Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
als ik in de bak of paddock bezig ben, ligt ze vast, aangezien ze het kattenvoer weet te vinden en ze ook nogal snel (onbedoeld) afdrijft achter geurtjes aan enzo. Op buitenrit liep ze altijd lekker mee, op mijn huidige stal heb k dat nog niet geprobeerd maar dat zal geen problemen geven
! Hij komt mij af en toe even opzoeken om te checken of ik er nog ben
! En voor de rest struint hij heerlijk rond, alles is afgezet dus hij kan de weg niet oplopen. Ik heb hem vanaf het begin af aan geleerd dat de rijbaan verboden terrein is, dus verder dan de ingang komt hij niet. De weides en paddocks zijn ook verboden terrein. Was voor mij een must dat hij mee mocht
.... 
,als ze "aan de kant" moest,dan moest ze echt zo ver als mogelijk rechts gaan lopen wat ze dan braaf deed,en ze mocht niet voor het paard uitlopen tenzij ik "vrij" zei...

KimD schreef:Ja mijn hond gaat altijd mee, het is en border collie. Hij hoed de paarden en koeien en ja hij gaat ook mee mennen. Hij staat goed onder appel, daarbij houd hij zichzelf ook bezig.
Hij zit aan de rand van de bak en vindt het reuze interessant. De kinderen op stal spelen met hem. Het allerleukste op stal vind hij nog de schapen. Miryamk schreef:Mijn Aussie gaat ook wel eens mee als ik ga rijden, hij zit dan aan een heupgordel vast want los mag niet bij ons in het bos.
[ Afbeelding ]
Hij moest wel erg wennen (blafte veel in het begin) maar mijn paard is gelukkig helemaal niet onder de indruk van honden. Met de ritten gaat het inmiddels helemaal goed