Hoe veel loop jij dagelijks met je hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe lang wordt jouw hond gemiddeld uitgelaten per dag?

0 - 15 minuten
11 (6%)
15 - 30 minuten
10 (5%)
30 - 45 minuten
11 (6%)
45 - 60 minuten
19 (10%)
60 - 90 minuten
35 (19%)
90 - 120 minuten
36 (19%)
120 - 150 minuten
26 (14%)
150 - 180 minuten
18 (9%)
180 - 210 minuten
7 (3%)
210 - 240 minuten
3 (1%)
240 - 300 minuten
3 (1%)
300 minuten (5 uur) of meer
4 (2%)

Totaal aantal stemmen: 183

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:25

kimmie261 schreef:
mijn optie staat er niet tussen,dat is nl 0 minuten,mijn honden komen niet van het terrein af.....deze worden "uitgelaten" op eigen terrein...

Hier hetzelfde.

We gaan 1 of 2 keer in de week met ze lopen en het verschilt enorm hoe lang dat is.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 18:10

ik ben net lekker gaan fietsen, heb het eigenlijk niet bij gehouden hoelang.
denk 20 min

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 18:25

Toch wel fijn om te zien (tot nu toe) dat de meeste honden tussen de 1,5 à 2,5 uur uitgelaten worden :)

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 18:28

ik skeeler altijd met mijn hond en dan zijn we meestal ook wel een lekker uurtje weg en verder loopt vooral mijn broertje er aardig wat mee af.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 07:20

Sassol schreef:
Toch wel fijn om te zien (tot nu toe) dat de meeste honden tussen de 1,5 à 2,5 uur uitgelaten worden :)

Eerlijk gezegd denk ik dat dit een vertekend beeld geeft: kan me voorstellen dat mensen die hun hond niet of nauwelijks uitlaten niet reageren...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 08:31

90 tot 120 min.... ook al wonen we op een boerderij waar ze alle ruimte hebben, we gaan elke dag heerlijk aan de wandel, hondenschool doen we ook :) en speuren dus lekker actief!

vind t altijd sneu om te zien dat sommige honden alleen maar op het erf vast geplakt zitten :o ja sorry :P

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 08:34

45 - 60 minuten, verder hebben wij hier veel grond van onszelf (ook paarden) (1 hectare) waar ze de hele dag rond kan rennen.

En meestal op zaterdag en zondag een extra grote wandeling in het bos van 1,5 - 2 uur!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 09:03

essiesilly schreef:
90 tot 120 min.... ook al wonen we op een boerderij waar ze alle ruimte hebben, we gaan elke dag heerlijk aan de wandel, hondenschool doen we ook :) en speuren dus lekker actief!

vind t altijd sneu om te zien dat sommige honden alleen maar op het erf vast geplakt zitten :o ja sorry :P

Daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen? Jouw mening :)

Ik vind het dan weer sneu dat grote honden in huis vastgeplakt zitten tot ze eindelijk weer even naar buiten mogen. Als ze dan een maatje hebben kunnen ze nog wel lekker spelen en rennen in huis, maar helaas zitten heel veel honden alleen en liggen ze een beetje op de bank te slapen tot ze weer uitgelaten worden..

Jette

Re: Hoe veel loop jij dagelijks met je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 09:15

Hier 180-210 minuten
rond half 8 's ochtends; 15
rond 9 s' ochtends; 45 (bos)
rond 1 's middags; 45 (bos)
rond 5 's middags; 20
rond 8 's avonds; 45 (bos)
rond 11 's avonds; 20

De deuren staan in de zomer verder de hele dag open en ze zijn met zijn 2en dus er wordt veel gespeeld. We lopen dus veel (kortere) rondjes. Maar komt ook regelmatig voor dat, zeker het middagrondje vervangen wordt door een lange wandeling naar duinen of strand. Dan zijn we rustig 1,5 uur weg.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 09:20

Hooguit 30-45 min. Niet omdat ik geen tijd heb of niet wil, maar ons hondje wil niet meer zo graag wandelen. Ze is 10 jaar en de ochtend en middagwandeling slaat ze het liefst over. Ze gaat gewoon zitten en loopt niet meer. Verder lummelt ze wel de hele dag in de tuin. Vind het wel jammer, ik ga graag lekker op pad met de hond, maar ja...

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 09:37

Nog niet zo lang per keer, omdat hij 11 weekjes is. Maar wel vaak op een dag.
Ook hij gaat er soms bij zitten of liggen als hij geen zin meer heeft :')
En we willen nog niet lang plekken waar veel honden uitgelaten worden want hij moet zijn laatste enting nog krijgen.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:31

Sonja89 schreef:
Sassol schreef:

Eerlijk gezegd denk ik dat dit een vertekend beeld geeft: kan me voorstellen dat mensen die hun hond niet of nauwelijks uitlaten niet reageren...

hahah,,, dat weet ik wel zeker,, of gewoon maar wat zeggen.
het is tenslotte een beeldscherm waar je tegen praat. je kunt zo veel zeggen

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 13:59

bello2005 schreef:
Sonja89 schreef:

Uiteraard zullen het geen vaste cijfers zijn. Sowieso krijg je geen heel goed beeld omdat inderdaad sommige honden meer naast de fiets rennen, sommige oud zijn en daardoor minder lopen, er honden zijn die altijd los lopen en honden die altijd kort aangelijnd zijn etc.
Misschien dat ik er nog een enquête aan vast ga plakken, die wel alle aspecten meeneemt (ras/leeftijd/beperking/wat voor beweging etc.).
En uiteraard zullen sommige mensen het iets ruimer aanklikken dan de werkelijkheid, maar gezien het hier geen discussietopic betreft en je stem anoniem is hoopte ik toch op een redelijk eerlijk beeld.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 18:01

Ik step veel met mijn hond,
Ras=Duitse Dog met medische problemen..

Oke nu mijn dagelijkse ritme ongeveer:
s'ochtends: 10 minuten
tussen de middag steppen : 1 uur
namiddag : 10 minuten
avond:steppen weer een uurtje
voor het slapen gaan even plassen en/of poepen

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:32

Sassol schreef:
bello2005 schreef:

Uiteraard zullen het geen vaste cijfers zijn. Sowieso krijg je geen heel goed beeld omdat inderdaad sommige honden meer naast de fiets rennen, sommige oud zijn en daardoor minder lopen, er honden zijn die altijd los lopen en honden die altijd kort aangelijnd zijn etc.
Misschien dat ik er nog een enquête aan vast ga plakken, die wel alle aspecten meeneemt (ras/leeftijd/beperking/wat voor beweging etc.).
En uiteraard zullen sommige mensen het iets ruimer aanklikken dan de werkelijkheid, maar gezien het hier geen discussietopic betreft en je stem anoniem is hoopte ik toch op een redelijk eerlijk beeld.

uiteraard :),, en vind het wel een leuk idee om er een enquete aan vast te plakken :)
ben benieuwd wat daar uit komt :):)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:25

Ik heb twee honden: één van 11 met slechte knieën (na operaties) en één van anderhalf, blakend gezond en vol energie.
Ik begin de dag met een rondje van 30 tot 40 minuten met beide honden. De oudste loopt dan los, de jongste gedeeltelijk aan de lijn.
Daarna breng ik mijn oudste hond thuis en ga ik met de jongste naar het bos. We lopen dan, afhankelijk van het weer en de gezelligheid zo'n 2 tot 3,5 uur. Hond loopt dan los.

's middags en 'savonds wisselt een beetje. Dat zijn de wat kortere rondjes.
Meestal ben ik of mijn vriend nog wel een uurtje op het grasveld voor het huis waarbij mijn oudje rustig rondscharrelt en mijn jongste eindeloos speelt met het hondje van de buren.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 19:17

Ik heb net een pup van 9 weken dus wij lopen nog niet ver. 5 tot 10 minuutjes per keer en dan 3 keer prr dag. Voor de rest komt ze in de tuin om zindelijk te maken.
Zaterdag beginnen we met de cursus.
Het wandelen gaan we langzaam op bouwen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:43

´s ochtends altijd een uur en voordat ik ga werken (eind vd middag) nog eens 20 minuten. De rest van de dag zitten de honden in een grote tuin voor hun animatie

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 01:17

wij lopen zoiezo elke dag 1,5 uur!!!
daarnaast gaan we eens fietsen met haar, of naar het bos (of met goed weer zwemmen).

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 06:23

Mijn hondje is pas zeven maanden dus ik kan helaas nog niet uren achtereen lopen, kan niet wachten tot hij oud genoeg is hiervoor en ik ga dan ook weer fietsen, heerlijk.

Met mijn vorige honden altijd erg actief geweest, veel trainen, fietsen, bos en strand.
Ik vind het heerlijk en kan echt ontspannen als ik op stap ben met mn hond.

Ook heb ik al jaar of 16 een hondenuitlaatservice, mijn honden hebben dus de mazzel dat ze lekker de hele dag mee kunnen en meerdere keren op een dag in een groep lekker kunnen ravotten, mn pup zit nog veel aan de lijn tijdens deze wandelingen omdat hij zich anders echt stuk speelt.
Met de pup doen we ook drie verschillende cursussen per week, niet te serieus, veel spelenderwijs.

Ik heb ook echt een hond om er wat mee te doen en niet voor de kachel te leggen.

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 06:59

Mijn honden lopen altijd los bij ons op het erf, soms in het weekend even naar het water of bos.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 12:08

Tinkermuts schreef:
Mijn hondje is pas zeven maanden dus ik kan helaas nog niet uren achtereen lopen, kan niet wachten tot hij oud genoeg is hiervoor en ik ga dan ook weer fietsen, heerlijk.

Met mijn vorige honden altijd erg actief geweest, veel trainen, fietsen, bos en strand.
Ik vind het heerlijk en kan echt ontspannen als ik op stap ben met mn hond.

Ook heb ik al jaar of 16 een hondenuitlaatservice, mijn honden hebben dus de mazzel dat ze lekker de hele dag mee kunnen en meerdere keren op een dag in een groep lekker kunnen ravotten, mn pup zit nog veel aan de lijn tijdens deze wandelingen omdat hij zich anders echt stuk speelt.
Met de pup doen we ook drie verschillende cursussen per week, niet te serieus, veel spelenderwijs.

Ik heb ook echt een hond om er wat mee te doen en niet voor de kachel te leggen.

Wat heb je voor een hond dan? Mijn hondje (mechelaartje) liep met vier maanden al twee uur achter elkaar los in het bos te wandelen. Volgens mijn dierenarts geen enkel probleem. Je moet kijken naar wat je hond aankan. Als het een zware dog is en/of als je hond te moe is na een wandeling of de wandeling niet aankan, dan moet je de tijd inperken.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 16:16

Ik heb een rottweiler, en als het aan hem lag liep hij de hele dag. Maar voor botten en gewrichten is het niet goed met een jong dier zo lang te lopen, moe heeft er niets mee te maken, vind het ook niet z,on heel goede opmerking van je da. De dierenartsen die ik ken zullen allemaal beamen dat het niet goed is om uren met je pup te lopen, en dat heeft niets met ras te maken.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 16:19

Gemiddeld een half uur ongeveer per dag. Soms iets meer, maar meestal doen we 4 korte rondjes per dag van ongeveer 10 minuten per keer.
Ik heb 2 kleine hondjes en woon in de stad, ze kunnen we naar buiten op het dakterras.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 17:07

Ik vind die opmerking van de DA ook niet zo geweldig.. Met mijn hond ben ik pas echt het wandelen gaan opbouwen toen ze een jaar oud was. Het is een ras dat van nature vooral rent, en tijdens het wandelen al snel heel geforceerd gaat lopen, en dat is slecht voor de gewrichten bij een hond in de groei, dus hebben de fokkers mij aangeraden om het eerste jaar alleen korte stukjes te lopen en haar verder gewoon in de rijbak lekker op haar eigen tempo te laten rennen. Ik ben liever wat te voorzichtig dan dat ik over een aantal jaar met een hond zit met kapotte gewrichten.