Hond krabt abnormaal veel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:54

Ga je dan gewoon vers vlees proberen of een eliminatiedieet? Overstap naar vers vlees is sowieso een goede, maar sluit verder niet uit of de hond ergens allergisch voor is (op graan na misschien).

Narita

Re: Hond krabt abnormaal veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 15:53

De site die IZEP in dit topic doorgegeven heeft, daar ga ik iets bij bestellen. Er staat ook duidelijk op hoe je kunt overstappen van brok naar vers vlees. Als het krabben niet overgaat weten we iig dat het geen voedselallergie is, dan moeten we ergens anders gaan zoeken, maar omdat zoveel bokkers er goede ervaringen mee hebben kunnen we het zeker proberen! Dus geen tussendoortjes etc, alleen vers vlees.
Alleen nog even de laatste zak brok opmaken. :)

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:59

Wij geven onze hond schapenvetblokjes. Onze hond krapt ook giga veel.
De blokjes zijn echt overal goed voor. Ook wassen we haar 1x in de week met teershampoo.
Stinkt, maar werkt!

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:05

Ik ken het geval, 2 jack Russels die ik ken hebben / hadden het, ze krabde zich allebei stuk ze hadden ook allebei een jasje aan. Een van die jack russels heeft nu bij de DA een middel gekregen wat speciaal voor haar is gemaakt, ik zal even navragen hoe het heet.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 16:16

justangela: dat kan ik idd ook proberen! Zou dat dan goed zijn in combinatie met vers vlees of verpest ik dan heel het doel van het verse vlees weer?

nafnaf: fijn dat je het wil navragen! Al weet ik niet of het bij onze hond zou werken want we zijn al bij 2 DA's geweest en die hadden beide geen oplossing, maar ik kan natuurlijk altijd even navraag doen.

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:26

Hier hetzelfde probleem. Wordt er MOEDELOOS van. Mijn teefje van bijna 3 krabt en bijt zichzelf helemaal kapot. Er komt geen einde aan, wat een onrust. Ook zij is altijd extreem vrolijk en blij maar wel heel onrustig met het eeuwige krabben en bijten. Inmiddels heeft ze altijd een kap om, om het bijten te voorkomen maar dat veroorzaakt weer jeuk in haar nek waar de kap zit. Ook wij hebben ALLES geprobeerd.

Zij heeft een mijten en pollen allergie, heeft onderzoek uitgewezen. Hier wordt ze voor behandeld maar de afgelopen tijd is het weer een drama. Wij zijn nu begonnen met haar wassen met Tea Tree shampoo en dat HELPT! Zowaar tijdelijk, als ik haar gewassen heb dan krabt ze nauwelijks tot niet, ik moet haar dan twee dagen daarna weer wassen want de jeuk komt wel terug. Maar het geeft haar duidelijk echt heel veel rust.

Daarnaast zijn wij ook begonnen met het bijvoeren van schapenvet blokjes. Wij hebben een variant met zeewier erin, dit versterkt haar weerstand.
Ik hou dit topic dus even goed in de gaten want wie weet komt de gouden tip hier wel langs!

Ps; wij hebben ook vers vlees geprobeerd maar bij ons hielp het helaas ook niet. Echter is het krabben in de winter altijd stukken minden dan in de zomer.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 16:51

Wauw Laura, hebben wij dezelfde hond? En ik heet ook nog eens zelf Laura :P Idd heeft onze hond ook een mijten- en pollenallergie! Tea Tree shampoo kan ik idd proberen, maar wel vervelend dat ze na twee dagen dan weer gaat krabben.. Wat jammer dat het verse vlees bij jullie niet hielp -O-
Merk je al verschil met het bijvoeren van schapenvetblokjes of niet?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:02

Om een voedselallergie uit te sluiten moet je echt maar 1 diersoort geven, rauw vlees. Als je dus over gaat op vers vlees, maar meerdere diersoorten geeft (zoals in bijna elke KVV wel zit) sluit je een voedselallergie dus niet uit.

Als je dus een eliminatiedieet gaat proberen kun je daar geen schapenvetblokjes bij geven, of iets anders wat niet het diersoort is wat je geeft. Je zou bijv. wel konijnenvlees kunnen drogen en dat als beloning kunnen geven als je konijn geeft.
Diersoorten die je moet vermijden:
kip, rund, lam, geit en alle andere diersoorten die je hond al eens gegeten heeft.

Geef je dus 7 weken UITSLUITEND konijn bijvoorbeeld en merk je 0 verschil, dan is het geen voedselallergie. Merk je wel verschil, maar is de jeuk niet weg kan het dus zijn dat je hond nog wel jeuk heeft van de mijten-/pollenallergie, maar in ieder geval niet meer van het voedsel.

Overigens zit er in brok ook mijt, dus als je hond een mijtenallergie heeft is brok sowieso af te raden!

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 19:06

Ja, ik wou ook maar één diersoort gaan voeren en dat kan je daar gewoon bestellen, idd konijn. Ook geen tussendoortjes etc. Geen schapenvetblokjes dus, oké!
Zit er mijt in brok? Dat wist ik niet eens! Maar ga dit dus idd eens proberen.

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:47

[quote="Narita"]justangela: dat kan ik idd ook proberen! Zou dat dan goed zijn in combinatie met vers vlees of verpest ik dan heel het doel van het verse vlees weer?

Hoevaak krijgt ze vlees? wij geven onze hond s'morgens vier blokjes en s'avonds vier blokjes.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:54

Nou Narita, dan ben ik heel benieuwd! Hopelijk wordt de jeuk er minder van. Waarschijnlijk zul je sowieso gaan zien dat de conditie van de huid en vacht vooruit gaat, dat is altijd mooi meegenomen bij jeuk.
Schrik niet als de hond de eerste paar dagen misschien aan de diarree is, dat is heel normaal.

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:17

Hahaha dat is toevallig!!! Ik heb een Chow Chow haha. Het zal wel aan onze naam liggen dan ;)!
Het is inderdaad vervelend dat je zo snel weer moet wassen, ben er wel pas 2 weekjes mee bezig en ik hoop eigenlijk dat het uiteindelijk toch beter gaat met de shampoo. Ze vindt de schapenvet blokjes iniedergeval wel heerlijk maar ook deze geef ik nog niet zo lang! Heb ook een doosje gekocht tegen vlooien, teken en mijten, die wil ik er eigenlijk bij gaan geven maar weet niet zo goed of ik ze tegelijk mag geven. Ze zijn beide trouwens van Biofood, kan je gewoon bij de dierenwinkel kopen!

Ik hou je op de hoogte van de eventuele veranderingen! Hoop dat je snel iets vindt wat helpt!!
Bij mij is voedselallergie trouwens uitgesloten door uitgebreide allergie testen, mijn DA heeft met 100% zekerheid kunnen zeggen dat het niet aan het voedsel lag.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 07:56

Narita schreef:
De site die IZEP in dit topic doorgegeven heeft, daar ga ik iets bij bestellen. Er staat ook duidelijk op hoe je kunt overstappen van brok naar vers vlees. Als het krabben niet overgaat weten we iig dat het geen voedselallergie is, dan moeten we ergens anders gaan zoeken, maar omdat zoveel bokkers er goede ervaringen mee hebben kunnen we het zeker proberen! Dus geen tussendoortjes etc, alleen vers vlees.
Alleen nog even de laatste zak brok opmaken. :)

Ts, je kunt ook even kijken bij verkooppunten voor een verkooppunt in de buurt, dan hoef je het niet te bestellen. Nog een kleine maar belangrijke tip: begin met 1 smaak en hou dat echt een aantal weken vol, indien dat goed gaat weet je in ieder geval dat ze daar niet allergisch voor is. Als dat dat goed gaat kun je eventueel uitbreiden met weer 1 smaak, op die manier kun je erachter komen als ze voor een bepaald iets allergisch is. Indien je allerlei smaken door elkaar gaat geven niet. Succes, ik hoop dat het bij jouw hond net zo succesvol mag zijn als bij mijn hondje want jeuk is echt verschrikkelijk. +:)+

Edit: te snel gereageerd in al mijn enthousiasme, lees nu dat Sassol me al voor is geweest en je idd start met 1 soort. Konijn is prima, al was dat de enige smaak die mijn hondje echt niet at/lustte.
Laatst bijgewerkt door Izep op 04-09-13 08:10, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 08:06

Ik zou met een vlees soort beginnen die ze nog niet eerder gegeten heeft en er verder niets bij gaan geven.
Wanneer ze hier na een paar weken goed op reageert dan weer rustig aan een vleessoort gaan toevoegen die ze nog niet eerder heeft gegeten. En zo voeg je steeds langzaam aan vleessoorten toe (geen rauw varkensvlees!).
Wanneer ze niet tegen een bepaald vlees soort kan merk je dat snel genoeg!

Let wel in het begin als je net overstapt op rauw vlees kunnen in eerste instantie de klachten verergeren, vaak gaat dit na verloop van tijd weer over.

Hier ook een hond die regelmatig jeuk heeft en daarbij ook onder de bulten zit. Helaas geeft bij haar de allergische reactie ook nog wel eens gevaarlijke symptomen. Dan zwelt ze in een mum van tijd op van het vocht, haar hele kop, keel etc alles zit dicht. En dan kunnen we weer met een noodgang naar de da.
Maar gelukkig kunnen we het meestal onderdrukken bij de eerste tekenen van bultjes haar prednison toe te dienen.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 08:11

Citaat:
Ik zou met een vlees soort beginnen die ze nog niet eerder gegeten heeft

Klopt! Die stap was ik even vergeten. :o

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 17:03

jjustangela, ik ga helemaal overstappen op vlees zodra het brok op is, dus 's morgens en 's avonds. Schapenvetblokjes zal ik er dus nog even niet bijvoeren :) Maar thanks voor de tip!

Sassol, ik ook! Bedankt voor je hulp +:)+

Laura, misschien een pechnaam? :') Als het verse vlees idd niet helpt ga ik dat ook eens proberen! Ja, houd je maar op de hoogte, mss vind jij een oplossing die voor mij ook werkt of andersom! Jij ook veel succes!

IZEP, kan ik idd ook ff kijken of er iets in de buurt zit.. Wil wel zeker weten dat het goed is dus als ik het niet zeker weet bestel ik gewoon online, zal ook eerst een kleine hoeveelheid bestellen om te kijken of ze het eet. Konijn wou ik idd proberen. Tnx voor je tips +:)+

Kiki, moet ik dan gewoon meerdere vleessoorten tegelijk gaan geven? Moet ik ze dan mixen of bijv. 's morgens konijn en 's avonds een andere vleessoort of gewoon samen tegelijk? Is dat dan zodat het voer completer wordt en ze alles binnenkrijgt? Bij hoeveel vleessoorten zou ik dan moeten stoppen?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:22

Om even antwoord te geven op je vraag aan kiki:

Rauw vlees is pas 'compleet' te noemen als je 4 diersoorten + vis voert.
Omdat bij een eliminatiedieet je maar 1 diersoort mag voeren, voer je dus een aantal weken 'niet compleet'.
Je voert dus zo'n 6 -8 weken 1 diersoort. Als je hond dan jeukvrij is of de jeuk vermindert (dan wel minimaal 8 weken gevoerd hebben), voeg je nog een diersoort toe waarop je geen reactie verwacht.
Dat houdt je dan weer zo'n 3 weken aan.
Wordt de jeuk niet erger, kun je weer een diersoort toevoegen etc.
Wordt de jeuk wel erger, geef je dat diersoort niet meer en ga je terug naar konijn en wacht je met toevoegen van een ander diersoort tot de (extra) jeuk weer weg is. (Geeft de 3e diersoort die je geeft jeuk, ga je terug naar de eerste twee diersoorten)
Of je het mengt/apart geeft verdeelt over de dag maakt niet uit.

Merk je helemaal geen verschil wat betreft jeuk na 8 weken konijn voeren, dan mag je wel stellen dat het niks te maken heeft met een voedselallergie. Dan kun je mijns inziens nog steeds het beste vers vlees blijven voeren, aangevuld met supplementen voor de huid en vacht, maar hoef je dus niet te wachten met diersoorten toevoegen en kun je meteen compleet voeren.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 20:53

Bedankt voor je antwoord Sassol! Het is nu duidelijk :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 23:08

Naturis is ook niet duur zeg!
Jammer alleen dat ik minimaal 150 euro moet bestellen en dan nog 10 euro bezorgkosten moet betalen. Hoop dat dat in jouw regio beter geregeld is TS!

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 16:53

Wow.. Dat is veel zeg! Hoop idd dat het bij mij beter is, ga er nog even goed naar kijken, heb ook een verkooppunt dichtbij dus anders kan dat gelukkig!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:05

Ahja, afhalen zit voor zover ik weet nooit een minimumprijs aan. Dus daar heb je al geluk mee!