Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

)
) en heel veel beterschap voor poezie ! oh_oh schreef:Als het hoornvlies beschadigd is mag je er bepaalde werkzame stoffen zeker niet in doen! Helaas ondervonden met kat en konijn! En beschadiging kunnen ze alleen uitsluiten met ultraviolet licht en vloeistof die daar op reageert. Dan is er een heel ander goedje nodig.
Herpes is o.a. de niesziekte boosdoener, gaat niet over zonder a.b. ondersteuning. En blijft "latent" aanwezig in het lichaam. Ik hoop voor dit kleintje dat dit haar bespaard blijft!
) oh_oh schreef:T.s ik snap jouw goede bedoelingen, ik zou het ook niet kunnen aanzien!
Kan je vriend hier iets in betekenen?
)
En op den duur begin ik ook echt aan mezelf te twijfelen... Is het nu echt wel zo ernstig ? Is een DA echt wel nodig ? Zou het inderdaad niet gewoon met een zalfje op te lossen zijn ? Ben ik niet aan het overdrijven ??

Dus mijn vriend nog even doordrammen dat een DA echt wel nodig was, dus of ze eens wou bellen. "Jamaar, ik heb geen tijd daarvoor. En daarbij, er is zalf in" ...
... Mijn vriend dan maar even een vergelijking met de hond van zijn zus erbij gehaald ("Als Darco zo'n oog zou hebben, dan zou je wel snel bij de DA staan hé!) Waarop zijn moeder dan het 'slachtoffer' ging uithangen en zeggen dat ze geen tijd heeft en al zo haar best doet voor de kat. En ook nog kwaad worden op mijn vriend "De DA gaat juist hetzelfde zeggen: ZALF SMEREN" 

xLIESSSx schreef:De zalf die mijn schoonmoeder heeft gekocht (op aanraden van de dochter die apothekeres is) is Terramycine. Oogzalf voor mensen dusDaar zit volgens de dochter antibiotica in dat goed is tegen een ontstoken oog...