Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
eponine schreef:Pfff een hoop reacties ineens haha! Fijn dat er meegedacht wordt! Wat we nu doen om haar het clickeren aan te leren is click -koekje, click-koekje. Sinds gisteren doe ik dat ook op een moment dat ze even wegkijkt, ze reageert dan op het click en krijgt een koekje.
Ook lijkt kaas wel een trigger te zijn, dus daar gaan we even mee oefenen, alsook frikandel. Binnenshuis krijgt ze gewoon haar normale brokjes als koekje, en dat krijgt ze dan minder bij haar voer.
Idd sharpei staat niet bekend om de gehoorzaamheid, wat dat betreft lijkt ze sprekend op onze vorige hahaha! Echter jachtinstinct heeft ze wel naar katten en vogels, das ook nog een puntje van aandacht..
Uiteraard beloon ik haar volop met mooie woorden als ze tijdens het wandelen naar me opkijkt, of op het losloopveld mijn kant op komt (waarna ze me gewoon voorbij loopt).
Wordt vervolgd;-)
fijn dat ze reageert op kaas en frikandel, heb je in elk geval iets waar ze op reageert! Succes verder! eponine schreef:Sinds gisteren doe ik dat ook op een moment dat ze even wegkijkt, ze reageert dan op het click en krijgt een koekje.
Ook lijkt kaas wel een trigger te zijn, dus daar gaan we even mee oefenen, alsook frikandel.
eponine schreef:Pfff een hoop reacties ineens haha! Fijn dat er meegedacht wordt! Wat we nu doen om haar het clickeren aan te leren is click -koekje, click-koekje. Sinds gisteren doe ik dat ook op een moment dat ze even wegkijkt, ze reageert dan op het click en krijgt een koekje.
Luniek schreef:Klinkt best herkenbaar. Onze hond (kruising Shih Tzu x Friese stabij) heeft ook de neiging om oost indisch doof te zijn. Ik krijg ook vaak te horen dat ik moet uitzoeken wat voor haar de grootste beloning is. Nou, heb van alles geprobeerd: Spelen, haar lievelingsbal gooien, koekjes, stukjes pens, stukjes kaas, belonen met stem of aaien, bezighouden met oefeningen die ze kent... Maar niks weegt voor haar op tegen haar grootste drijfveer: spelen met andere honden. Dus als er andere honden zijn kan ik het wel vergeten. Ze stormt er zo op af met alle gevolgen van dien... Conclusie bij ons thuis was dus om haar gewoon niet meer los te doen als er andere honden zijn. Vind het ontzettend jammer, maar het zij zo.
Ik zou vooral nog wel door oefenen hoor! Aangezien je de hond pas hebt kan het best nog komen. Maar soms zijn er gewoon honden bij waar het een praktisch onmogelijke opgave bij is om het "kom hier" knopje te installeren.
eponine schreef:Nee, ik beloon niet voor het wegkijken, maar voor de reactie (aandacht) die ze geeft op het geluid van de clicker. Ik wil juist dat ze contact zoekt, maar de beloning van het koekje is er wel af als ze constant smachtend voor me zit, of zie ik dat verkeerd?