Tinkermuts schreef:Mijn hondje is pas zeven maanden dus ik kan helaas nog niet uren achtereen lopen, kan niet wachten tot hij oud genoeg is hiervoor en ik ga dan ook weer fietsen, heerlijk.
Met mijn vorige honden altijd erg actief geweest, veel trainen, fietsen, bos en strand.
Ik vind het heerlijk en kan echt ontspannen als ik op stap ben met mn hond.
Ook heb ik al jaar of 16 een hondenuitlaatservice, mijn honden hebben dus de mazzel dat ze lekker de hele dag mee kunnen en meerdere keren op een dag in een groep lekker kunnen ravotten, mn pup zit nog veel aan de lijn tijdens deze wandelingen omdat hij zich anders echt stuk speelt.
Met de pup doen we ook drie verschillende cursussen per week, niet te serieus, veel spelenderwijs.
Ik heb ook echt een hond om er wat mee te doen en niet voor de kachel te leggen.
Wat heb je voor een hond dan? Mijn hondje (mechelaartje) liep met vier maanden al twee uur achter elkaar los in het bos te wandelen. Volgens mijn dierenarts geen enkel probleem. Je moet kijken naar wat je hond aankan. Als het een zware dog is en/of als je hond te moe is na een wandeling of de wandeling niet aankan, dan moet je de tijd inperken.