kruising noor vooral heeeeel veel kleine kriebelhaartjes...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 21:16

Afbeelding