Husky eigenaren gezocht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 08:56

Tinkermuts schreef:
Nikass, enof ik probeer mn husky,s los te leren lopen, maar er komt bij veel een leeftijd dat ze er tussen uit willen piepen, en dan hoop je idd dat ze bij een restaurant zitten te bedelen....maar ze kunnen ook onder een auto lopen, vee tegen komen of langs een weg lopen waar ze een gevaar vormen voor de auto mobilisten, en dan is de politie gemachtigd te schieten.
Waar het gebeurd is is de politie ook niet schietgraag, maar in hun ogen konden ze niet anders,

Wij hebben vele jaren les gegeven, man is volleerd Gehoorzaamheids trainer, dus we weten een beetje hoe je een hond leert los te lopen, maar bij twee van onze 3 husky,s lukte het toch echt niet op volwassen leeftijd.
Zoals ik al eerder scheef zijn er uitzonderingen maar het gros......jij had een kruising, zit toch de mazzel bij dat die de trouwheid vd rottweiler geerfd had.
Ik heb in de uitlaatservice ook z,on uitzondering, hus teefje, kan prima los als ik haar in de gaten houd, hus reutje kon los, tot hij bij het baasje tijdens wandeling schapen tegenkwam en er paar gepakt heeft, sindsdien kan hij niet meer los omdat hij echt op zoek gaat naar vee en wild.
Mijn hussen zijn nooit tekort gekomen, hele dag los op een afgezet terrein en daarnaast veel wandelen en fietsen aan de flex.
Het is niet alleen de husky die zo zelfstandig is maar ook andere pooltjes zoals de malamute vertonen dit zelfstandige gedrag.
Begin je aan een hus hou er dan rekening mee dat je een hond kan hebben die niet los kan en bij mazzel dat je er 1 treft die het wel kan.

Ik begrijp heel goed dat er honden zijn waarbij je uiteindelijk besluit dat het gewoon niet verantwoord is om ze los te doen. Daar oordeel ik niet over. Wat ik hier tegenkom en echt stuitend vind, is mensen die een husky pup nemen (zeven weken oud) en hem bij voorbaat nooit los doen, ook niet als pup "want een husky kan niet los" Dan vind ik dat je niet aan zo'n hond moet beginnen. Je ziet dan ook dat die honden vaak agressie gaan vertonen naar andere honden, wat een husky helemaal niet eigen is, maar ze hebben zelfs als pup niet de kans gehad met andere honden te spelen en de wereld te ontdekken.

Lisitano, ik heb foto's te over, maar ik moet me er weer even in verdiepen hoe ik die ook weer op bokt zet.
Ga ik vanavond even proberen!

mysa

Re: Husky eigenaren gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 10:35

Als ze thuis maar de ruimte hebben is aan de lijn tijdens lopen en fietsen toch niet zo erg? Zie trouwens weinig mensen die bij voorbaat de hond nooit los hebben.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:22

Nikass dat noem je er niet bij, als pup niet Los en nooit spelen, ik lees in dit topic ook niet dat er hier mensen ZIjn die er zo mee omgaan. Ik schrijf uiteindelijk kunnen ze vaak niet meer los....en dat is van mij niet van horen zeggen of uit een boekje maar door praktijkervaring met drie eigen hussen en inmiddels z,on 18 uitlaathussen. Als pup kunnen ze vaak prima los totdat ze een zelfstandige leeftijd bereiken en dan gaat het bij negen vd tien niet meer. Als je een hus wil en je hem graag los wil hebben lopen moet je of mazzel hebben dat je er een hebt die wel baasgericht is of je vind het niet erg dat ie regelmatig de kuierlatten neemt, ze komen meestal wel terug na een of meer uur totdat de dag komt dat ie niet meer terug komt.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:28

Neemt niet weg dat ik het fantastische honden vind en ik niet uitsluit dat er bij ons weer één komt, vooral hun vriendelijke karakter naar mensen vind ik super en uiteraard het uiterlijk. Als je een hus hebt die niet loskan dan moet je zorgen dat ie zowel geestelijk als lichamelijk veel uitdaging heeft, ook zijn er wel afgezette plekken te vinden om hem te laten uitrazen. Ik heb van agressie aan de lijn nooit geen last gehad, kwestie van goed trainen.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:47

Wij hebben een husky x hollandse herder kruising.
Echt een geweldige hond, qua uiterlijk en karakter is het net een husky alleen is haar vacht zwart.
Supervriendelijke hond en zelfs met haar leeftijd van 14 jaar nog vol energie. Ik woon op een boerderij dus ze kan gaan en staan waar ze wilt. Om 6 uur 's ochtends staat ze altijd te wachten op mijn ouders om naar buiten te gaan, en het liefst ligt ze tot een uur of 11 's avonds buiten. Aan de lijn is ze altijd wel fanatiek, vooral toen wij als kind met haar gingen lopen in het weiland en ze zag een haas oid rennen dan was ze niet te houden.

Feiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:59

Ik meld me ook :p heb hier 2 schatten van hussen (en een aussie pup) rondlopen. Echt geweldige honden, lekker veelzijdig en altijd in voor een wandeling... Die van ons echte allemansvriendjes, en super sociaal voor alle dieren, En ze lopen hier zonder problemen overal los. En blijven dan ook netjes in de buurt :)

Het zelfstandige van de hussen merken we nu pas echt nu dat we een ander ras in huis hebben, de hussen knuffelen graag, maar stellen het ook wel erg op prijs om lekker op hun plekje te slapen, terwijl de kleine het liefst in je kruipt :)

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:00

Hier een voormalig Husky eigenaar. Boris is inmiddels al weer bijna 5 jaar geleden overleden, maar wat heeft díe hond een indruk achtergelaten.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=860244&hilit=boris+husky Hier kun je mijn verhaal teruglezen die ik heb geplaatst na zijn overlijden. Mis hem nog steeds......

Afbeelding

Die van jou is ook een lekker ding overigens, maar ik ben dus totaal niet onbevooroordeeld, alle Hussen zijn geweldig;)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 09:42

Wat een prachtige ogen PussinBoots! Ik ben toch zo verliefd op die eyeliner van ze <3 Jammer dat hij er niet meer is :(:) Heel mooi verhaal in je topic!

Feiko; wat leuk een pup! Hoe oud is die van jou?
Twee Husky's <3 oehh kan niet wachten tot die van ons een jaar is en we er ook eentje bij kunnen nemen :D

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:09

Zulke ogen verdrink je in.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 11:19

Ik ben eindelijk weer samen met mijn Husky liefde <3
Maandag naar Frankrijk gevlogen, waar mijn vriend en Manu mij aan het opwachten waren. Hij zag me lopen (hij is nu 5 maanden, we hadden elkaar 5 weken niet gezien) en hij ging door het dolle heen!
We wonen op een heuvel, met een groot groen terrein eromheen. Manu ligt eigenlijk de hele dag in de tuin onder de struiken, soms gaat ie op pad. Als we hem dan roepen is hij eigenlijk met een paar tellen weer bij ons. Wandelen doen we ook los van de riem. Hij is druk bezig met vlinders en hagedisjes vangen :+ Je merkt wel dat hij al die tijd met mijn vriend is geweest, ze zijn heel erg op elkaar ingesteld. Als ik Manu "nee" zeg kijkt hij eerst naar mijn vriend voordat hij naar me luistert.. Maar ach, dat komt wel weer denk ik.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 22:58

momenteel hebben wij een pracht van een husky in de opvang zitten maar tis altijd zeer moeilijk goede mensen te vinden bij dit soort honden helaas. Wel een pracht hond met een geweldig karakter maar je moet het maar net waarderen!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 06:14

wat heerlijk lisitano om weer bij je vriend en hond te zijn, mijn ervaring is dat ze toch vaak het beste naar een persoon luisteren, hier is dat ook meestal mn hubbie, die is wat strenger, ik ben soms een watje en hond weet dan ook dat ie bij mij meer kan flikken haha

oeh dierenfan, verleidelijk, maar eerst maar eens toch mn rotje opvoeden en door zn pubertijd heen, een husky moet je idd mee kunnen leven, ze zijn zo lief maar ook zo zelfstandig, ik hoop dat jullie een geschikt baasje vinden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 21:42

Afbeelding

De knappe man <3 zeer onstuimige en zelfstandige hond maar oh zo lief naar mensen toen. Echter hij weet goed wat hij wil en probeert met alle macht en kracht zijn zin door te drijven. Gewoon een husky dus :+

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 22:06

Oohh dat masker! Ik mag er pas volgend jaar een tweede bij van vriendlief... -O-
Als Manu wat volwassener wordt.
Vanochtend nog hardgelopen in de bergen langs een Manu gaat dan los mee. Maar toen we een groep wandelaars tegen kwamen stormde hij erop af. Ze schrokken zich rot, hij wil alleen maar spelen maar heel handig is het niet :+ Volgende keer weer aan de riem

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 05:18

oeh dierenfan, die ogen...smelt

gekke manu, husky,s zijn zo lief en vriendelijk maar door het uiterlijk kunnen mensen nogal eens schrikken, je hoort vaak ,,is dat een wolf?,, haha

Lisafox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:21

Ik ben niet zo goed in foto's plaatsen, ze verdwijnen altijd na een dag of ik krijg alleen maar tekst.

Dus ik doe maar een filmpje, hij staat al op een topic van mij. maar ik dacht ik zet hem hier ook ff op.

Heeel misschien neem ik dit jaar een hondje mee. maar ik wil haar nog goed uittesten, met mijn eigen hond, in de stad en in onze kamer.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:18

vandaag op de open dag alle honden gereserveerd alleen de prachtige man zoekt nog steeds zeer ervaren husky mensen..... ;)

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:03

dierenfan schreef:
vandaag op de open dag alle honden gereserveerd alleen de prachtige man zoekt nog steeds zeer ervaren husky mensen..... ;)

Oh, oh, oh.....Het is dat ik inmiddels mijn hondemaatje heb gevonden. En het is dat ik in de bouw woon nu. En het is dat ik toch echt verstandiger ben....maar anders!!! Ik heb 14 jaar met volle teugen van mijn hus genoten, zou er zo weer aan beginnen. Zo en nu af.....in de mand, verstandig zijn. Zucht....

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:45

Meld zich hier ook :)

Wij zijn in het bezit van een lieve Husky reu genaamd Chuck geboren op 7-6-2012
Het is een echte knuffelkont , zo lief , vrolijk , leergierig , gewoon onze chucky

Chuck woont gewoon gezellig bij ons in huis , zn eigen plekje naast de bank en s nachts in de gang
slopen komt eigenlijk niet in Chuck's woordenboek voor op zijn eigen speelgoed en helaas de post na dan.
Maar in huis sloopt hij helemaal niets ook het speelgoed van mn dochter niet.
springt ook niet op de bank etc.. hij weet wat de huisregels zijn :)
voorheen zat hij in een grote bench waar hij vrijwillig ook gewoon inging maar er dus ook gewoon uit kwam?! Hoe??? geen idee bench was als wij weggingen gewoon dicht en op den duur zelfs op slot.
Maar Chuck liep vrolijk rond als wij thuiskwamen en de bench stond er dan gesloten bij 8)7
Dus nu als wij weggaan gaat Chuck gewoon in de gang waar hij snachts ook zit met al zn speeltjes kauwbotten etc.. en dit gaat goed , meestal alleen , of samen met de kat.

Chuck is pas met 5 maanden bij ons komen wonen voor die tijd was hij nog bij zn papa en mama en zn broertje dus hij heft wel behoorlijke verlatingsangst gehad , dat was dan echt blaffen /piepen/huilen en dan voornamelijk in de bench vandaar ook denk ik zijn ontsnappingspogingen daarin..

Gelukkig is zijn verlatingsangst nu zga over :)

Wij doen met Chuck: fietsen , veel wandelen , spelen cursus A voor de 2e x nu ivm de 1e keer was meneer te enthousiast en wilde dan wel werken maar zn concentratie was al snel verdwenen hij wilt veel liever spelen , en zijn we helaas op 1 puntje na gezakt.
En willen na deze cursus Fly-ball gaan doen.

Chuck is inmiddels nu gecastreerd en t gaat veel beter met hem zn hormone zijn nu rustig , concentratie is beter en cursus gaat ook beter en , thuis loopt hij bij ons op het veld nog steeds heeeerlijk los :)

Nou heel verhaal dus zal ik m maar eens op een foto aan jullie voorstellen :P

Dit is Chuck <3

Afbeelding

Chuck met zn poezenvriend
Afbeelding

Chuck samen met mn dochter :D
Afbeelding

Chuck samen met mij :+:
Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 10:34

Och kijk nou <3 Wat een knapperd! Hij heeft ook echt een boevenkop :))
En de Husky bij dierenfan nog steeds zonder baasje.. Jammer!

Manu was toch aan de diarree van het weekend.. Gelukkig is hij nu weer beter.
Ik ben zo dol op hem <3 Ik heb echt nog nooit zo'n makke beer gezien. Als je ook ziet wat mijn vriend met hem uit vreet.. Als we op de bank zitten komt ie ook helemaal languit erbij liggen en het liefst op je of tegen je aan. Moet ie wat aan de kant, til je gewoon een kop of een poot op en meneer vindt alles prima.
Van het weekend met rugby kijken (vriendlief heeft zo'n leuk kort rugbybroekje aan, excuus :+ )
Afbeelding