Tinkermuts schreef:Nikass, enof ik probeer mn husky,s los te leren lopen, maar er komt bij veel een leeftijd dat ze er tussen uit willen piepen, en dan hoop je idd dat ze bij een restaurant zitten te bedelen....maar ze kunnen ook onder een auto lopen, vee tegen komen of langs een weg lopen waar ze een gevaar vormen voor de auto mobilisten, en dan is de politie gemachtigd te schieten.
Waar het gebeurd is is de politie ook niet schietgraag, maar in hun ogen konden ze niet anders,
Wij hebben vele jaren les gegeven, man is volleerd Gehoorzaamheids trainer, dus we weten een beetje hoe je een hond leert los te lopen, maar bij twee van onze 3 husky,s lukte het toch echt niet op volwassen leeftijd.
Zoals ik al eerder scheef zijn er uitzonderingen maar het gros......jij had een kruising, zit toch de mazzel bij dat die de trouwheid vd rottweiler geerfd had.
Ik heb in de uitlaatservice ook z,on uitzondering, hus teefje, kan prima los als ik haar in de gaten houd, hus reutje kon los, tot hij bij het baasje tijdens wandeling schapen tegenkwam en er paar gepakt heeft, sindsdien kan hij niet meer los omdat hij echt op zoek gaat naar vee en wild.
Mijn hussen zijn nooit tekort gekomen, hele dag los op een afgezet terrein en daarnaast veel wandelen en fietsen aan de flex.
Het is niet alleen de husky die zo zelfstandig is maar ook andere pooltjes zoals de malamute vertonen dit zelfstandige gedrag.
Begin je aan een hus hou er dan rekening mee dat je een hond kan hebben die niet los kan en bij mazzel dat je er 1 treft die het wel kan.
Ik begrijp heel goed dat er honden zijn waarbij je uiteindelijk besluit dat het gewoon niet verantwoord is om ze los te doen. Daar oordeel ik niet over. Wat ik hier tegenkom en echt stuitend vind, is mensen die een husky pup nemen (zeven weken oud) en hem bij voorbaat nooit los doen, ook niet als pup "want een husky kan niet los" Dan vind ik dat je niet aan zo'n hond moet beginnen. Je ziet dan ook dat die honden vaak agressie gaan vertonen naar andere honden, wat een husky helemaal niet eigen is, maar ze hebben zelfs als pup niet de kans gehad met andere honden te spelen en de wereld te ontdekken.
Lisitano, ik heb foto's te over, maar ik moet me er weer even in verdiepen hoe ik die ook weer op bokt zet.
Ga ik vanavond even proberen!