Na 2 dagen al het huis uit... Kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liedjuh2

Re: Na 2 dagen al het huis uit... Kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:57

De kat van de TS komt toch gewoon terug naar huis. Ze maakt zich alleen zorgen dat het zo snel gaat. Of het kwaad kan.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:59

Mijn katten zijn ook echt niet binnen te houden. Het lukt maximaal 1 week na een verhuizing en dan laat ik ze toch weer gaan omdat ik anders gek word van ze! Tot nu toe komen ze altijd netjes weer terug dus ik zou je niet te druk maken als ze netjes naar huis komt.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:02

Precies, of het kwaad kan ja. Maar zoiets ga je toch bedenken of navragen voor je je kat gelijk los laat buiten na een verhuizing. Typisch weer zo'n voorbeeld van mosterd na de maaltijd.

femkeonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 14:06

Mijn vriendin deed haar katten 's winters binnen en zomers buiten of zelf kiezen.
Ze gaan nooit verder als 2 huizen ernaast.
Je kan er dus misschien voor kiezen om ze eerst gewoon binnen te houden.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 14:19

Izep eerst lezen dan oordelen. Katten hebben geleerd aan tuigje te zitten met touw, maar de jongste kon er helemaal niet tegen op de nieuwe locatie, het beangstigde hem helemaal.
De avonturier ging dusdanig op onderzoek uit dat ze zichzelf helemaal in de knoop liep. Lees onder stoelen door, langs tafels en dan lopen ze zich vast en creeren ze angst. Daarom hebben we ze los gedaan onder toezicht aangezien we rondom schutting hebben.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 14:46

En nu na haar eendenkroos avontuur komt ze ook even niet verder dan de tuinstoelen. Haha ze is aardig geschrokken, en dat vind ik nou helemaal niet erg! :)

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 15:08

Hoezo eerst lezen? Ik heb het gelezen. Jullie hebben toch de beslissing gemaakt om dat tuigje af te doen en hem los te laten? Een schutting houdt een kat echt niet tegen hoor en toezicht heeft ook weinig zin bij een kat, weg is weg...

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 15:17

Izep anders ga je even ergens ander commentaar lopen geven. Nee je moet die beestjes aan het touw laten zodat de een super onzeker word en in zijn schulp gaat kruipen en de ander zich op een verkeerd moment op hangt.
De keuze is overwogen maar het gaat allemaal zo snel.

Er wordt gevraagd om advies en niet om gezeik

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 15:24

Kan je geen stroomdraad spannen ts? Houd de katten in de tuin en dan hebben de buren er ook geen last van :) sorry als dit al gezegd is heb niet alles gelezen

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 15:27

Ik zeg toch helemaal niet dat je ze aan het touw had moeten laten. Je had ze ook gewoon voor de veiligheid voorlopig binnen kunnen houden. Ik weet dat je om advies vraagt en ik geef alleen maar aan dat je dat beter van te voren had kunnen doen. Voor het zelfde geld was hij nu dus weg geweest. That's it. Noem jij het zeiken, ik noem het verantwoordelijk met je dieren om gaan.

:wave:

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 15:29

Stroomdraad kan, maar zullen ze daar niet overheen springen als nog? Van ons mogen ze gewoon de wilde wereld in hoor, alleen omdat je altijd hoort een maand binnen houden enz en we alle voorzorgs maatregelen getroffen hadden gaat het nu wel heel erg snel. Gelukkig blijft ze elk half uur terug komen. Al is ze na haar kroos avontuur nog geen stap buiten de tuin geweest :)

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 15:30

IZEP ik snap je probleem niet? De kat had niet terug kunnen komen maar hij is toch gewoon terug gekomen? Ik vind dat je niet aan het welzijn van je kat denkt als je m tegen zijn zin in binnen houd, ik heb een echte buitenkat en die is zelfs na een zwaar ongeluk nog doodongelukkig al ie niet naar buiten mag.

TS; je moet stroomdraad schuin naar binnen spannen, dan kunnen ze er niet overheen :) als je het recht doet klimmen ze er namelijk gewoon over heen weet ik uit eigen ervaring :')
Laatst bijgewerkt door Maleficent op 29-08-13 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 15:31

IZEP schreef:
Ik zeg toch helemaal niet dat je ze aan het touw had moeten laten. Je had ze ook gewoon voor de veiligheid voorlopig binnen kunnen houden. Ik weet dat je om advies vraagt en ik geef alleen maar aan dat je dat beter van te voren had kunnen doen. Voor het zelfde geld was hij nu dus weg geweest. That's it. Noem jij het zeiken, ik noem het verantwoordelijk met je dieren om gaan.

Zoals ook vermeld in de openingspost ze is niet te houden binnen.
En wat betrefd verantwoordelijk, het zijn practisch mn kindjes. Ik heb alles voor ze over en ben soms mega bezorgd om ze als ze weer wat uitspoken. Praat me niet over verantwoordelijk. Want dan ken ik er nog wel een paar.

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 15:34

Ik zou toch zorgen dat je kat in de tuin blijft stroomdraad werkt meestal beter dan je denkt, wij hebben door onze kat gigantische problemen met de buren gehad met als resultaat dat de buurman hem een schop heeft gegeven en hij het maar net gehaald heeft door 7 scheuren in zijn maagwand :)

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 15:38

Ja die verhalen hoor je helaas heel vaak. Gelukkig zitten we wel in een diervriendelijke buurt. Iedereen hier heeft wel een hond of kat, wonen nu ook naast de manege en met een slootje voor ons met eendjes.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 08:16

Ik denk dat het wel goed gaat komen. Gisteravond is ze toch weer even gaan shoppen en toen hoorden wij dat ze de buurt kater tegen het lijf liep. Flink blazen en grommen, maar ze kam even later weer netjes thuis gelukkig.

Bedankt voor het geruststellen allemaal!

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:22

Ik heb een kitten nu 3 weken in huis!
Ik had me voorgenomen om hem 4 weken binnen te houden maar naar 2 dagen was hij al ontsnapt, naja dan maar buiten dacht ik, nu is hij gewoon buiten alleen hij gaat me tuin nog niet uit!

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:37

sax89 schreef:
Ik denk dat het wel goed gaat komen. Gisteravond is ze toch weer even gaan shoppen en toen hoorden wij dat ze de buurt kater tegen het lijf liep. Flink blazen en grommen, maar ze kam even later weer netjes thuis gelukkig.

Bedankt voor het geruststellen allemaal!

Hopen dat ze vriendjes word met de buurt kater dan kan ze gezellig met hem optrekken haha.
De mijne was zo een buurtkater haha, die had een heel harem achter zich aan wandelen als hij eropuit trok.