Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Balou_k schreef:Weet je uberhaupt wel hoe oud een fret word als je niet weet wanneer deze dieren volgroeid zijn?

Arrabel schreef:Ik snap niet zo goed dat mensen zeggen dat het normaal is dat ze in het begin bijten, ik heb 2 fretjes gehad en die hebben mij nog nooit gebeten.
Binkie kreeg ik op latere leeftijd en later nam ik nog een pup erbij, beide hebben me nooit gebeten.
Ze zaten trouwens in een hok van 3 bij 1 met een uitloop ren.
Sassol schreef:Als je er al bekend mee bent, zou je ook kunnen proberen om de clickermethode toe te passen. Wie weet krijg je het ze daar mee afgeleerd icm handschoen. Dan click je dus als de fret loslaat en gebruik je de jackpot-methode als de fret besluit NIET te bijten.
Azmay schreef:Maar goed, ik was al wel weer bang dat ik enorm beschuldigd ging worden van verwaarlozing en dergelijke.
Ik ga zeker met een handschoen aan de gang, de diertjes wegdoen is niet iets wat ik nu als juist beschouw.

Zelfs al mogen ze er op een gegeven moment 8u per dag uit, het merendeel zullen ze toch in de kooi moeten verblijven. Nu slapen fretten ook vrij veel, maar niet de hele tijd achter elkaar. Je zult ze meer plezier doen met 2x 4u buiten de kooi dan 1x 8u. Fretten houden overigens ook enorm van ontdekken, jouw kamer is al snel saai. Als je ze kan leren met een tuigje om te wandelen (let wel, de fret loopt met jou en niet andersom
) zijn ze ook veel sneller verzadigt in hun koppie dan wanneer je ze los in je kamer laat.