Waar zit jou hond overdag/in de avond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:43

Nu staat de deur gewoon open dus ze kunnen in en uit lopen. Ik probeer die deur zo lang mogelijk open te laten. Als het echt te koud is zitten ze binnen maar ze komen wel vertellen wanneer ze naar buiten willen. In de nacht zitten ze binnen en in de winter liggen ze als we weg zijn in de gang alhoewel ik ze ook weleens buiten laat en dan de paardenstal openzet zodat ze daar kunnen slapen.

We hebben wel een hondenren maar daar wonen de kippen in :D

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:48

Mijn hond is altijd wel in de buurt waar ik ben.
Hij kan gewoon naar buiten als hij wil, en soms ligt hij lekker in het gras als ik binnen ben.
Maar normaal gesproken houdt hij wel in de gaten wat ik aan het doen ben.
's Avonds ligt hij bij me op de bank en 's nachts ligt ie op bed.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 04-09-13 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:49

overdags als ik thuis ben is ze binnen. Als de deur open staat gaat ze wel eens frisse neus halen maar meer niet. Dan blijft ze beetje in de buurt liggen. Na als 's avonds.
Als ik weg ben zit ze in een ren binnen, of gaat ze mee als dat kan.
's nachts ligt ze of op een kussen langs mijn bed of op bed.. (ligt eraan wat de kat wilt.. )

Daenerys

Re: Waar zit jou hond overdag/in de avond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:53

Mijn hond woont bij mijn ouders en is eigelijk altijd buiten. 's Avonds en bij koud weer is ze binnen. Als mijn ouders weg zijn zit ze met mooi weer gewoon buiten met de andere honden, en bij slecht weer binnen of in de buitenkennel.

Toen ik nog thuis woonde sliep ze 's nachts altijd bij mij op bed :)

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:57

Mijn hondje slaapt ook bij me op bed, vind dat zo gezellig! Poezen er ook bij, heerlijk! Ik hoef maar tegen kees te zeggen kom we gaan slapen en hij rent de slaapkamer al in en ligt op bed. Haha

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:59

Ja, die van mij ook. Ze ging dan heel netjes op het voeteneind liggen, maar als ik 's ochtends wakker werd had ze zich onder mijn arm gewurmd, of lag ze met haar koppie in mijn nek :+:

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:00

Onze hond is altijd in de kamer/keuken als wij weg zijn of ze is bij mijn ouders. Nu staat de deur open met goed weer en wisselt ze zelf af met binnen en buiten zijn. Als wij naar bed gaan heeft ze ook de kamer en keuken tot haar beschikking.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:02

Als wij niet thuis zijn zit hij gewoon binnen, hij kan door de huiskamer en keuken lopen, en hij heeft z'n mand en z'n stoel.
Als we thuis zijn en het is goed weer staat de deur gewoon open en kan hij zelf de tuin in, anders doen we gewoon de deur voor hem open en dicht.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:29

Als ik thuis ben en het is lekker weer staat de achterdeur open en kunnen de honden zowel naar binnen als naar buiten.
Meestal liggen ze dan in de tuin maar ze komen ook wel binnen liggen, op de bank, in de mand of op het kleed.
Als het weer te koud is zitten ze gewoon binnen in de kamer. Ook als we weg zijn zitten ze binnen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 18:36

Vinden jullie het niet " vervelend " als je hond overal is waar jij ook bent? Natuurlijk komt mijn hond ook naar buiten als ik buiten zit en hij toevallig nog binnen is, maar hij hoeft mij echt niet constant te volgen zeg maar, dat vind ik vervelend.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:37

Wij hadden (hondje is vorige maand ingeslapen) een vliegendeur met hondenluikje, in de warme periodes stond de deur altijd open (als we thuis waren). In de winter kwam ze ook niet buiten want ze hield niet van sneeuw. We hadden een tafel naast de buitendeur staan, daar lag dan nooit sneeuw onder of daar regende het nooit. Dus als ze ging plassen dan ging ze daar onder. Ze kwam je wel gewoon halen als ze naar buiten moest, de deur was op de koude dagen uiteraard dicht.
Als we niet thuis waren dan zat ze binnen, ze kon dan in de keuken en in de woonkamer. De andere deuren waren dicht. Soms als ze buiten lag te zonnen en we moesten voor een paar uur weg dan zette we haar voer en drinken onder de tafel aan de deur en dan bleef ze gewoon buiten. De deur naar de fietsenstalling was altijd open dus daar kon ze ingaan moest het weer omslaan.

Vroeger sliep ze snachts in de garage (omgebouwd tot speelkamer, strijkkamer,...) stond nooit een auto in. Daar had ze een ruim hok, met daarin een huisje met dekentjes in. Haar voer stond dan ook daar. Sinds een jaar of 4 hadden we de garage volledig omgebouwd tot een degelijke logeer en hobby kamer, sindsdien sliep ze in een mand in de woonkamer en haar voer stond in de keuken.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:12

Door het hele huis :D Maar meestal ligt ze bij mij of vriend in de buurt. Ïk ben vrijwel altijd thuis :P

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:21

sunshine schreef:
Vinden jullie het niet " vervelend " als je hond overal is waar jij ook bent? Natuurlijk komt mijn hond ook naar buiten als ik buiten zit en hij toevallig nog binnen is, maar hij hoeft mij echt niet constant te volgen zeg maar, dat vind ik vervelend.

Daar heb ik honden voor, voor het gezelschap en gezelligheid.
Natuurlijk volgen ze me niet (meer) overal. Zo liggen ze vaak buiten terwijl ik binnen ben en andersom, en slapen ze gewoon in de woonkamer s nachts, maar ik heb geen honden genomen om ze buiten in een kennel te houden, ze zijn er om mij gezelschap te houden.
Laatst bijgewerkt door Cyrilletje op 04-09-13 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:22

sunshine schreef:

Het zijn toch gezelschapsdieren? Ik vind het juist leuk dat mijn hond me overal volgt en me niet uit het oog verliest :)

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:24

Ik vind het ook heerlijk...ze is mijn beste vriendinnetje :) Mijn baby, mijn alles :D

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:25

Precies <3

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:08

_AAASCHAAA_ schreef:
Mijn honden zijn overdag gewoon in de woonkamer, keuken of buiten. Ze lopen dan gewoon los en gaan waar ze willen. 's Nachts zitten de honden ( en ook de 2 jonge katten ) in de ( afgesloten ) keuken. De oude kat is dan in de kamer en die mag niet alleen met de anderen zijn omdat ze niets meer kan hebben aan haar poot. De honden springen vaak op haar en de katten zitten haar druk achterna. Ook heb ik mijn egeltje en cavia's in de woonkamer.

De keuken is groot zat en ze hebben daar hun eigen mand ( zowel katten als honden ) er staat voer en water en het is er warm en droog. Prima plek voor ze om te zitten.

De buurvrouw vind het wel heel zielig dat we de honden en katten in de keuken laten 's nachts. Ze vind dat de honden gewoon in de woonkamer moeten kunnen want in de keuken zouden ze het niet fijn genoeg vinden. De dieren klagen gelukkig niet :P

Sommige mensen verwennen hun huisdier gewoon te veel.

Sterker nog mijn honden liggen s'nachts in hun bench met de deur op slot.

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:13

Mijn honden doe ik 's ochtends naar buiten. Ze lopen dan de hele dag buiten, in en rond de stal (we wonen op een boerderij) en 's nachts zitten ze lekker in de bench in de gang.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:18

Meestal is ze waar ik ben,als ik buiten bezig ben is ze buiten, maar als ik buiten zit ligt ze meestal binnen in d'r mand of midden in de kamer, daar kan ze zien wat ik doe , en als ik weg ga moet ik langs haar. ( ze is doof, dus ziet graag wat ik doe ).
Ik merk echter wel, nu we bijna een jaar hier wonen dat ze ook steeds vaker zelf even in de zon gaat liggen als ik binnen ben, maar niet langer dan 15min, dan moet ze weer even komen kijken waar ik ben.

's avonds ligt ze bij me op de bank, heel soms, als ze niet lekker is gaat ze op de slaapkamer liggen.

's nachts slaapt ze op haar kussen naast mijn bed

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 04:35

Mijn hond gaat overdags de hele dag met me mee, ik heb een uitlaatservice, dus best lekker voor hem, hij zit dan gezellig voor in de bus.
S,avonds is hij waar wij zijn, met mooi weer staat de deur naar de tuin open, maar met warmte ligt ie toch liever op de koude tegels binnen.
S,nachts heeft ie het hele huis tot beschikking, maar meestal slaapt ie onderaan de trap zodat ie ons boven nog wat kan horen, snurken ofzo haha
Verder is hij practisch nooit alleen omdat we hem bijna overal mee naartoe nemen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 13:56

Daenerys schreef:
sunshine schreef:

Het zijn toch gezelschapsdieren? Ik vind het juist leuk dat mijn hond me overal volgt en me niet uit het oog verliest :)

Klopt, het zijn gezelschapsdieren, maar dan nog vind ik het wel prettig als ik niet constant een plakker aan mijn achterwerk heb zitten :P

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:29

sunshine schreef:

Nee hoor, onze ene hond zou doodongelukkig worden mocht hij niet meer bij 'de baasjes' zijn, die zit het liefst van al de hele dag op je schoot geplakt.

Onze drie honden zitten gewoon in huis, ze mogen enkel niet de trap op (dus naar boven toe), verder mogen ze op de hele gelijkvloers. Als ze de tuin in willen dan blaffen ze even aan de deur en mogen ze naar buiten. Als ze terug naar binnen willen ook even blaffen of een tik met hun poot tegen de deur :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:31

Hond loopt en gaat hier waar hij wil. Of hij ligt in 'zijn' gedeelte van de woonkamer, of gewoon ergens midden in de woonkamer/keuken, kan via het custom hondenluik naar de garage/serre en vanuit daar naar de tuin.
Mormel heeft niks te klagen hier :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 15:01

wij wonen op een boerderij en ons oudje is bij voorkeur waar mijn man is :) Als we er niet zijn overdag, dan is de hond in huis. Hij kan dan in de woonkamer, keuken en bijkeuken komen. Gelukkig kan hij geen traplopen en op de bank liggen doet hij ook niet. Mijn man heeft een fulltime baan en de hond moet het dus meestal doen met z'n tweede keus, ikke dus :) Als ik binnen ben is hij meestal ook binnen en ligt te maffen op zijn kussen of onder de tafel. Heel af en toe wil hij alleen naar buiten maar dat duurt meestal niet zo lang. 's nachts ligt hij in de bijkeuken. Meestal begint doggie tegen een uur of 4/half 5 een beetje te zeuren, totdat zijn grote liefde thuis komt. En als je ouder wordt...dan begin je blijkbaar meer te dromen :) Ben trouwens verbaasd over het feit dat zoveel hondeneigenaren hun hond op de bank of op een stoel laten liggen, of nog erger...op bed. Mijn man zou mij uit huis trappen als ik op het idee zou komen ;) :)
http://www.youtube.com/watch?v=IhIOjbbdwO4

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 15:09

Die van mij is eigenlijk altijd waar ik ook ben. (niet dat hij elke stap maak die ik ook maak). Als ik weg ga gaat hij mee. Met rijden kan hij niet meer altijd mee. Dan moet ik een heel kort stapritje maken en dan kan het nog. Hij is al oud en last van artrose. Als ik aan het werk ben dan breng ik hem bij de boer en boerin waar mijn paard ook staat en heeft hij daar een heerlijke tuin, bos en heel veel aandacht. (lees: bij boer en boerin is het net zo als kleinkind bij opa en oma hahahaha)