Mijn hond snapt geen impuls-leren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 08:48

anhighwood schreef:
wat een interessante antwoorden allemaal...

vrees dat jullie 1 onderdeel vergeten, en dat is dat het een hond is.
Honden ageren in hun natuur heel anders.
Ik zag de zin staan, ze blijft naar mij kijken als ik niet klik.
Hoe menselijk is dat, voor een hond is het een absoluut no no om te staren, betekend namelijk uitdaging!

top dat je zo traint, helemaal leuk als mensen trainen en gericht aandacht geven, maar moet het een robot worden dan??
clicker training is leuk voor erbij, maar als de hond met andere honden in aanmerking komt werkt het niet, in tegen deel het maakt het alleen maar nog moeilijker voor de clickerhond, want sociaal kan hij niet meer zijn naar zijn mede honden genoten!

sterkte met het aanlern

Clicker je zelf? (Ik denk het niet maar als je dat wel doet is dat niet uit je antwoord op te merken).

Ik ben het niet met je bericht eens.
Ten eerste is fixeren of direct aankijken bedreigend. Gewoon ontspannen aankijken is weer heel wat anders. (Anders zou een hond geen enkele andere hond of mens aan kunnen kijken zonder dreigend/dominant over te komen. Daarnaast is het kijken van de baas naar de hond en andersom niet bedreigend. Zo zwart-wit is het voor honden dus ook weer niet. Ze leren dat oogcontact tussen de baas niet bedreigend is en het zelfs iets positiefs kan opleveren. Wanneer je als baas naar je hond zijn kan dit zelfs als een
Je stukje over het in aanmerking komen met andere honden vind ik klinkklare onzin (sorry dat ik het zo omschrijf). Clickertraining en het sociaal contact tussen andere honden staat volledig los van elkaar. Clickertraining beïnvloed helemaal niet het sociale aspect naar andere honden. In tegendeel. Het kan misschien juist helpen (voor honden die over het algemeen niet sociaal zijn). Ik snap ook niet wat voor een verband jij hier in ziet.