[kat] Litter Kwitter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Re: [kat] Litter Kwitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:44

Oh wat een leuk systeem, ben benieuwd hoe het werkt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:54

Nah ik wil zelf gewoon niet die katten elke keer overal rond hebben lopen, toiler en badkamer deur blijven lekker dicht en 95% katvrij :P

Ik ben na vanalles geprobeerd te hebben het meeste fan van gewoon die 6x langer meegaande klontvormende supermarkt kattenbakkorrel +:)+

De 2 of 4 keer versie is niks, maar die 6x :+:

Ik gooi zo'n pak in de kattenbak en kijk er niet meer naar om, in het weekend als ik het niet vergeet haal ik er wat klonten en drollen uit en ik hoef pas weer grit bij te vullen als ik allang niet meer weet wanneer ik de bak gevuld had :P

Ruik nooit wat terwijl ik toch echt een zeurkont ben.

Nu is het wel zo dat poes & katerman overdag veel buiten lopen en alleen 's nachts binnen zijn (luikje dicht).
Daarom vergeet ik die bak ook vaak, ze zitten er amper op en als het ze niet aanstaat dan zeuren ze snel genoeg :o

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:06

Ik volg op YouTube een stel die dagelijks video's maken en zij hebben er ook 1 voor hun 2 katten. Werkt ideaal blijkbaar en ze doen het nu zelfs ook zonder dat ding :))

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:05

Als ik jou was zou ik toch even goed nadenken voor je de kattenbakken afschaft. Ik heb een stukje gelezen hierover, geschreven door een dierenarts http://www.cattraining.com/toilet_training.htm.

Kort samengevat zijn dit de argumenten om het niet te doen:

Als je dagelijks de bak leegschept zie je of je kat diarree heeft, verstopping, opeens meer of minder gaat, kortom een waardevolle dagelijkse gezondheidscheck

Katten willen van nature hun behoefte ergens doen waar ze het kunnen begraven, dat ontneem je ze. Zeker als je gaat verhuizen wat al stressvol genoeg is voor de katten zou ik dit dus niet doen.

Je kat kan niet meer uit logeren of naar een pension als ze de kattenbak niet meer gebruikt.

"If it Ain’t Broke, Don’t Fix it" wees blij dat je katten zindelijk zijn en ga daar niet aan morrelen, onzindelijkheid is een heel vervelend en veel voorkomend probleem bij katten.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 16:03

de kattenbakken heb ik al.
Ik geloof niet dat ze door zoiets onzindelijk zouden worden, onze ene kat is zindelijk gemaakt bij de fokster, en bij mijn pa ging ze naar buiten en deed daar haar behoeftes. Bij ons moest het terug op de kattenbak (komen hier niet buiten) en dat is ook zonder problemen gegaan. Ik vermoed dat , moest het niet werken, ik gewoon maar de kattenbak hoef terug te plaatsen en het probleem zal opgelost zijn.
Kat kan zelf niet doorspoelen, dus diarree oid zal ik ook wel merken. Daarnaast zitten we met twee katten dus bijhouden of ze meer of minder gaan is zowiezo al onmogelijk.
Zoals ook al geopperd, begraven is om de geur te dekken, door het water is die behoefte al bevredigd. (en ze krijgen een mooie grote buitenren, waar ik wss wel een grote bloempot met aarde zal zetten waar ze kunnen in graven.
Naar een pension gaan ze zowiezo niet, uit logeren, volgens mij als ik de kattenbak terug plaats gaan ze gewoon weer daarop gaan.

De tegenargumenten vind ik persoonlijk niet voldoende om het niet te proberen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:07

Katten zijn (meestal) niet achterlijk, die snappen echt nog wel wat een kattenbak is hoor als ze daar jaren mee "gewerkt" hebben :P

Die zoeken ook gewoon een plekje waar ze lekker kunnen kakken O:)

Ik denk wel dat een kat al snel liever ergens graaft dan op een WC gaat, als die keuze er is :j

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 16:11

hmm, het graven zal ik ook niet ontkennen, maar volgens mij bij genoeg afleiding (ruimte, speelgoed, kans om een luchtje te scheppen, grabbelspelletjes) kun je dat wel min of meer vermijden.
Nu gelijk hoe, moest het voor een van de twee niet werken, zetten gewoon de kattenbakken terug, niet geschoten is altijd mis, en zoiets moet ik gewoon proberen :D

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:19

als je een bak aarde in de ren zet waar ze altijd buiten kunnen wee tik wel waar ze naa rde toilet gaan gaan :7

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:22

Benieuwd of het werkt zeg! Wat grappig!
Kattenbak schoonmaken is ook niet mijn favoriete bezigheid, maar ja, neem ik dan maar op de koop toe. :P

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 16:26

cyclo86 schreef:
als je een bak aarde in de ren zet waar ze altijd buiten kunnen wee tik wel waar ze naa rde toilet gaan gaan :7

hmmm, heb je een punt. En dat zal ook het eerste zijn dat ik dagelijks zal mogen van de terras vegen :D

dan geef ik ze wel een doos met piepschuim/papiersnippers, vinden ze zalig om bommetje in te spelen :D

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:50

pmarena schreef:
Katten zijn (meestal) niet achterlijk, die snappen echt nog wel wat een kattenbak is hoor als ze daar jaren mee "gewerkt" hebben :P

Die zoeken ook gewoon een plekje waar ze lekker kunnen kakken O:)

Ik denk wel dat een kat al snel liever ergens graaft dan op een WC gaat, als die keuze er is :j

Nou dat is voor mij dus een reden zijn om dit niet te proberen, waarom zou je het voor je kat vervelender maken zijn behoeften te doen, alleen omdat het er grappig uitziet en je 2 minuten per dag werk bespaart?

TS het zal vast goed gaan, ik zeg niet dat je kat gegarandeerd onzindelijk wordt. Maar waarom zou je het risico nemen. Wel fijn dat je katten een bak krijgen om bommetje in te spelen :).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:02

Mijn keus zou het ook niet zijn, maar een ramp zou ik het nou ook weer niet vinden voor de katten :)

Ik denk dus wel dat als ze de kans hebben om buiten te kakken ze daar wel voor gaan.
Of in een doos met schuimpjes, of een verse stapel wasgoed, of.... alles waar ze toch een beetje in kunnen graven, als je pech hebt :P

Een bak met schuimpjes zou voor die van mij weer niks zijn, die rooie vreet schuimpjes e.d. op :))

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 17:04

hier vliegen die dingen alle kanten uit, krijgen ze dus ook alleen maar onder toezicht. Maar alles waar ze op of in kunnen vinden ze geweldig :D

kwa onzindelijk zijn/worden, dat zien we dan wel :D
Als ze het eens in een mand verse was doen is het geen ramp, wassen we gewoon opnieuw, en doen ze het vaker, zetten we gewoon de bakken terug :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:15

Leek mij ook hartstikke tof, kat in zo'n grote doos met schuimpjes gooien :D

Maarja is mij te link met die rooie... als die zo'n schuimpje in het vizier krijgt en er bij kan komen is het in no-time opgevreten :P

Zelfde verhaal met cadeau-lintjes trouwens, vreet 'ie ook op.

Nou al met al zie ik geen hindernissen dan om het te proberen toch :)