Hoe dit aanpakken (kat)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe dit aanpakken (kat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:55

Nou ik ga duimen dat het lukt. Paps wil haar maximaal een maand geven :\ Maar dat komt vast ook wel goed.

Maar de katjes zijn dus omgeruild. Olijf voelde zich gelijk op haar gemak (had ook niet anders verwacht) die zat na een kwartiertje al te spelen en om aandacht te vragen. En natuurlijk eten en naar de kattenbak gaan. Dus die is al dikke vriendjes met mijn oma.

Kyra die loopt nu beetje onwennig op mijn kamer rond. Dus ik hoop dat ik het vannacht overleefd :D (uiteraard een geintje)

Maar oma is flink toegetakeld :oo Bloed zat zeker 2 m hoog op de muur. En haar hele kuit ligt open. Kyra is blijven aanvallen. Ook toen ze op de grond lag. Gelukkig lag er een speeltje met een stok eraan. En daarmee kon ze Kyra van zich af houden. In totaal heeft arme mens 3 kwartier op de grond gelegen. En heeft geluk gehad dat telefoon 15 meter verderop op het kleine tafeltje lag. Als het op grote tafel lag, had ze een probleem gehad. Ze wil nu zeker haar telefoon op zak hebben. Maar we willen overleggen dat ze een armbandje gaat dragen met een knop erop. Zodat ze hem indrukt er gelijk mensen worden ingelicht.

Heb alleen gezegd dat ze morgen huisarts moet bellen ivm tetanus spuit en een ab kuur.

Ik zal regelmatig een update geven hoe het gaat. Iedereen denkt dus dat een tumor in haar hoofd heeft zitten. Maar mijn gevoel zegt van niet. Puur omdat het een poos nadat ze geholpen is wel goed ging. Alleen laatste weken werd weer minder. Ik ben ook nog de enigste in de familie die er niet bang voor is.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:03

Hee...stoer van je dat je Kyra overneemt. Ik denk ook niet dat het een tumor is hoor...wel es naar die kattenman op National Geographic (ofzo?) gekeken....mijn hemel daar komen ook interessante gevallen langs. Vaak een kwestie van de wegkruiphoekjes ontoegankelijk maken en de katten mogelijkheid geven tot uitwijken naar ene hogere plek. Maar best kans dat de verandering van plek en straks de afleiding van andere dieren enzo al genoeg is. Slaap lekker vanavond :) Je bent erg lief voor je oma!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:15

Super dat je de kat overneemt, hopelijk komt het helemaal goed zo. :j

Wij hebben vroeger ook een kat gehad die mensen aanviel vanuit het niets. Mijn zus en ik waren toen een jaar of 7, 8 denk ik, konden 's ochtends niet eens normaal de woonkamer in lopen, dat ging met een sprintje naar de bank want anders was de kans groot dat het beest in je benen hing :=
In de loop der tijd werd het gedrag steeds erger, mijn ouders hadden een winkel aan huis, hij ging onder de stellingen zitten en viel zelfs een keer een klant aan :oo
Hij bleek achteraf wel een gezwel te hebben, kreeg ook een hele rare bult (zonder haar erop) in zijn nek := die is toen wel ingeslapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:18

Ik vind het ook best wel stoer, helemaal omdat ze vannacht op mijn kamer slaapt. Ze ligt nu ergens onder mijn bed. Maar ze kan ook gewoon eten en drinken als ze wil. En er staat ook een kattenbak.

Maar heb daar nog nooit naar gekeken. Misschien wel een goed idee. Maar bedoel je dat ze weg mogen kruipen maar een plek moeten zoeken wat hoger op zit? Beneden hebben we dus genoeg plekjes waar ze tot rust kunnen komen. En een hoge aquarium wat dus lekker warm is. En een krabpaal tot plafon.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:18

echt super dat je je oma op z'n manier kan helpen.
maar wordt deze kat dan nu niet eenzaam? zei heeft tenslotte altijd andere katten om zich heen gehad en zit nu opeens alleen met je oma

hoop dat het andere katje bij jullie heropgevoed kan worden als het daar aan ligt.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:21

Goed dat je je oma helpt! Ik heb hier ook zo'n heerlijk kroelbeest en vind het zoo knap van je dat je die aan je oma wilt en kan geven! Ik volg!!

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:27

Ze bedoeld dat er geen plekjes zijn waar ze onder of achter of tussen kan kruipen. Op die manier moet ze wel door de ruimte lopen en word ze verplicht om op onderzoek uit te gaan ipv zich te verstoppen. Met het hoger opzoeken word bedoeld dat je bijvoorbeeld een paar kattenplankjes maakt of zoals je al hebt een hoge krabpaal. Zo kunnen ze de ruimte bestuderen van grotere hoogte en dat geeft vaak wat meer rust

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:32

Ik heb er misschien over gelezen, maar heeft die kat dit vanaf het begin? Of komen die sporadische 'aanvallen' vaker en vaker voor?

Mijn nichtje heeft een raskat gehad die naarmate ze ouder werd, ook linker deed. In het begin deed de kat niet vreemd, maar opeens begon ze uit te halen naar mensen. Die uithalen werden erger en erger in de tijd. Haar dochtertje was toen maar 1.5 jaar oud en die kat durfde dat kind gewoon aan te vallen. Ook naar haar en haar vrienden toe werd die kat alsmaar erger en viel ze steeds meer mensen aan. Mijn nichtje heeft uit schrik voor haar dochter die kat moeten opsluiten als haar dochtertje aan het spelen was.

Ze is uiteindelijk met haar kat paar keer naar de dierenarts geweest en het lag uiteindelijk aan de hersenen van die kat die anders functioneerde. Zou komen doordat er met dat ras te veel gefokt is. Ze heeft geprobeerd met pilletjes die die aanvallen zou onderdrukken, maar dat heeft uiteindelijk ook niet geholpen. Ze heeft het beestje moeten laten inslapen omdat het gewoon te gevaarlijk werd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:34

marlonFloris schreef:
echt super dat je je oma op z'n manier kan helpen.
maar wordt deze kat dan nu niet eenzaam? zei heeft tenslotte altijd andere katten om zich heen gehad en zit nu opeens alleen met je oma

hoop dat het andere katje bij jullie heropgevoed kan worden als het daar aan ligt.

Nee dat idee heb ik niet echt. Al vanaf het begin houdt ze zich altijd een beetje afzijdig van de andere katten. Als de katten van mijn vader boven waren, dan was zij liever beneden. Als ze op mijn kamer was, dan jaagde ze de andere katten ook weg. Omdat ze mijn kamer echt als haar plek zag.

Maar toen ik nog niet bij mijn vader woonde, liep Olijf altijd los. En 1 x ze mij achter na gelopen naar mijn vaders huis. En liep dus zo mee naar binnen. En deed net alsof ze daar al jaren woonde. Alleen gegeven moment ben ik bij mijn vader gaan wonen. En heb Olijf mee genomen omdat ze bij iedereen naar binnen wandelde voor aandacht en voer. En wou geen gezeur met de buren.

Vandaar dat ik het ook aandurfde om Olijf aan mijn oma te geven (Nouja het blijft altijd mijn kat, alleen ze woont bij oma nu) En binnen een kwartier leek het weer alsof ze er al jaren woonde. Ze hecht dus niet echt een huis. Maar geeft mee om aandacht, heb ik het idee. Dus ja ze is ook een beetje raar :+

Maar Kyra kan dus ook haar lieve kanten hebben, dit vond ze dus ook allemaal prima( tenminste bij mij ):
Afbeelding

En dit is dus Olijfje
Afbeelding

En ja ik help mijn oma graag. Ze betekent erg veel voor mij. Ook omdat ik eerder elke dag er was. Helaas nu wat minder. Dus daarom vind ik het ook geen probleem als Olijfje bij haar is. Maar zo heb ik ook nog een kat bij mijn moeder lopen.

Maar Olijfje heet officieel Madam Frummel. Maar heeft als kitten ooit olijfolie over heen gekregen. Sinds dien heet ze Olijfje en haar vacht is altijd zacht gebleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:35

lyanne_sanne schreef:
Ze bedoeld dat er geen plekjes zijn waar ze onder of achter of tussen kan kruipen. Op die manier moet ze wel door de ruimte lopen en word ze verplicht om op onderzoek uit te gaan ipv zich te verstoppen. Met het hoger opzoeken word bedoeld dat je bijvoorbeeld een paar kattenplankjes maakt of zoals je al hebt een hoge krabpaal. Zo kunnen ze de ruimte bestuderen van grotere hoogte en dat geeft vaak wat meer rust

Ah oke, vandaar dat de katten van mijn vader veel chiller werden toen de krabpaal er kwam. Zal het er eens met hem overhebben om de verstopplekjes weg te halen. Kattenplankjes was hij al van plan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:38

cluedoke schreef:
Ik heb er misschien over gelezen, maar heeft die kat dit vanaf het begin? Of komen die sporadische 'aanvallen' vaker en vaker voor?

Mijn nichtje heeft een raskat gehad die naarmate ze ouder werd, ook linker deed. In het begin deed de kat niet vreemd, maar opeens begon ze uit te halen naar mensen. Die uithalen werden erger en erger in de tijd. Haar dochtertje was toen maar 1.5 jaar oud en die kat durfde dat kind gewoon aan te vallen. Ook naar haar en haar vrienden toe werd die kat alsmaar erger en viel ze steeds meer mensen aan. Mijn nichtje heeft uit schrik voor haar dochter die kat moeten opsluiten als haar dochtertje aan het spelen was.

Ze is uiteindelijk met haar kat paar keer naar de dierenarts geweest en het lag uiteindelijk aan de hersenen van die kat die anders functioneerde. Zou komen doordat er met dat ras te veel gefokt is. Ze heeft geprobeerd met pilletjes die die aanvallen zou onderdrukken, maar dat heeft uiteindelijk ook niet geholpen. Ze heeft het beestje moeten laten inslapen omdat het gewoon te gevaarlijk werd.

Ze is altijd al een beetje wild geweest. Maar dat had de kat bij mijn moeder ook. Werd ook rustiger nadat hij geholpen werd. En was bij deze dus ook het geval. Tot dat de laatste weken het erger werd.

Ik heb zelf het vermoeden dat ze haar energie niet goed kwijt kon. En dat ze daardoor steeds maffer is gaan doen. Hier hebben we veel meer ruimte + een bovenverdieping. En 3 andere katten waarmee ze kan spelen.

Maar als ze die buien niet heeft, dan is ze hartstikke lief. En ze heeft ook door als je bang bent of niet.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:39

Wat zijn kyra en olijfje schattig :) Ik hoop voor je dat het snel goed komt met haar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:41

DozenPower schreef:
Wat zijn kyra en olijfje schattig :) Ik hoop voor je dat het snel goed komt met haar!

Moet toch wel even grinniken :') Aangezien ik hulp vraag om een aanvallende kat. Maar ja ze zien er schattig uit :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 06:53

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik heb de nacht overleefd :D Gegeven moment lag ze zelfs bij mij op bed. Maar ze is erg schrikkerig en blaast nog veel.

Maar is ook logisch. Ze is gisteren niet voorzichtig telkens weg gehouden van mijn oma. Maar ik zelf ook liever de kat flink wegmeppen ipv zelf aangevallen te worden.

Maar toen ik vanochtend naar de wc wou, wou ze al mee naar beneden. Maar daar wachten we nog even mee. Maar tijdens het miauwen blaast ze ook telkens. Of kruipt ze in elkaar van angst.

Mams verklaard mij nog steeds voor gek. Volgens haar is dat beest niet goed. Maar ik geef haar gewoon nog een kans.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 07:05

Komen die katten helemaal niet buiten dan? En bij je oma ook niet? Sorry maar dan snap ik waarom sommige katten doordraaien. Er zijn best wel kattenrassen geschikt om binnen te houden maar de meeste niet hoor.
Wij hebben ook zo'n idiote kat gehad, wilde die naar buiten en dan regende het, werd ie kwaad en hing ie zo in je benen... Te lang binnen en hij brak de tent af. Een echte roofkat was dat. Soms lag die boven op de overloop bovem aan de trap. Aan de blik in zijn ogen kon je zien dat je er beter even niet langskon... Gegarandeerd een kat in je benen, met korte broek durfde ik er dan sowieso niet langs. Was ook geen aaibare kat, hield die gewoon niet van.

Maar even samengevat, ik denk dat de kat enorm opknapt als die gewoon naar buiten kan. (As dat al gebeurt mag je mijn post als niet geschreven beschouwen)

Ik hoop trouwens dat de ruil goed uitpakt! In ieder geval voor je oma zo te zien.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 07:16

Kyra klinkt als mijn kat Eshra. Die mag je echt niet knuffelen en met gods gratie een keer aaien en als het 1 aai teveel is hangt ze in je arm. Ik laat haar zoveel mogenlijk met rust en ze krijgt enkel een aai als ze er om vraagt. Wel is ze rustiger geworden sinds ik hier ben komen wonen en ze naar buiten mag.
Lief dat je Olijf naar je oma gebracht hebt. Ik hoop dat Kyra zich beter gaat voelen bij jullie. Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 07:17

pearlie schreef:
Komen die katten helemaal niet buiten dan? En bij je oma ook niet? Sorry maar dan snap ik waarom sommige katten doordraaien. Er zijn best wel kattenrassen geschikt om binnen te houden maar de meeste niet hoor.
Wij hebben ook zo'n idiote kat gehad, wilde die naar buiten en dan regende het, werd ie kwaad en hing ie zo in je benen... Te lang binnen en hij brak de tent af. Een echte roofkat was dat. Soms lag die boven op de overloop bovem aan de trap. Aan de blik in zijn ogen kon je zien dat je er beter even niet langskon... Gegarandeerd een kat in je benen, met korte broek durfde ik er dan sowieso niet langs. Was ook geen aaibare kat, hield die gewoon niet van.

Maar even samengevat, ik denk dat de kat enorm opknapt als die gewoon naar buiten kan. (As dat al gebeurt mag je mijn post als niet geschreven beschouwen)

Ik hoop trouwens dat de ruil goed uitpakt! In ieder geval voor je oma zo te zien.

Katten komen niet buiten. En zal ook nooit gebeuren (alleen dat ze volgend jaar in de achtertuin kunnen). Wel eens aan gedacht hoeveel mensen daar last van hebben? Buren zijn iig blij dat we de katten binnen houden.

En dit is de enigst kat die ik ken die ontspoord is. Ken genoeg htk katten die prima binnenleven. Daarnaast weet Kyra niet eens wat buiten leven is, dus die is binnen een paar uur dood hier. Aangezien het een zeer drukke weg is, waar 80 word gereden terwijl je er 30 mag.

Maar Olijf was een echte buitenkat. Alleen die is ook niet ontspoord toen ze naar binnen moest. Aangezien ze bij iedereen naar binnen liep.

Maar vind het een kulreden dat Kyra zo is geworden omdat ze niet buiten komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 07:20

jilleroo schreef:
Kyra klinkt als mijn kat Eshra. Die mag je echt niet knuffelen en met gods gratie een keer aaien en als het 1 aai teveel is hangt ze in je arm. Ik laat haar zoveel mogenlijk met rust en ze krijgt enkel een aai als ze er om vraagt. Wel is ze rustiger geworden sinds ik hier ben komen wonen en ze naar buiten mag.
Lief dat je Olijf naar je oma gebracht hebt. Ik hoop dat Kyra zich beter gaat voelen bij jullie. Succes

Naar buiten is echt geen mogelijkheid hier + dat de buren gaan klagen. 4 katten kunnen veel overlast veroorzaken. Maar hopen dat volgend jaar de achtertuin klaar is.

Maar Kyra valt dus ook aan uit het niks. Ze ligt te slapen op de bank. Ze word wakker, je ziet de ogen groter worden. En dan valt ze ook al aan.

Maar ik hoop ook dat ze hier beter gaat voelen. Hebben wel een groter huis + een tweede verdieping. En je moet de katten hier eens horen racen over de trap.

Daarnaast zijn de katten van paps ook aardig fel. Dus ik hoop dat die Kyra flink gaan corrigeren.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 07:26

Ik bedoel ook niet dat naar buiten gaan de oplossing is hoor, eshra is kalmer maar nog steeds kamikaze kat :p
Het kan ook zijn dat ze gewoon niet geleerd heeft om met ingetrokken klauwen te spelen. Es heeft dat ook namelijk op momenten dat het duidelijk speelgedrag is maar voor ons vrij pijnlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 07:33

jilleroo schreef:
Ik bedoel ook niet dat naar buiten gaan de oplossing is hoor, eshra is kalmer maar nog steeds kamikaze kat :p
Het kan ook zijn dat ze gewoon niet geleerd heeft om met ingetrokken klauwen te spelen. Es heeft dat ook namelijk op momenten dat het duidelijk speelgedrag is maar voor ons vrij pijnlijk.

Dat heeft Kyra ook. Spelen gaat altijd ruig en hard. Maar dan kun je er voor kiezen om een speeltjes te gebruiken met een stok er aan.

Maar aanvallen uit niets is dus gevaarlijk voor mijn oma. Tenminste dat vonden wij. Oma wou haar ook nog wel houden. Terwijl ze dus weer aangevallen was, vlak voor dat wij kwamen. Maar hebben wel een duidelijk afspraak gemaakt, dat als het gedrag erger word of zo blijft. Dat het toch einde verhaal is. Enigste die niet bang voor haar zijn is ik en mijn vader. Mijn zusje durft ook al niet meer in haar buurt te komen. Die is 2 weken terug 2 x door haar aangevallen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 07:41

Ik snap dat wel hoor. Als ik ooit eshra zou moeten wegdoen om wat voor omstandigheden dan ook denk ik dat dat ook de enige optie zou zijn, die is niet herplaatsbaar, of in ieder geval erg moeilijk. Wel fijn dat jullie haar nog een kans geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 07:48

jilleroo schreef:
Ik snap dat wel hoor. Als ik ooit eshra zou moeten wegdoen om wat voor omstandigheden dan ook denk ik dat dat ook de enige optie zou zijn, die is niet herplaatsbaar, of in ieder geval erg moeilijk. Wel fijn dat jullie haar nog een kans geven.

Ja dat is bij Kyra nu ook het geval. Ook als haar gedrag niet verbeterd. Heb geen zin om telkens aangevallen te worden. En dat mijn zusje straks niet meer hier heen durft te komen. En wil ook niet de verantwoordelijkheid hebben, als ze naar een ander plekje toe gaat. En die persoon word ook flink aangevallen.

Maar komende dagen mag ze lekker bijkomen. Ik ben morgen 3 dagen op kamp. En paps werkt overdag. Alleen zusje of vriendlief komt langs voor de pup. Zodat die niet te lang alleen zit. Maar die hoeven niet boven te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 14:40

Weer een update :)

Kyra woont onder mijn bed. En komt er alleen als het donker is onder vandaan. Dus ik laat haar gang wel gaan. Wil haar ook niet onder mijn bed vandaan halen, puur omdat ik ook niet weet hoe ze reageert. En vannacht kwam ze om een knuffel vragen. Dus wil haar niet forceren.

Met Olijf gaat het super. Die is helemaal op haar plek. En oma is ook blij met haar. Alleen ze moet even wennen dat ze niet meer hoeft op te letten, als ze geen rare bewegingen maakt. Dus volgens mij klikt het goed tussen die 2. Zusje is nog even wezen kijken. Die voelde zich aardig schuldig, omdat ze 2 weken geleden al had gezegd dat het een keer mis zou gaan. Omdat ze zelf toen ook aangevallen was.

Dus ze heeft gelijk 2 fotootjes gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

En ja het is geen groot katje. Maar wel lief <3

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 14:42

Echt heel lief van je dat je je oma Olijf gunt... poes ziet er ook tevreden uit.

Kyra is dus wel heel erg angstig als ze alleen in het donker onder het bed vandaan wil komen. eigenlijk wel zielig dat ze zoveel angst heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 14:52

Olijf is altijd tevreden als ze maar een voer/water en een kattenbak tot haar beschikking heeft. En aandacht natuurlijk.

En ja Kyra is erg angstig geworden. Is natuurlijk ook een vreemde omgeving voor haar, met andere geluiden. Maar ze is gister ook niet vriendelijk afgeweerd. Maar heb overdag de radio aan staan. Zodat ze wel geluiden hoort.