pup plast de hele tijd binnen :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

uniekhorse

Re: pup plast de hele tijd binnen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:49

Nou ik mocht met onze pup om de 10 a 15 minuten wel naar buiten.
Vooral de eerste 5 dagen. Nu is ze helemaal zindelijk, een paar maand later.
3 kwartier is echt veel te lang voor een pup..

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:55

Zelf goed op de signalen letten. Probeer hem voor te zijn en zet hem dan buiten. Niet boos worden als hij het binnen doet, gewoon buiten zetten en belonen als hij daar verder plast. Je kunt nog een krant binnen leggen als een soort tussenstap.
Ik heb bij onze hond eerst een krant binnen gelegd. Krant expres niet te vaak verschoond (wel met poep natuurlijk) om de geur van urine erin te laten, zodat hij de connectie legt met daar plassen. Die krant is steeds verder naar de deur geschoven en lag uiteindelijk buiten op de deurmat. Daarna krant weggedaan.
Onze pup heeft eigenlijk binnen nooit gepoept, als ik er zo over na denk. Maar dat is hetzelfde verhaal.
Soms moeten ze wel om de 5 vijf minuten. Is echt een leerproces.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 17:56

Ik verwacht ook niet dat hij nu zindelijk is, maar hij blijft het maar doen. Dus dat vond ik nogal raar.
Maar ik ga nu om het half uur naar buiten ;)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:01

Wat is het van pup en waar heb je hem vandaan? Doet die nog een grote plas binnen? Kan het geen blaasontsteking zijn?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:02

het is echt een klus om een pup zindelijk te krijgen.
probeer signalen te ontdekken wanneer hij wil plassen.
de meeste pups gaan snuffelen/ ronddraaien etc.
op een gegeven moment ga je de signalen steeds beter zien.

je bent er even druk mee, maar als je consequent bent, maar het is zo fijn een zindelijke hond te hebben! :j

ik neem trouwens aan dat je pup gescreend is door de da? dat zou een blaasontsteking oid kunnen uitsluiten.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:05

Wij hebben onze pup twee weken en doet het ook nog binnen. Goed opletten.
Onze pup gaat rondsnuffelen als hij moet poepen of plassen, maar soms ook ineens.
Wij belonen hem als hij buiten heeft gepoept en geplast.
Ook een beetje opletten, na het spelen, na het slapen, eten, etc.
Ons hondje is buiten vaak te druk waardoor hij het vergeet zeg maar. 'hee leuke geurtjes, hee rare geluiden, hee dit, hee dat' Dus soms gaan we echt gewoon stilstaan tot hij tot rust komt en de tijd neemt om zijn plasje en poepje te doen :+
Misschien plast je hondje even snel snel buiten en komt hij er binnen achter, o wacht ik moet nog meer.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 18:08

Het is een labrador en we hebben hem van een fokker in hei- en boeikop
Maar net weer, ik heb hem 10 minuten geleden uitgelaten, en hij deed het net weer op zijn kussen

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:11

Tsja welkom in de wondere wereld van de pup ;)
Wij lieten onze pup uit, en dan een dikke plas gedaan buiten, en hij was nog geen minuut binnen of hij plaste al weer. Inderdaad een leerproces, er gaat verschrikkelijk veel tijd in zitten, maar komt vanzelf goed, gewoon goed in de gaten houden en regelmatig naar buiten met hem of haar.
Vooral dus na het slapen (al is het maar een hazeslaapje van 5 minuten), eten/drinken, spelen.

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:12

DozenPower schreef:
Ik verwacht ook niet dat hij nu zindelijk is, maar hij blijft het maar doen. Dus dat vond ik nogal raar.
Maar ik ga nu om het half uur naar buiten ;)

Je moet het idee 'tijd' loslaten als je een pup zindelijk maakt. Kijk niet naar de klok van 'wanneer is hij uitgeweest' kijk naar je pup.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 18:17

Hij zat net te snuffelen, dus ik heb hem opgepakt en buiten gezet. En daar kwam het plasje :)

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:21

Goedzo :D gewoon op je pup letten en dan komt het wel goed. Op een gegeven moment leer je de signalen kennen als hij iets wil gaan doen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:26

Zie je hij geeft het wel aan.
Top zo gaat het werken hoor!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:40

Hier nu 2 weken een pup hij is nu 12 wk en is eigenlijk al zo goed als zindelijk bij de fokker vandaan gekomen.
Op tijd eruit en hij doet netjes alles buiten houd het hier makkelijk 3 a 4 uur op dus wij zijn verwend! gewoon idd nog vaker uit komt vanzelf goed!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:45

De laatste die ik had, was ik de halve dag bezig hem buiten te zetten. Was net geopereerd aan mijn hand, dus had er alle tijd voor. Maar geduld is een schone zaak. Zoals gezegd: na slapen, eten, drinken of spelen altijd buiten zetten. Vervolgens de hemel inprijzen als hij/zij wat doet.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:47

Tja, dat doen pups ;)
Met een pup moet je echt continu opletten en haast ogen in je achterhoofd hebben. Goed kijken wat je pup precies doet voor ie gaat zitten plassen, vaak laten ze toch wel heel subtiele signalen zien, maar worden ze niet als zodanig herkend. Bij de ene pup is dat duidelijker dan bij de andere, dus je moet die signalen leren herkennen :) Bij twijfel, gewoon optillen en naar buiten. Of dat nou na 10 minuten al is of pas na een half uur :j

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:17

Och, het heeft bij ons wel tot een maand of 5/6 geduurd voor Ollie écht écht zindelijk was. Tot die tijd was het echt heel regelmatig nog dat we naar buiten geweest waren, een uurtje binnen waren en húp, dan lag er weer een plasje. Tja, een pup is ook maar een baby eigenlijk, en die hebben gewoon hun blaas nog niet onder controle :) Goeie tips zijn al gegeven, namelijk naar buiten na het spelen, naar buiten na het eten, naar buiten na het slapen, en de hemel in prijzen als er buiten een plasje gedaan is :) Kun je nog leuk een commando aan hangen ook: "goedzoo dat is braaf plassen!", mijn reu plaste binnen no time op commando :P

En vooral: Heb geduld :) Sommige honden zijn nou eenmaal wat sneller dan anderen en volgens mij heeft een hond pas met een maand of 5 z'n blaas écht onder controle, dus echt, gewoon, geduld :) Komt vast goed ;)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:24

Wij hadden een stuk gras (grasmat) in de tuin gelegd, dit had ze al vrij snel door en hier ging ze ook elke keer zelf op. Vanaf nacht 1 slaapt ze al alleen in de bench, is ze de hele nacht stil en heeft ze niks in de bench gedaan.

Ze is nu 13 weken. Het gras is inmiddels weg en ze heeft al 2 weken niks meer binnen en in de tuin gedaan. Wij gaan om de 2/3 uur met haar uit en 's nachts zit ze van 23"00 tot 06"30 in de bench zonder ze wat doet.

Als ik het zo lees hebben wij het echt onwijs getroffen..
Maar ik denk zeker dat het gras hierbij geholpen heeft. Hier kon ze op wanneer ze wilde, waardoor ze ook niks binnen hoefde te doen.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 06:23

Elsje onze jack russel is pas sinds 3 maand zindelijk en ze wordt 3 september 1 jaar. Ook zij plaste en poept overal waar en wanneer het haar uit kwam. (Ook in de bench) Nu hebben wij ook alle puppy regels gevolgd en op den duur leer je het gedrag voor het evt plasje of poepje kennen en dan hup even snel in de tuin! Geloof me, ooit wordt jullie kleine, ook zindelijk..

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:59

Vaak zijn puppies buiten ook veel te druk bezig met alles om goed hun behoefte te doen.
En inderdaad, niet zozeer om het half uur lopen maar na het eten, spelen, slapen of als je het idee hebt dat hij moet.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:16

haha ik snap je hoor bij anderen lijkt het soms met niets te gaan. Oh wat viel mij het tegen dat ik pas met 5 maanden kon zeggen dat hij zindelijk was. Echter eerdat hij 6 maanden was vond ik dat hij zo snel zindelijk was geworden dat het eigenlijk achteraf enorm mee viel.

Oftewel: het lijkt nu lang te duren maar het komt vanzelf goed. Zelfs als je allemaal vloerbedekking hebt (erg handig met een pup haha). Geniet er maar van nu heb je voor alles waar je geen zin in hebt een goed excuus. Je moet op de pup letten want hij moet op tijd eruit.

Heb overigens ook een opvang pup gehad uit hetzelfde dierenasiel die op dezelfde manier opgegroeid is en die kwam hier met 8 weken leeftijd en heeft in 10 dagen tijd maar 1x binnen geplast. Ook dat kan dus. De manier van opgroeien hoeft niet altijd wat te zeggen. Nu hebben we in de opvang een nest pups en met 4 weken hielden ze het tussen de middag op eens een enkel plasje al droog als ze een uur binnen zaten. Echt ongelofelijk!! Terwijl mijn hond inmiddels 5 jaar is en als hij de puppenren in komt in de opvang dan gaat hij nog gauw op het karton plassen daar binnen terwijl hij dat nooit elders zou doen. Stiekum erg leuk om te zien hoe dat ingebakken zit. Zelfs als hij uitgelaten is moet hij toch nog even op het karton plassen daar. Verder zal hij het nooit op karton doen ook thuis niet en zeker nooit op een krant o.i.d. dat heeft hij nooit gedaan thuis.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 07:59

Gewoon goed naar buiten blijven gaan, zodat hij kan plassen. Mijn labrador pup was met 9 weken ook nog lang niet zindelijk!

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 08:05

Ik zal proberen om je hond ieser uur even na buiten te doen.
Al is het maar op de plaats.
Dat hij weet van owhja ik moet buiten plassen.
Want ieder uur wandelen snap ik dat dit niet lukt.
Maar al doe je hem even buiten op de plaats dan leren ze het heel snel.en vaak als een pup drinkt komt het er ook weer zowat gelijk uit met plassen.
En als je hondje heeft geslapen moet je hem zoiso gelijk na buiten doen.
Want dan plassen ze meestal als ze weer net wakkee zijn gewordeb

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 11:18

Het gaat al veel beter met hem! hij plas niet meer binnen en gaat bij de deur blaffen als hij moet ;)
Soms wel een ongelukje maar echt heel weinig.
Hij weet ook dat het niet in de tuin mag. Want de deur stond laatst open dus hij rende gelijkt naar buiten naar de wal achter onze tuin ;D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:23

Nou super!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 17:46

DozenPower schreef:
Het gaat al veel beter met hem! hij plas niet meer binnen en gaat bij de deur blaffen als hij moet ;)
Soms wel een ongelukje maar echt heel weinig.
Hij weet ook dat het niet in de tuin mag. Want de deur stond laatst open dus hij rende gelijkt naar buiten naar de wal achter onze tuin ;D

voordat je het weet is de periode van het onzindelijk zijn compleet uit je geheugen gewist en denk je bij een volgende pup 'het duurt zo lang en dat terwijl onze vorige hond zo zindelijk was' :D