Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Luckystory schreef:Ik snap de reacties hier niet goed.
Wij hadden altijd honden, zolang ik het mij kon herinneren. (Dus al zeker meer dan 20 jaar)
En geen kleine hondjes, maar Duitse en Mechelse herdershonden. En bij ons was overdag ook nooit iemand thuis.
En daar werd zelden mee gewandeld. Alleen in het weekend ofzo gingen ze mee naar het bos, maar dat was dan een echt uitje. Of mee naar de Ardennen voor een dagje of weekend etc. Maar 'uitlaten' hebben we nooit gedaan.
Verder liepen ze gewoon in de tuin. Ze mochten wel binnen in huis als we zelf thuis waren en kwamen s'avonds bijvoorbeeld mee in de woonkamer liggen als we tv keken. Maar verder altijd buiten, s'nachts ook.
Onze honden werden altijd heel oud (De meesten zijn wel 13 of 14 geworden) en waren zelden ziek.
En we hebben daar nooit echt problemen mee gehad, ze waren altijd braaf en luisterden goed.
Als ik die andere reacties zo lees, zou niemand een hond mogen nemen.
Want bijna iedereen zal toch wel full-time werken of studeren etc...
Mijn tip zou gewoon zijn om ervoor te zorgen dat het hondje overdag in de tuin kan. (Uiteraard wel zodat hij een plekje heeft waar hij ook droog kan liggen bij regenweer.) Eventueel meteen een tweede hond nemen. Zodat ze elkaar gezelschap kunnen houden.
En dan is dat beestje helemaal niet zo afhankelijk meer van jullie tijdschema.
Amaris schreef:@ Luckystory: Hadden jullie vast geen standaard rijtjeshuis achtertuin.
En zo wel: dan vind ik het echt not done.
Inderdaad: mensen werken veel, en studeren veel, en dat wilt zeggen dat het in veel gevallen geen goed idee is om een hondje te nemen.
Zo ook hier: ik kan pas aan een hond als ik ooit minder kan gaan werken. So be it. Zo is het nou eenmaal, en ik ga niet voor MIJN plezier een hond nemen, en dan in de achtertuin neerzetten (dumpen) van 8.00 uur s' morgens tot 17.30 uur 's avonds. Vervolgens moeten er nog boodschappen gedaan, vriendinnen opgezocht enzenz en ben ik dus ook niet het hele weekend/elke avond thuis. Zit hondlief weer alleen...
mika11 schreef:En geen keffertjes want als de hond hele dag alleen in de tuin zit, is het niet te hopen dat de buren gaan klagen vanwege het geblaf.
).
Poess91 schreef:@Leffroi maar waarom heb je dan precies een hond?