Lijst hoeveel zout in kattenbrokjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Lijst hoeveel zout in kattenbrokjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:00

Er zijn wel natvoeders met meer vlees percentage hoor. Maar ook die zijn niet in de supermarkt te krijgen :\ Mijn kittens krijgen naast hun brokjes Cosma vlees uit blik of Almo Nature. Ook krijgen ze KVV van Tinlo/Bibi/Carnibest, dat is gewoon puur vlees/bot/orgaan. Zit in rollen die in de vriezer moeten waarvan ik steeds een stuk ontdooi en dat voer.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 15:02

Laat ik dan mijn vraag anders formuleren want ik bezuinig overal op, reden ga ik niet openbaar en ook niet via pb geven: welk merk van de verkrijgbare droogvoer in de supermarkt of winkels als ranzijn is het beste voor een binnenkat?

Verder ga ik ook niet meer in op goedbedoelde adviezen over kvv. Ik snap dat het veeeeeeel beter is maar ik doe dat vanwege tijd en gedoe gewoon liever niet. Eigen keuze nietwaar? Graag ontvang ik wel advies over de verkrijgbare droogvoer. Overigens als iemand anders het interessant vind gewoon vragen stellen/dingen plaatsen over kvv, ik wil niet een verbod opleggen over een onderwerp want kvv is wel een optie natuurlijk.

Edit: ik ben overigens ook wel geïnteresseerd in kvv, maar voordat ik het überhaupt overweeg zal ik mij eerst enorm goed in gaan lezen over wat daarbij komt kijken.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:04

KVV doe ik op niet hoor. Past never nooit in mijn vriezer en ik zal het altijd vergeten te ontdooien.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:05

op zooplus.nl kun je kattenvoer op 'dieet' bestellen :j erg handig, dus ook op gruis! :Y)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:05

Keet schreef:
Er zijn wel natvoeders met meer vlees percentage hoor. Maar ook die zijn niet in de supermarkt te krijgen :\ Mijn kittens krijgen naast hun brokjes Cosma vlees uit blik of Almo Nature. Ook krijgen ze KVV van Tinlo/Bibi/Carnibest, dat is gewoon puur vlees/bot/orgaan. Zit in rollen die in de vriezer moeten waarvan ik steeds een stuk ontdooi en dat voer.

Tenzij je de Diabetes versie voert, zit er in Carnibest dus ook gewoon rijst. In Bibi ook.

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:07

Vanwege een kleine vriezer hier ook geen Kvv, maar met brokken en blikjes van bepaalde merken is dit prima op te lossen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:07

KVV hoeft niet te betekenen dat ze geen gruis krijgen.
Ik heb een kater die graanvrije kvv krijgt met chronisch gruis zo'n beetje.
Ben hard bezig om het weg te krijgen met appelazijn en speciale pasta die het op zou moeten lossen.

Je reden voor niet op internet snap ik niet zo goed.
Maar een graanvrije brok is bijv porta 21 (groene zak!) en die is goedkoop hoor.

KVV is echt wel duurder dan brok btw!!!
Ik ben 38 euro per maand kwijt aan KVV (voor 2 katten)
Met applaws (wat ik vroeger voerde) zou ik 21 euro per maand kwijt zijn

KVV kost je helemaal geen tijd en moeite.
Is gewoon compleet voer. Ik snij een worst doormidden (carnibest) en doe met 1 stuk 2 dagen.
Dus ik haal om de dag een stuk uit de vriezer.
Ik denk dat je in de war bent met BARF

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 15:10

Nessa: je hoeft mijn reden voor niet op internet te kopen ook niet te begrijpen hoor, ik wil het gewoon simpelweg niet. En zou kunnen hoor, dat ik kvv met barf verwar. Wat is precies het verschil dan?

Overigens hier ook een kleine vriezer, en ben nogal een chaoot en wil niet dat katlief er onder lijdt qua eten als ik eens vergeet om zijn eten uit de vriezer te halen..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:10

Perfect Fit bevat volgens mij het hoogste vleesgehalte van supermarktbrok. Weet alleen even niet welke supermarkt dat verkoopt.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:15

Je zou gewoon eens in de dierenwinkel moeten kijken.
Bij ons hebben ze wel Orijen en Acana bijvoorbeeld.
Er is al een lijstje opgenoemd met de soorten die er zijn

BARF is dat je zelf een compleet voer in elkaar moet zetten.
Dus zoveel % bot, zoveel % organen e.d.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 15:18

Ik geloof dat ranzijn ook wel perfect fit heeft. Ik ga eens etiketten bestuderen binnenkort daar denk ik :)

Nessa: oeff..dat is pas een gedoe. Maar als ik bij ranzijn etiketten wil bestuderen kan ik ook eens kijken naar de kvv opties. Waar kan ik kvv vinden..in welke winkel dan ook...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:20

Ik geef mijn katten ook natvoer, dit om ze meer vocht binnen te laten krijgen want die slimmerds vergeten gewoon te drinken ondanks dat ik zo'n stromende fontein heb staan. :+ heb dit wisselend qua merken.

Brokken krijgen ze bij mij Royal Canin, een van de katten heeft blaasgruis dus haal ik speciale brokken voor hem. De anderen krijgen Fit32 omdat ze veel buiten lopen. Ik koop dat in 12kilo zakken.

KVV en vers heb ik geprobeert, maar ze eten het niet. Zowel de rolletjes als andere vormen. Alleen rauwe kip willen ze wel, maar krijgen ze echt niet elke dag :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:28

Bij ons heeft de Ranzijn geen KVV voor katten :n dat is echt balen. Ik haal het bij de Pets Place of bij Prooidier.nl omdat dat vlakbij mijn werk zit. Welkoop heeft wel KVV, Tinlo bijvoorbeeld.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 15:30

Dan zal ranzijn het hier (alkmaar) ook wel niet hebben. Neem aan dat het assortiment grotendeels hetzelfde is..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:30

Je kan het altijd proberen. Als iedereen het blijft vragen komt het misschien in het assortiment ;)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:31

Ranzijn bij ons heeft heel veel merken. Vaak is daar de eukaniba of hoe je dat schrijft in de aanbieding net als alpro natura of zo iets. Soms kan je die zakjes op die manier uit proberen.
Gewoon de aanbiedingen in de gaten houden. Zelf wissel ik ook erg met voer. Wel koop ik nu ook vaak groot verpakkingen omdat het goedkoper is, ook via zooplus. Maar vind ranzijn ook fijn en goed.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:32

Rentenaar (zit in Heiloo ook vlgs de site) heeft wel Orijen, je zult alleen even moeten nabellen of dat filiaal het ook heeft, rentenaar zaandam heeft het wel iig

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 15:35

Is veel wisselen niet slecht voor een kat? Wil best dingen uitproberen maar niet als dat slecht katlief is.. Binnenkort een tripje ranzijn...rondneuzen en vragen naar kvv opties. Wie weet..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:36

Vlak bij Rentenaar zit de winkel van een DA, Any Animal. Daar hebben ze ook goede brok. Overigens hoeft vers niet duur of lastig zijn, Olivier van mij krijgt stukjes hart uit de vriezer, gewoon elke avond een beetje ontdooien en ik koop vaak van die ingevroren 'worsten'.

Ranzijn Alkmaar heeft redelijk veel volgens mij, ze hebben ook ingevroren kuikens. Een hele zak voor 2 euro.

Ik ben ook student maar het is echt betaalbaar.

Lieveli belooft het u.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 15:41

Iek! Katlief vind ze vast lekker maar voor mij een naar idee.. Maar goed, ik ben ook vegetarisch dus wat zeur ik nou, kat moet het eten en niet ik :P Ga spoedig eens even voer in ranzijn bestuderen.

Maar als jullie zelf mogen kiezen. Voor welk merk dan ook.. Voor welk merk droogvoer kiezen jullie dan? Welke top...laten we zeggen.. Top 5 heb jij hierbij? (Deze vraag is voor iedereen die m wil beantwoorden..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:43

1. Royal Canin
2. Orijen
3. Iams
4. Applaws
5. Hills

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:44

1. Applaws
2. Acana
3. Taste of the Wild
4. Orijen
5. nr 5 heb ik niet. wilde 1 van de bovenstaande voeren, wat dus applaws werd. Maar nu dus volledig over op KVV

(bovenstaande allemaal graanvrij)

Annemiek80

Mijn kat krijgt regelmatig vers maar geen kvv of barf oid, vers is bij haar een extraatje meerdere malen per week zegmaar, daarnaast doet mw aan zelfvoorziening wat betreft vers :')
Net als ts ben ik 'bang' het niet bijtijds uit de vriezer te halen en zit mijn vriezer eigenlijk standaard (te) vol.
Wel heb ik meestal kuikentjes voor haar in de vriezer liggen, krijgt ze af en toe hart (gewoon van de supermarkt), kippemaagjes/levertjes van de markt (als ik toch voor mezelf daar vlees haal), of krijgt wat kipfilet of een kippevleugeltje als ik dat zelf eet, zij krijgt het natuurlijk wel gewoon rauw lol.

Haar standaard voer is brok en heel af en toe een zakje vlees als ik wil dat ze meer drinkt (bijv. tijdens warme dagen of als ze niet lekker in haar vel zit oid)

Urbanus

Ik heb niet echt een top5

Ik vind Almo's nature fijn.

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:45

Even nieuwsgierig, waarom je keuze voor RC op nr 1 Jans? Dit voer bevat het minste vlees van je top 5. Of ik zit te dromen, dat kan natuurlijk ook!