Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

DozenPower schreef:Ik verwacht ook niet dat hij nu zindelijk is, maar hij blijft het maar doen. Dus dat vond ik nogal raar.
Maar ik ga nu om het half uur naar buiten
gewoon op je pup letten en dan komt het wel goed. Op een gegeven moment leer je de signalen kennen als hij iets wil gaan doen.
Bij twijfel, gewoon optillen en naar buiten. Of dat nou na 10 minuten al is of pas na een half uur
Goeie tips zijn al gegeven, namelijk naar buiten na het spelen, naar buiten na het eten, naar buiten na het slapen, en de hemel in prijzen als er buiten een plasje gedaan is
Kun je nog leuk een commando aan hangen ook: "goedzoo dat is braaf plassen!", mijn reu plaste binnen no time op commando
Sommige honden zijn nou eenmaal wat sneller dan anderen en volgens mij heeft een hond pas met een maand of 5 z'n blaas écht onder controle, dus echt, gewoon, geduld
Komt vast goed

DozenPower schreef:Het gaat al veel beter met hem! hij plas niet meer binnen en gaat bij de deur blaffen als hij moet
Soms wel een ongelukje maar echt heel weinig.
Hij weet ook dat het niet in de tuin mag. Want de deur stond laatst open dus hij rende gelijkt naar buiten naar de wal achter onze tuin ;D