Lara_Silver schreef:Waarom overdreven? Als je dier ziek is dan bel je éérst de dierenarts, en dan eventueel vraag je tips op bokt. Toen mijn kat opeens doodsbenauwd was, weigerde te drinken en niet meer at heb ik geen topic geopend, maar een professioneel iemand gecontacteerd, de veterinaire kliniek. En zo hoort het imo. Begrijp me niet verkeerd, ondertussen ook een topic openen voor eventuele ervaringen, daar is niets mis mee, maar dierenarts is belangrijker. En dan komt er ook bij dat als je de dierenarts niet wil betalen, je geen dier moet nemen.
als mijn kat, konijn, hond, cavia, of voor mijn part kangoeroe een nat oog heeft of niest , of een keer hikt bel ik ook geen DA
die is lekker, bij niet acute zaken kijk ik het gewoon even aan , word het met een beetje ondersteuning en schoonmaken/houden niet beter, dan ga ik idd naar de DA, maar ik ga niet bij ieder piepje, hikje en scheve haar naar de DA rennen nee 
ik los ene hele hoop idd gewoon zelf op,
als er iets acuuts is, dus bloed, etter en gebroken botten, jankend kreupel ... duh, DA,
maar een dagje of twee diarree welke met rijst en bonen opgelost kan worden, opgelost
houd de diarree aan, of komen er andere symptomen om de hoek zetten, dan DA
nat oog? no problem, morgen waarschijnlijk weer over
en idd , bij een nat oog direct gaan roepen "DA ander ben je een slecht baasje" is in mijn ogen ontzettend overtrokken/overdreven
Xanne, jouw voorbeeld, hoe naar ook, is wel iets wat zelden voor komt, de meeste kreupelheidjes, niesjes en natte oogjes gaan gewoon over. als bij mij een kat licht mank aan komt ga ik zelf voelen of er iets te voelen is en kijk ik het aan, bij mij was die kat dan helaas ook overleden, maar dat maakt jou als baasje echt geen slecht baasje .
als je zelf mank loopt ren je toch ook niet direct naar de Huisarts?

Ik vraag me zelf af of een dierenarts me langs had laten komen als ik hierom gebeld had. Als ik een vermoeden had gehad van een aanrijding, dan was ik direct naar een dierenarts gegaan. Dit was iets waar ik helemaal geen rekening mee had gehouden.