Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Biepmiep schreef:Oud niews. het is belangrijk dat dit ook voor niet rashonden gaat gelden.
kimmie261 schreef:wilawander,jij snapt mij niet,stel de vraag dan anders:hoe waarborg jij de gezondheid van je honden als je 2000 puppies per jaar moet gaan fokken om aan de vraag van hondjes te gaan voldoen als er geen stamboomloze hondjes of kruisingen gefokt meer mogen worden,deze vraag naar hondjes is er nl...
hoe zie jij 2000 puppies fokken per jaar zonder een legbatterij teven aan te leggen,en hoe zie jij de prijs van jouw hondjes worden als je zo grootschalig moet gaan fokken om aan de vraag te voldoen??
want de 50.000 pupjes die per jaar met stamboom gefokt worden,worden dus ook allemaal verkocht,dan rest er een vraag van 130.000 pupjes per jaar,waar moeten mensen deze dan gaan halen, als we straks allemaal verplicht worden stamboomhondjes te moeten gaan kopen??
en waar haal ik dan een leuke kruising vandaan??
en hoe weet ik dan zeker dat mijn gekochte pupje met stamboom een super opvoeding heeft gekregen als ik bij een stamboomfokker moet gaan kopen welke 100den pupjes heeft liggen...
ik vraag me af of alle 'antistamboomlozehondfokkers' mensen zich dát dan wel realiseren...
Kuggur schreef:Biepmiep schreef:
Dat is een interessante ontwikkeling. En strookt met mijn hierboven geventileerde mening dat dit soort zaken wettelijk, en niet door rasverenigingen (imo deel van het probleem en dus niet van de oplossing) geregeld moet worden.
Bedankt voor die link Biepmiep.
kimmie261 schreef:maar áls nu stamboomloze fok verbannen moet worden,en dus er een vraag is naar 180.000 pupjes per jaar,dan zullen de stamboomfokkers toch echt daartegen moeten gaan fokken..
we kunnen allemaal wel roepen dat mensen geen stamboomloosjes meer moeten fokken,en geen kruisingen meer ...maar of daarmee de stamboom hond en de fokkers daarvan nu zo blij mee zullen zijn...en of de gezondheid van stamboomhonden daarmee nu zo zal verbeteren???
juist doordat er stamboomloos gefokt wordt,is er keuze voor ieder mens ,de mensen die een stamboomhond willen kunnen naar een fokker die met stambomen fokt,de mensen die een kruising/stamboomloosje willen die kunnen prima een hondje halen bij mensen die een pretnest fokken...
zie niet zo de heiligheid in van stamboomfokkers en daarmee de gezondheid van hun honden...
dat er regels gaan komen voor echte broodfokkers ( wat in Nederland al zo is,alleen in andere landen veel minder,waardoor er dus handel is in dat soort hondjes) is uitstekend,maar om nu elk pretnest ook onder broodfok te scharen gaat wat mij betreft tever...
oww en over impulsaankopen van stamboomhonden...gek dan dat op 1 na alle herplaatsers hier stamboomhonden zijn.....en ja,gezien de hoeveelheid stamboomhonden ( 50.000 stuks tov 130.000 stamboomloosjes) die per jaar verkocht worden,zal er statistisch meer kans zijn dat er een stamboomloze hond een nieuw tehuis zoekt als een stamboomhond...
en waarschijnlijk ook dat er meer stamboomloze honden bij een DA zitten als ene stamboomhonden...
kimmie261 schreef:maar áls nu stamboomloze fok verbannen moet worden,en dus er een vraag is naar 180.000 pupjes per jaar,dan zullen de stamboomfokkers toch echt daartegen moeten gaan fokken..
we kunnen allemaal wel roepen dat mensen geen stamboomloosjes meer moeten fokken,en geen kruisingen meer ...maar of daarmee de stamboom hond en de fokkers daarvan nu zo blij mee zullen zijn...en of de gezondheid van stamboomhonden daarmee nu zo zal verbeteren???
sporten schreef:Ik ken heel veel mensen die een pup via de ras vereniging en met stamboom hebben gekocht
En deze pup met 2 of 3 jaar al in konden laten slapen omdat er allemaal uit deze fok combi problemen mee waren
Ras zuiver pup met stamboom kost heel veel geld, staat lang op een wacht lijst en je heb geen 100% garantie
Kies je voor lieve hond kijk in asiel
Kies je voor pup kijk om je heen bij ras zuiver als bij geen ras zuiver en vooral goed bij de fokker
Kruising zijn vaak liefste familie hond, worden oud en is weinig mee
kamatz schreef:Ten eerste geloof ik niet dat TS bedoelt dat op het fokken van rasloze honden een verbod zou moeten komen.
Zij bedoelt gewoon te zeggen dat waarom wij als Stamboomfokkers ons aan allerlei regels moeten houden volgens het BWG en dat er totaal geen controle is op de rasloze nesten.
Uiteraard zijn de regels die de RvB oplegt ook te omzeilen en helaas gebeurd dat ook. Maar het feit blijft dat buurman Jan elk half jaar zijn teef volpropt en daar geen controle op is.
Teven die dus letterlijk uitgemolken worden.......
Voor de stamboomfokker zitten er sancties aan vast als je het welzijn van de hond schaadt en Jan fokt lukraak verder.
) ..dus goedkoper....nah dat zal niet zo heel snel gebeuren denk ik... kohtje schreef:Ik ben wel van mening dat rashonden goedkoper moeten. Door enorme prijzen voor pups met stamboom lachen de hondenhandelaren zich dood. Prijzen boven de 1000 euro zijn gewoon te gek.
kimmie261 schreef:pas maar op wat je zegt,want volgens velen verdienen nú al fokkers niets op hun puppen,ze moeten bijna toeleggen erop () ..dus goedkoper....nah dat zal niet zo heel snel gebeuren denk ik...
) Dit heb ik namelijk ook bij mijn teef laten doen, gewoon uit voorzorg en omdat ze de sport inging, uiteindelijk is er niet mee gefokt en is ze geholpen maar als ik die prijzen op de pups had moeten doorberekenen ..
kimmie261 schreef:ik heb hier een lijstje van een rottweilerfokster ,welke echt gaat voor de honden en prima voor de pups is:
je bent als fokker met 1 a 1 1/2 pup verkoop alweer uit de kosten..
ED en HD tegelijk foto's laten maken, kost je max. 300 euro
2 showtjes 70 euro
voorheen de MAG test 100 euro
Dekgeld verschil tussen stamboom/zonder stamboom is rond de 300 euro
Pups zonder stamboom 400 euro, met stamboom rond de 1000, dus met je 1 1/2 pup verkocht met stamboom zijn die kosten al verrekend.
Alle overige kosten zijn voor een stamboomloze fokker net zoveel als voor een stamboomfokker op uitzondering van de stamboom...die kost per pup met chippen rond de 50 euro...
Dus uiteindelijk houd de fokker met stamboom erbij meer geld over dan de pretnest fokker...
en dat uit de mond van een stamboomfokker