Spin!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:46

4EverHobbes schreef:
In een (schoon) huis wonen gemiddeld 1500 spinnen :D

Not helping :')

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:47

wortelsussie schreef:
Toch ben ik altijd heeel blij als een slipper of schrift in de buurt is van een spin! Sorry voor de gevoelige hartjes maar een spin die ik zie leeft niet lang!

vind een mega vlek op mijn mooie witte muur erger :o
bloed , darmen blegh nee
Laatst bijgewerkt door fuego3 op 27-08-13 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:47

Vroeger werd mij altijd gezegd dat je er vijf op een nacht in je slaap op at.
Ik heb denk ik vanaf mijn 5e tot mijn 10e onder het dekbed gelegen, strak om me heen getrokken en een klein gaatje om adem te halen, met de nachtlamp erop zodat ik het goed in de gaten kon houden.
Bahbah, enge beesten.

Edit; omalief zei ook altijd dat ze per 2 komen, als stelletje.
Laatst bijgewerkt door Chiave op 27-08-13 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:48

Vreselijke beesten gister eentje van 5 cm dood geslagen en vorige week eentje van jawel 10(!!!!!!!) cm, inclusief dik lijf.
Ik heb gehuild :')

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:48

whaha een vriendin van mij zag een spin en heeft haar hele bus haarlak er op gespoten.
2 uur daarna lag ie dood en verstijft( :') ) op de grond

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:49

Ik vang elke avond spinnen, zet ze in de boom voor hun "vakantie" en hoop dan dat ze niet terug komen :')

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:49

Oooo dit is weer echt een topic waar ik in mee moet praten. Ieder klein spinnetje ren ik voor weg, en ik wil ze dood hebben. De angst dat die misschien weer terug komt, nou liever niet hoor :+
Weg ermee. Ik vraag t ook altijd aan anderen om ze even weg te halen..

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:50

En door dit topic keek ik snel even naar het plafond om te kijken als die rot spin er nog zit. Hij mag blijven als hij daar blijft zitten :')

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:50

Zag voor 2 jaar terug ineens in mijn ooghoek iets over de bank lopen. Onze hond schrok zich dood van mij en heeft hem heel lief opgegeten voor mij :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:52

Ik stapte gisterochtend met mijn nog half slapende hoofd in de auto, kijk ik opzij, zit er precies voor de ruit naast mijn bijrijdersstoel een dikke kruisspin in een web. Ik heb de deur open gedaan en spinlief geprobeerd weg te werken met een stokje, ik heb hem niet zien vallen maar ik hoop dat hij weg is :D

Kan de ramen hier trouwens ook niet veilig openzetten, na een kwartier zit er al minstens 1 dikke renspin binnen. En die komen dan om 1 uur 's nachts tevoorschijn en dan kan ik met goed fatsoen niet meer de stofzuiger aanzetten :=

Oh en een tijd terug had ik mijn knol opgezadeld, sjeest er opeens zo'n dikke renner over het zadel. En toen verstopte hij zich... Ik was zó bang :')

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:53

Oh dat zijn huisspinnen.
Wij hadden jaren geleden een nest in huis :')!
We kwamen elke avond er één tegen en die zette we dan buiten. Groot dat ze waren. Inderdaad zo groot als een hand zonder vingers.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:55

Evelyne79 schreef:
jup, de spinnentijd komt er weer aan.
Ik had vorige week een spin die onder de deken wegrende toen ik het slaapdienstbed op wilde maken, ieeks
mister spin heeft mooi de hele nacht onder een glas vertoeft, brrrrr
van mij hoeft dat ook niet , gruwelbeesten

Ja nu durf ik al helemaal mijn bed niet meer in :')

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:55

hannahaapje schreef:
Oh dat zijn huisspinnen.
Wij hadden jaren geleden een nest in huis :')!
We kwamen elke avond er één tegen en die zette we dan buiten. Groot dat ze waren. Inderdaad zo groot als een hand zonder vingers.

Waaah :=
Dat jij nog durft te slapen....

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:56

truselientje schreef:
Bedankt he hierboven. Volgens mij slaap ik nooit weer ;)

Dit stel kwam ik zaterdag tegen, gelukkig aan de juiste kant van de muur
[ Afbeelding ]

O m g.....
Ik durf nu serieus niet te slapen.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:57

Ik vind ze niet heel eng hoor :P Ik schrik wel als ik er opeens één tegenkom maar dat is omdat het dan onverwacht is. Ik zat er soms wel een hele lange tijd één te bestuderen omdat ik ze fascinerend maar ook wel een beetje eng vond. Oh, mensen, vooral geen foto's met flits maken, dan gaan ze heel hard wegrennen :')

Nayomie

Re: Spin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:59

Weekje geleden een nestje huisspinnen gehad :') Hmm :')

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:59

:')
Kan altijd lol hebben om mensen die zo tekeer gaan voor zo'n klein beestje die helemaal niks kan doen :')
Enige wat ze kunnen is een beetje bijten (kruisspinnen iig, ervaring :+). Maar dat doet echt geen pijn.

En tja, t wordt weer langzamerhand herfst ( ;( ), dus de tijd komt er zo ook weer aan ja...

Moet je m'n vogel lenen? Sinds ik haar heb, heb ik bijna geen (zichtbare) spinnen meer op m'n kamer! :D Weet niet offie ze ook echt op eet, maar tis iig een stuk verminderd :+

Heb trouwens ook al een keer een klein nest op m'n kamer gehad.

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:01

Eileen_ schreef:
Kan altijd lol hebben om mensen die zo tekeer gaan voor zo'n klein beestje die helemaal niks kan doen :')
Enige wat ze kunnen is een beetje bijten (kruisspinnen iig, ervaring :+). Maar dat doet echt geen pijn.

En tja, t wordt weer langzamerhand herfst ( ;( ), dus de tijd komt er zo ook weer aan ja...

Moet je m'n vogel lenen? Sinds ik haar heb, heb ik bijna geen (zichtbare) spinnen meer op m'n kamer! :D Weet niet offie ze ook echt op eet, maar tis iig een stuk verminderd :+

Ja zie je, ze doen dus wel wat! Die kruisspinnen lopen ons hele huis rond de laatste tijd....
Maar die bijten dus? :=

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:02

Misschien een stomme vraag hoor, heb er ook geen verstand van.
Hoe komt een huisspinnennest eigenlijk ergens en waar "nestelen" ze zich voornamelijk in huis?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:03

BenteMaxime schreef:
Eileen_ schreef:

Ja zie je, ze doen dus wel wat! Die kruisspinnen lopen ons hele huis rond de laatste tijd....
Maar die bijten dus? :=

Goed om te weten. Afblijven dus :') Alhoewel ik ook wel eens door een lieveheersbeestje ben gebeten :+

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 22:04

Dat ze zo groot als je hand zonder vingers kunnen worden wist ik niet :')
We hebben de tweede nog niet gespot.. Maar ik ga ook vanavond maar even niet naar beneden!
Als ik straks nog maar wel een oog dicht doe..

Eddy_rocks: ohgodd, ik wil nooit zon spin vast houden! Ik kan nu sinds de zomer zeggen dat ik die langpoten durf weg te halen, dat is dus geen probleem meer. Maar die zien er wel een stuk liever uit..

Trouwens, ik weet wel dat een fazant spinnen eet.. Maar om die in huis te halen.. -O-

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:04

Ze kunnen binnenkomen via kieren... Mijn slaapkamerraam bijvoorbeeld staat altijd op een kier.
Als je dicht bij een bos woont is het al helemaal lastig ze buiten te houden. Ik woon er drie minuten lopen vandaan.

Wat, lieveheersbeestjes, die bijten? :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:04

Maybe meer spinnen in huis nemen? Hier eten de spinnen elkaar op.

Ja Hannahaapje, hij was het er niet mee eens dat ik hem vast hield dus die beet :')

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:05

Zo is die spin nog niet heel eng. Het wordt pas eng als je hem niet meer ziet..

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:05

Zul je zien dat de gemuteerde spierbundel spinnen de zwakkeren op peuzelen en de engste overblijven :')
Lijkt me wel vet om te zien btw