Waarom eet mijn kat plastic??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ambre

Re: Waarom eet mijn kat plastic??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 08:08

Mijn zus heeft een blauwe rus en die eet stof en wc papier.
Vreet zo een gat in een nieuw shirtje of haar dekbed.
Alles achter slot en grendel dus.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 08:11

ambre schreef:
Mijn zus heeft een blauwe rus en die eet stof en wc papier.
Vreet zo een gat in een nieuw shirtje of haar dekbed.
Alles achter slot en grendel dus.

:') dan is plastic en kabeltjes makkelijker verbergen :D

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:41

Pfew, was al bang dat mijn kat de enige muts is die dat doet.
De plastic zak van de afvalbak, karton, ducttape, slippers, veters, kabels van apparatuur.. Hij geeft mij ook regelmatig liefdesbeetjes in mijn handen (en laat ook weer los op commando, gelukkig). Om het af te maken heeft hij een rare gewoonte om te gaan smakken/knarsen als hij me blij aanstaart }:0

Kan ik m'n kat niet gewoon een hondenbot geven, zodat hij daar aan kan knagen? :o?

Dagele

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:44

Een van mijn katten heeft ook een plastic obsessie.
Die likt aan plastic tassen, gewoon het hele ding aflebberen.
En is geobsedeerd door plakband. geen rol plakband is hier veilig.
hij gaat er mee vandoor en dan in een stil hoekje het liggen likken of kapotknagen.
Alleen hij eet het niet op gelukkig.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:07

Ahh gelukkig, mijn kat is niet gek := meneer vreet sinds kort mijn vuilniszakken aan gort |o

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:15

Ik ken veel katten die het niet kunnen weerstaan om vuilniszakken te likken, maar opeten lijkt me zorgelijker. Misschien Pica?

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 20:31

ssssuus schreef:
Mijn kat eet lint. Gewoon van dat lint dat je om een cadeautje doet, ook dat gele plastic lint van een vuilniszak! >;)

Dat eet hij ook idd. Heb ik ook al eens in de kattenbak gevonden nadat we een keer bloemen kregen met van die lintjes.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:32

Wij hebben er 1 die sigaretten en koffiepads eet en dranken met alcohol drinkt :+

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:23

Mijne eet wc papier, en 'zacht' plastic zoals van boterhamzakjes en van waar de reclame folder in zitten...bizarre beesten zijn het ook haha!

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:32

Een van onze siamezen 'knaagt' ook aan alles van plastic. Als ik met de boodschappen binnen kom is hij er al als de kippen bij om aan de plastic tassen, koekjesverpakkingen, noem maar op, te knauwen. Hij eet het dan alleen niet op. En het is zeker geen stress, je ziet gewoon dat hij het leuk vind. Hij heeft echt gen DA nodig. Ik denk maar zo, iedere gek zijn gebrek :D Ik maak er geen probleem van, hij is zo gezond als een visje, komt buiten, speelt met zijn maatjes en eet goed.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 00:51

ssssuus schreef:
Mijn kat eet lint. Gewoon van dat lint dat je om een cadeautje doet, ook dat gele plastic lint van een vuilniszak! >;)

oh dat heeft die kleine van mij ook gedaan zon heel dun plastic koortje had ze doormidden gebeten had het nog niet zien zitten. en heb het uit haar kont moeten trekken heel voorzichtig. vond ik echt niet fijn en zij ook niet. nu gooi ik ze gelijk weg. dat cadeaulint heb ik onder de microscoop gespot bij de dierenarts toevallig bij plas ondezoek daar zat het dus ook in. Die krijgt ze ook niet meer

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 00:52

xNK schreef:
Wij hebben er 1 die sigaretten en koffiepads eet en dranken met alcohol drinkt :+

zozo dus kat is crocky soms maar sigaretten zijn erg link. Er aan likken dot ze ook bij mij maar ook soms aan de muur :?

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 06:35

franka75 schreef:
xNK schreef:

zozo dus kat is crocky soms maar sigaretten zijn erg link. Er aan likken dot ze ook bij mij maar ook soms aan de muur :?

We hebben gelukkig geen rokers in huis :P

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 11:00

1 van onze mainecoons doet het ook. Die likt ook graag aan foto's en moet altijd perse overal OP gaan zitten. Is schijnbaar lekker. Kan er ook geen verdere reden bij verzinnen.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 11:21

Hier ook een kat die plastic eet en ook die lintjes. Maar zij kotste ze uit met haarballen. Dus toen maar kattengras gehaald (heb ik eerder gedaan en toen deden ze er niks mee) Maar nu eet ze er regelmatig van en is het plastic ook minder geworden. Niet helemaal over. Er zit bij haar ook wat stres/jaloers gedrag bij. Heb al van alles geprobeerd maar niks werkt. Ik zou ze graag naar buiten doen. Alleen is het hier geen optie (erg veel katten haters in de buurt) en ik heb geen tuin. Maar we willen toch een huis gaan kopen (zodra er geld is) en dan mogen ze wel naar buiten.

Ze heeft hier meer dan genoeg speelgoed en mogen overal komen en ze heeft een vriendinnetje en daar speelt ze regelmatig mee. Maar je merkt dat als de ander aandacht krijgt ze jaloers is. En ook vind ze het niet leuk als we weg gaan/zijn.

Ook word ze af en toe wakker en als we dan in een andere ruimte zijn als zij dan gata ze heel ziellig mouwen en ons roepen.

Beide katten zijn HTK allebei lapjes katten (siepers).

_Silke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:33

Je kunt ze hondenbotten geven :+

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 07:56

_Silke schreef:
Je kunt ze hondenbotten geven :+

Dat heb ik dus geprobeerd. Geen bot maar wel zo'n gedroogd velletje wat een beetje op plastic lijkt. Het zal niet dun genoeg zijn want hij kijkt er niet naar om.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 16:07

Onze huis-tuin-en-keuken je-weet-wel kater Frizzle eet ook plastic, en braakt het een poosje daarna weer uit samen met de rest van zijn maaginhoud. En ook trekt hij plukjes haren uit zijn vacht.

Wij hebben Frizzle samen met zijn broer Dunky een paar jaar geleden uit het asiel gehaald toen ze ca. 7 jaar oud waren. De gezondheid van Dunky liet veel te wensen over en die hebben we na ongeveer een jaar tobben helaas moeten laten inslapen. Sindsdien is Frizzle eigenlijk een veel leukere kat om in huis te hebben. Hij is veel aanhankelijker en knuffeliger geworden.

Frizzle komt hier niet buiten (we wonen dicht langs een provinciale weg en hebben helaas al een paar katten verloren door aanrijdingen door auto's), maar was voor zover wij weten bij zijn vorige eigenaar ook altijd al een binnenkat. Hij mag wel het hele huis door, er is een krabpaal en her en der liggen speeltjes.
Hij doet ook geen enkele poging om naar buiten te komen, in tegenstelling tot een eerdere kat die we hadden die altijd op zoek was naar de uitgang.

Het plastic eten en haar uit trekken deed Frizzle ook al in de tijd dat zijn broer Dunky nog leefde. Aangezien Frizzle nu veel relaxter is dan toen zijn broer nog leefde, hadden we gehoopt dat deze gedragingen ook zouden verdwijnen. Maar dat gebeurt dus niet.

We zijn voor deze dingen al een paar keer naar de DA geweest, maar die heeft geen fysieke oorzaak kunnen vinden. Hij denkt dat het gedrag is dat ooit door stress is ontstaan, maar wat inmiddels is "ingesleten". Aangeleerd gedrag dus, helaas....

xLenax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 16:13

Mijn maine coon kruising eet ook graag plastic. En mijn huis tuin en keuken kat eet stof, hele stukken uit shirts, handdoeken maar ook zijn eigen mandje is niet veilig. Vreemde vogels.... haha