nestje kittens zonder mama

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:49

Wat sneu zeg, hopelijk krijg je ze er allemaal bovenop :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:51

Waarom persé naar de dierenambulance? Daar zitten ook gewoon vrijwilligers op en als TS het er voor over heeft, waarom zou zij het niet kunnen doen?

kiki1976

Re: nestje kittens zonder mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:52

Als je zo'n bus van RC kittenmelk koopt zit er een flesje bij.
Hebben wij toendertijd ook voor ons veel te kleine kitten gebruikt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:59

Leffroi schreef:
Waarom persé naar de dierenambulance? Daar zitten ook gewoon vrijwilligers op en als TS het er voor over heeft, waarom zou zij het niet kunnen doen?

Omdat er bij de dierenambulance niet alleen vrijwilligers zitten (die dus ook verstand hebben van medische problemen) en die connecties hebben met dierenartsen en opvangen waardoor snel gehandeld kan worden.

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 10:03

Bedankt allemaal voor het meedenken!

We hebben gister avond 3 da's afgebeld en geen van hen hadden een fles en melkpoeder liggen.. Echt belachelijk vond k persoonlijk. Ze zijn de nacht gelukkig door gekomen en nu dus regelmatig voeden. Heb vanmorgen de da nog gebeld en die vond het niet nodig om langs te komen, tis gewoon m'n best doen en afwachten voor de twee die slecht zijn. Heb wel tips gekregen natuurlijk.
Dierenambulance ed worden zo overspoeld met kittens dat ze liever hebben dat je het zelf probeerd..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:12

De RC kan je gewoon bij de dierenwinkel kopen

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:34

Geryon schreef:
Leffroi schreef:

Omdat er bij de dierenambulance niet alleen vrijwilligers zitten (die dus ook verstand hebben van medische problemen) en die connecties hebben met dierenartsen en opvangen waardoor snel gehandeld kan worden.

Ja, en ts heeft geen telefoon? Ts kan het zelf ook prima af, misschien wel net zo goed of zelfs beter dan de mensen bij de dierenambulance. Mits zij dit zelf ook wil.

Wat heeft de DA over de ontlasting gezegd?

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 10:35

kiki1976 schreef:

Ik ben inmiddels voorzien, maar gisteravond waren de winkels al dicht dus vandaar..

edit:

De ontlasting kan zijn omdat ie al even niet gedronken heeft dat het weer op gang komt gedurende de dag, goed blijven masseren en ik kan een beetje olie bij zijn melk doen..

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:40

Je denkt dat ze nies hebben? dan moeten ze eigenlijk een kuurtje AB, zitromax siroop werkt erg goed.
Als ze last hebben van hun neusje die verstopt zit kun je ze laten aerosollen met flumicil.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:46

nouksjens schreef:
kiki1976 schreef:

Ik ben inmiddels voorzien, maar gisteravond waren de winkels al dicht dus vandaar..

edit:

De ontlasting kan zijn omdat ie al even niet gedronken heeft dat het weer op gang komt gedurende de dag, goed blijven masseren en ik kan een beetje olie bij zijn melk doen..

Top! Ik blijf volgen. Ben heel benieuwd hoe het af gaat lopen en hoop op het allerbeste! :D

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:59

Ooit had de boerderijhond een nest katjes gevonden en er 3 vermoord en mijn hond had de laatste in haar bek en kwam trots het katje laten zien en aan me geven. Hij was zo klein dag of 4 oud) dat de oogjes nog dicht zaten. Maar waar het nest zat, geen idee, en terug leggen was geen optie ook want dat zou de boerderijhond deze ook pakken. Een da gebeld die in de buurt zat en die zei verzuip hem maar gaat het niet redden! dus toch flesje en melk gehaald en gegeven.

Helaas wilde het poesje niet poepen ook niet na olie in de melk ook niet met goed masseren van de buik met nat washandje en mijn eigen da dit ook nog gedaan resultaat 0. Ik denk dat ie een dag of 3 niet had gepoept en zijn buikje leek wel een tennisbal. In een onbewaakt ogenblik loopt de hond erheen en begint zijn buikje te likken en hij begon toch te poepen enorm. Dus sinds die keer na het flesje likte de hond zijn buikje ter stimulatuie en werden het dikke vriendjes.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:01

Succes hoop dat het gaat lukken ze allemaal groot en sterk te krijgen, maar dat gaat vast lukken met jou goede zorgen.
Top dat je ze niet aan hun lot over laat. En hoop dat ze snel geen snotneusje meer hebben.
Wij hebben konijntjes en kittens groot gebracht ook en hadden voor de konijntje van die pipetjes dat was ideaal hebben we daarna ook gebruikt bij de kittens en dat werkte super die kunnen ze zelf leeg trekken zodat het is alsof ze drinken bij de moeder dus het verslikkingsgevaar en vocht in de longen is daardoor ook aanzienlijk minder. Hier hebben we van de 4 moederloze nesten 1x konijntjes 3x kittens het maar 1 konijntje van de 7 en 2 kittens van de 17 het niet overleeft dus het moet vast goed komen met jou kleintjes.
Blijf je ons op de hoogte houden van de vorderingen? En fotoupdate's? Ze zijn wel heel erg leuk!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:06

Succes TS.
Heb zelf ook een nestje gehad ik gaf ze kittenmelk van de dierenwinkel.
Inmiddels ( had er 1 gehouden, die 12 geworden) is die overleden.

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 11:15

Dat zou ik ook nog kunnen proberen Rumay, onze hond voelt zich wel al helemaal de stiefpapa ;)

Ze liggen nog heerlijk knock-out, moet ze zo maar wakker maken. Kan me herinneren van ons kitten 3 jaar geleden dat ze echt begon te krijsen zodra ze honger kreeg, maar deze drie doen dat helemaal (nog) niet.

Paar foto's

De grijs creme gemeleerde, die er dus het best aan toe is
Afbeelding

Creme kleurige (Mijn zoon noemt hem Onnoval)
Afbeelding

Met z'n 3tjes
Afbeelding

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:56

Hoe gaat het met de kleintjes?

Ik zag je topic voorbij schuiven en de 3 lijken zo op een nestje van een poes van ons van vroeger. De crème daarvan hadden we gehouden en die is vorig jaar op 18-jarige leeftijd overleden. Ik vind het wel leuk om ze te volgen, ik hoop dat ze het redden. Ze zijn prachtig!

Super dat je ze opvangt!

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 20:12

Het gaat best goed met de kittens, ze drinken goed van het flesje en wennen aan het ritme.
En herrie maken kunnen ze dus wel :roll:
Ontlasting gaat ook prima en heel soms zie ik een begin van spelen. De prut oogjes die dicht zaten gaan langzaam open. En vandaag heeft zich het eerste potentiele baasje gemeld!!

Ze zijn zo schattig, maar zo smerig, dat is wel echt jammer. Ga ze bij hun laatste voerbeurt straks in bad doen denk k.

Wat leuk dat jullie ook dit soort kittens hebben gehad Erretje! Waren die van jou ook zo wollig? Heb je er nog een foto van? Ben best benieuwd hoe die creme met grijs uit gaat groeien, die heeft ook veel langer haar als de andere twee

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:16

Ik zou even met de oogjes langs de dierenarts gaan, die zijn ontstoken.

Hopelijk blijven ze goed groeien, drie weken is een rotleeftijd om ze nog aan de fles te krijgen. Onze jongsten zijn nu 7 weken, binnengekomen in de opvang met 3 weken. Moeder doodgereden... Eentje heeft het niet overleefd helaas (lag overigens niet aan het flessen), maar wat een ramp zeg... Ze menen het allemaal niet nodig te hebben en ze zijn moedermelk gewend. :=

Wat wegen ze trouwens? 5 cc is nl héél weinig voor een kitten van die leeftijd. Hebben ze al tandjes en kiesjes?

NIET de kittens in bad doen, daarmee is de kans héél groot dat ze onderkoeld raken. Je kunt ze beter met een vochtig washandje een beetje oplappen, maar zelfs daarmee zou ik héél voorzichtig zijn... Die dingen raken ontzettend snel onderkoeld en als ik de kittens zo zie hebben ze een aardige tik gehad.

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 00:19

Ik wil morgen idd even langs de da rijden voor die oogjes, iets ertegen halen.
Ze hebben nog geen tandjes en de gewichten zijn zo uit mijn hoofd 290, 260 en 210.
Vooral de lichtste heeft amper zuigreflex dus het is zeker niet makkelijk flessen maar doe m'n best..
Ze zijn wel erg levendig en spinnen steeds heel hard.
Met in bad doen bedoel ik niet dat ik ze helemaal nat maak ofzo hoor, maar was ze wel met lekker warm water op een washand, maar weet dat ik daar echt mee moet oppassen. Ze gaan daarna gelijk onder de warmte lamp en dat vinden ze heerlijk <3

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:02

Zal eens kijken. De moeder was een 3-kleur pers en de vader een blauwe rus.

Dat was een gelukkig ongelukje dat hij de baas was in de buurt toen onze jongedame ontsnapte voordat ze gesteriliseerd was ;).

Daar kwamen 2 blauwtjes en een creme met wit uit. hele mooie poesjes, echte bolletjes wol inderdaad.

De creme met wit heeft later nog een blauwe brit gedekt en daar kwamen creme met blauw en blauw met creme gemeleerd uit meen ik me te herinneren. Ik ga even zoeken voor je!

bibstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:06

wat een liefies ik hoop dat ze er bovenop komen

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:11

Hoe gaat het nu met ze? Alle drie weer goed gegeten?

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 10:44

Ze drinken sinds vanmorgen weer wat minder.. Word er een beetje moedeloos van.. De 2 kleinste zijn wel ietsje aangekomen, de precieze gewichten zijn trouwens 220 (Grijs creme) 210 (creme) 265 (Grijs).
Ik ga ze vandaag dus wat vaker voeden zodat ze wel genoeg binnen krijgen.
Vanavond neem ik ze mee naar de da voor de oogjes en gelijk controle, kunnen ze ook de geslachten bevestigen. (Benieuwd of ik het goed heb!)
Ze zijn verder wel levendig, willen graag opgepakt, spinnen dan als een gek en gaan op hun rugje liggen en naar je meppen, zo schattig :+: Afbeelding

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:36

Maar met schattig overleven ze het niet...

Als ik het zo lees en zie denk ik dat ze amper 2 weken oud zijn. Dag of 14-16. Ze moeten dan ook eigenlijk gemiddeld 10 gram per dag aan gaan komen en om de 2-3 uur een goeie 5 cc (voor de cremepjes) tot pakweg 10 cc (voor de grijze) binnen krijgen. Als ze niet drinken, dwangvoeden...

En wellicht moet je toch gaan overwegen ze naar een kittenopvang te brengen. Het is echt ontzettend lastig om kittens van 2-3 weken op de fles groot te brengen en elke dag die ze te weinig groeien kan ze fataal worden. Als het mis gaat, gaat het heel snel mis en dan zal een kittenopvang je ook niet meer kunnen helpen vrees ik.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 18:26

Ik ben benieuwd wat de dierenarts gezegd heeft :) Eerlijk gezegd ben ik het met Sylvia hierboven eens. Ik ben zelf gastgezin voor een huiskamer kittenopvang en zelfs na zeker 70 kittens in huis te hebben gehad durf ik de hele kleintjes nog niet aan omdat je daar gewoon enorm veel ervaring voor nodig hebt, misschien zit er bij jou ook wel zo iets in de buurt, dan hoeven ze niet naar een asiel maar komen ze gewoon bij iemand in huis.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:06

Een moederpoes moet ook eten. Ik vind het nogal wat ze zomaar moederloos te noemen. Straks weer een poes waar de kittens van weg gepakt zijn, veel te vroeg ook nog eens voor de kittens en mams wordt weer krols en weer gedekt..........De kittens hebben zeker hulp nodig want ze zijn ziek maar het beste was geweest afwachten tot mams kwam en deze ook vangen en dan moeder en kittens opvangen en moeder laten helpen.

Tja je had het beste de dierenambu kunnen bellen. Niet in eerste plaats voor advies wel voor het feit dat ze dringend veel zorg nodig hebben en dat een asiel overspoeld wordt met kittens en daardoor ook vaak ergens nog wel een beschikbare (ex) moederpoes heeft die deze kleintjes ook op wil voeden. Wij hebben meer poezen in de opvang met nog extra kittens erbij dan moederpoezen die alleen eigen jong hebben (nooit meer dan 5 á 6 kittens bij 1 moeder en niet teveel leeftijdsverschil). Gelukkig accepteren 9 van de 10 poezen zeer makkelijk vreemde kittens en hun opvoeding zeker de eerste 12 á 16 weken is niet te vervangen!!!

Met kittens met niesziekte is het wel oppassen dat ze niet bij een poes gelegd worden met gezonde kittens maar helaas zitten de opvangen momenteel ook behoorlijk vol met kittens met deze problemen. Het heerst een beetje onder de straatkatten in bepaalde gebieden momenteel.

Overigens ook een dierenasiel werkt veel met pleeggezinnen en laten moeder met kittens in een huissituatie opgroeien de eerste 12 weken.