Gevonden dieren zomaar houden???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:20

Ik ben nu 30.... Toen was ik 6.
Is 24 jaar geleden. Huisdieren werden toen nog niet gechipt ;)

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:21

Dat heb ik al twee keer meegemaakt bij hond en kat.

Ten eerste. We vonden een hond op straat (een soort kruising). we zijn in die straat overal gaan aanbellen of iemand de eigenaar kende van die hond. Niemand kende die hond. Dan zijn we naar politie geweest voor chipcontrole. Hij had geen chip. Politie heeft dan de beschrijving van de hond opgeschreven voor als de "eigenaar" zich zou melden. De hond gaat gewoon met ons mee en blijft bij ons tot de eigenaar zich meldt. Ook werd de gegevens doorgegeven aan dierenartsen in buurt waar de hond werd gevonden en de asielen. Na 3 maanden nog geen reactie. Dan hebben we hem "officieel" gechipt als onze hond.

Ten tweede een kat. Onze stal heeft 3 jonge stalkatten die ingezet werd om muizen te bestrijden. 1 kat is zeer aanhankelijk aan mensen en komt altijd om geaaid te worden. Tijdens de kermis in onze straat (stal zit in buurt van maar niet aan de straat) was de kat na 1ste dag kermis plots verdwenen. Onze buurmeisje vond onze kat in een partytent dat opgezet is voor kermis. Kat is dus terug. Tweede dag. Kat opeens weer weg. Nu bleek dat voorbijganger de kat heeft opgepakt in de straat en is aan alle mensen gaan vragen van wie die kat is. Onze buurmeisje alweer heeft gezegd dat het onze kat was. Kat dus terug. 3de dag. kat weer weg. Nu vonden we hem niet meer. na paar dagen vond onze buurjongen onze kat terug op facebook. Daar had een meisje gezegd dat ze blij was met haar nieuwe kat en die ze goed zal verzorgen. Natuurlijk werden de ouders gecontacteerd dat het onze kat was. Kat nu terug. Meisje had die gewoon aan onze stal komen wegplukken. Ik kan de katten moeilijk opsluiten in een kooi???? De katten zijn ingezet met bedoeling om te jagen op muizen. Ze krijgen ook eten erbij. De twee andere katten bleven steeds trouw in de stal en laten zich niet pakken door vreemden.

Goede raad: informeer de mensen in de straat dat die katten en honden of andere huisdieren bij die adres horen zodat als iemand die meeneemt dat die weet dat het van die adres is. en vooral chippen!

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:21

Mjetterd schreef:
Ik moet wel zeggen, laatst vonden de kinderen van mijn werk in een afgelegen bosje 5 kittens! Overduidelijk van hetzelfde nestje. Helaas gebeurt dat jaarlijks op die plek.
De kittens zijn meegenomen en hebben nu een mooi plekje op mijn werk.
Deze kittens zijn in mijn ogen overduidelijk gedumpt en zijn volgens mij ook niet aangegeven.

Het zou ook goed kunnen dat een wilde kat het daar fijn vind om haar nestje ter wereld te brengen omdat het vaak op dezelfde plek gebeurd. Moeders kan dan net even op jacht zijn.
Maar goed ze zijn idd iig niet van iemand die ze mist

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:22

Ik vind ook echt dat je het op alle manieren moet proberen, ben zelf een keer mijn kitten kwijt geweest die mocht toen voor het eerst naar buiten, paar etterbakken hadden het halsbandje eraf gehaald en haar in een prullenbak gestopt, mensen hadden haar gevonden en dachten natuurlijk ook die zal wel gedumpt zijn. Nou ik was de hele week ontroostbaar, heb overal gezocht, mensen aangesproken, en bleek dus dat de mensen die ik het eerst aangesproken had haar in huis hadden genomen en inderdaad in de mom van "dat katje is gedumpt".

jiperdepip

Vereentjex schreef:
Ja ik voel mij aangesproken :Y) ik heb de kitten niet meer, die is als alles goed is of bij zijn eigenaar of bij zijn nieuwe eigenaars, sorry maar wat is daar egoïstisch aan? heb ik het katje gehouden? nee! Ik heb hem ook op amivedi gezet en het rond gevraagd in de buurt. :j

Als het goed is ...........pff dit wil je toch zeker weten je wil toch weten of hij nu terug is bij de gene die hem miste??
maar nee er komt iemand op visite en die vind hem zo lief dus we geven hem maar mee....... dan is nog het probleem niet opgelost toch

Mjetterd

Salsa schreef:
Mjetterd schreef:
Ik moet wel zeggen, laatst vonden de kinderen van mijn werk in een afgelegen bosje 5 kittens! Overduidelijk van hetzelfde nestje. Helaas gebeurt dat jaarlijks op die plek.
De kittens zijn meegenomen en hebben nu een mooi plekje op mijn werk.
Deze kittens zijn in mijn ogen overduidelijk gedumpt en zijn volgens mij ook niet aangegeven.

Het zou ook goed kunnen dat een wilde kat het daar fijn vind om haar nestje ter wereld te brengen omdat het vaak op dezelfde plek gebeurd. Moeders kan dan net even op jacht zijn.
Maar goed ze zijn idd iig niet van iemand die ze mist

Het waren geen wilde katjes, ze waren hartstikke rustig en duidelijk gewend aan mensen.

Ze zijn trouwens wel gecontroleerd op chip, maar die hadden ze niet.

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:24

We hebben hier ook wel eens iemand aan de deur gehad met de melding of we een kitten kwijt waren.
Mee naar binnen genomen en bij de buren rond gevraagd. En ja die waren hem kwijt.
Nu komt hij dagelijk even uit de vijver drinken :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:27

Van de week kwam er nog een hond aanlopen bij mij toen ik de honden ging doen.
Mager, stonk eerste wat ik dacht mmm dat klopt niet.

Eerst geroepen of iemand zijn hond kwijt was. Geen gehoor en ook niemand te bekennen.

Hondje mee naar huis genomen, even een bad gegeven en een tuigje omgedaan, meegenomen naar t dierenasiel bleek niet gechipt te zijn.
Ze wilden hem wel aannemen maar dan moest ik 90 euro betalen (?!?) waarvoor ??

Nou hondje mee terug genomen.
Amvedi gekeken niets
Advertenties opgehangen 3 weken later geen reacties.

Tja en dan ??

Woon 23 jaar in de wijk en hondje kwam me wel belend voor maar kon t niet plaatsen.
Andere hondenbezitters gevraagd en 1 daarvan zei dat die van de overkant kwam waar moestuinen en paardjes staan.
Ik loop daar amper, maar nu die kant op gelopen met alleen de hond, en ja hoor hij herkende het, en trok me letterlijk mee naar de weide.
Paar uur gezeten niemand ??
Mmm

Briefje opgehangen week later werd ik gebeld door een vrouw
Dat de eigenaar van het honde hem al 2 maanden kwijt was.
Hij had m meegenomen naar stal en is later achter een konijnen aangegaan
Maar meneer was opgenomen in het ziekenhuis en was kapot dat zijn hondje er niet was

Nou ik vroeg of zij er hondje kon ophalen, maar zij was de verzorgster van de man, en had daar geen tijd voor
Oké k vroeg wanneer me eer weer naar huis kwam nou dat was eind van de week.
Ik vrijdag langs de weide en jahoor daar stond een auto
Ik zag die man in de stallen staan was al een hoog bejaarde man.
En heb ze weer herenigt na 3 maanden.
Wat is dat een heerlijk gezicht

Was betr voor het hondje in 4 weken tijd was die behoorlijk aan het weg kwijlen

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:27

Ik ken het topic waartoe verwezen wordt niet maar weet uit ervaring dat mensen gekke ideeën in een hoofd kunnen halen.

Een aantal jaar geleden was ik mijn kitten van dik 7 maanden kwijt. Ze was zonder dat ik het door had naar buiten geglipt. Eer dat ik het doorhad waren we een uur of twee verder. Ik ben samen met mijn toenmalige vriend gelijk gaan zoeken en we hebben vrij vloot nadat we haar niet vonden Amivedi gebeld. Ik heb dagenlang gezocht. Het was winter en ging als het op straat stil was naar haar zoeken. We zijn alle dierenartsen langsgeweest en hebben 300 posters verspreid. Door die posters belde er iemand die haar bij een winkel had gezien. Wij naar die winkel toe en daar had de medewerker gezien dat de kinderen van de mensen van de winkel aan de overkant met haar hadden gespeeld. Wij daarheen en dat uitgelaten aan die vrouw gevraagd die heel vreemd en bevestigend reageerde. Ze wilde mijn Kat de volgende ochtend meenemen. Dat vond ik drie keer niets en wilde haar gelijk weer terug. Maar ze moest eerst telefonisch overleggen met haar man of dat kon. Uiteindelijk achter haar aan gereden naar een dorp 30 km verderop waar we een zeer boze meneer troffen die het belachelijk vond dat we de kat gelijk weer terug wilden omdat hun kinderen dan geen afscheid konden nemen. Ze hadden haar halsbandje afgedaan en haar homeopathische medicijnen gegeven. Toen ik vroeg of ze Amivedi kenden antwoordden de bevestigend. Ik heb maar niet gevraagd waaro. Ze niet gebeld hadden. Achteraf bleek dat ze al in de auto op weg naar hun huis zat toen ik er achter kwam dat ze niet binnen was. Daarnaast hebben ze hun kinderen blijkbaar het idee gegeven dat ze haar konden houden en haar halsband afgedaan. Echt schandalig! Ik heb me vijf dagen lang rotgezocht en zorgen gemaakt. In dit geval maakte het niet uit dat ze gechipt was want deze mensen hadden de intentie niet om dat na te gaan. Hierna heb ik aan de halsband van mijn beiden katten een gegraveerde penning gehangen. Ik hoop dat mensen zich dan makkelijker kunnen realiseren dat mijn katten een huisje hebben. (Overigens ging de winkel van die mensen binnen anderhalf jaar failliet. Heeeeel sneu.. Dat ze hopelijk niets meer in de buurt te zoeken hebben.)

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:28

Mjetterd: Dan hebben ze iig een fijn nieuw onderdak. En idd met een nestje moeten ze wel of gedumpt zijn of wild dus geen huilend meisje die niet weet waar haar kat is gebleven oid

Vereentje: Je hebt dus een kat weggeven die niet van jou is dus dat veranderd de zaak niet. Het blijft gewoon een feit dat er niks aan is gedaan de eigenaar te vinden door geen chip te checken. Dat je hem op amivedi hebt gemeld is iig iets. Maar goed dat hebben we je ook tot treurends aan toe ook proberen te vertellen in je eigen topic maar je veranderd er toch niks aan

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:29

kani_ejj schreef:
Van de week kwam er nog een hond aanlopen bij mij toen ik de honden ging doen.
Mager, stonk eerste wat ik dacht mmm dat klopt niet.

Eerst geroepen of iemand zijn hond kwijt was. Geen gehoor en ook niemand te bekennen.

Hondje mee naar huis genomen, even een bad gegeven en een tuigje omgedaan, meegenomen naar t dierenasiel bleek niet gechipt te zijn.
Ze wilden hem wel aannemen maar dan moest ik 90 euro betalen (?!?) waarvoor ??

Nou hondje mee terug genomen.
Amvedi gekeken niets
Advertenties opgehangen 3 weken later geen reacties.

Tja en dan ??

Woon 23 jaar in de wijk en hondje kwam me wel belend voor maar kon t niet plaatsen.
Andere hondenbezitters gevraagd en 1 daarvan zei dat die van de overkant kwam waar moestuinen en paardjes staan.
Ik loop daar amper, maar nu die kant op gelopen met alleen de hond, en ja hoor hij herkende het, en trok me letterlijk mee naar de weide.
Paar uur gezeten niemand ??
Mmm

Briefje opgehangen week later werd ik gebeld door een vrouw
Dat de eigenaar van het honde hem al 2 maanden kwijt was.
Hij had m meegenomen naar stal en is later achter een konijnen aangegaan
Maar meneer was opgenomen in het ziekenhuis en was kapot dat zijn hondje er niet was

Nou ik vroeg of zij er hondje kon ophalen, maar zij was de verzorgster van de man, en had daar geen tijd voor
Oké k vroeg wanneer me eer weer naar huis kwam nou dat was eind van de week.
Ik vrijdag langs de weide en jahoor daar stond een auto
Ik zag die man in de stallen staan was al een hoog bejaarde man.
En heb ze weer herenigt na 3 maanden.
Wat is dat een heerlijk gezicht

Was betr voor het hondje in 4 weken tijd was die behoorlijk aan het weg kwijlen

Wauw, 90 euro betalen omdat je een hond hebt gevonden. Wat is de wereld toch krom.
Zat je dus bijna met een hond opgescheept, maar fijn voor de eigenaar, de hond en voor jou dat het allemaal is goedgekomen :D

Gini

Re: Gevonden dieren zomaar houden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:34

Ik heb vorig jaar ook een konijn gevonden. Redelijk tam, dus duidelijk een huisdier. Ik heb de politie gebeld en die zei na een lange stilte: tja, kan je het houden?
Heb toen naar het plaatselijke asiel gebeld, maar omdat die geen konijnen opvangen hebben ze me doorverwezen naar een konijnenopvang. Werd die daar niet binnen de twee weken door iemand opgehaald, dan kwam die vrij voor adoptie.
Ik snap niet dat je een gevonden dier zomaar voor jezelf houdt zonder de moeite te doen om de eigenaar terug te vinden.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:35

Helaas dumpen mensen hun hond en kat ook bij het asiel als zijnde gevonden dus kan het me voorstellen dat ze kosten rekenen.
Wij hebben zelf een keer een hondje gevonden in het park met alleen een halsband. Wij hebben toen de dierenambulance gebeld. Daar hoefde je toen iig niet voor te betalen maar gelukkig had het ongeruste baasje ookal met de dierenambulance gebeld dus de eigenaar kwam zelf al het hondje ophalen. Jeetje wat was dat gezin opgelucht. Bleek het hondje in huis ontsnapt te zijn en was al een aardig eindje van huis gelopen

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:37

Ik kon het toch ook niet nalaten om te reageren in het betreffende topic :o

Citaat:
Wat een leuke verrassing !

Blijk je je katje kwijt te zijn, zit je zelf al dagen met een hoop verdriet en misschien wel huilende kindertjes, heb je de moed al opgegeven en in gedachten het diertje al de meest verschrikkelijke dingen zien meemaken, blijkt 'ie gewoon al die tijd bij een " aardige mevrouw " thuis verstopt te zitten !

Gewoon aangeven dat diertje: bij de politie, Amivedit, de dierenambulance, de plaatselijke dierenarts ... ik heb ook geen hoge pet op van dergelijke instanties, maar je moet er zelf wel alles aan doen om het diertje bij zijn eventuele eigenaar terug te bezorgen :j

Geryon

Soms lopen dieren niet voor niets weg. Soms is het gewoon een leuk avontuurtje of een ongelukje. Het verschil merk je vaak wel. In het eerste geval geef ik het dier zeker niet op.

Bij het sloopveld kwam eens een tamme kater aanlopen. Sindsdien leeft hij daar nu gewoon vrij buiten en krijgt van ons te eten. Althans dat eten was pas nadat we hem een aantal keer hadden gezien. Beestje is vast niet voor niets niet naar huis terug gekeerd. En ga toch echt voor de leefkwaliteit van het dier en niet voor het gemis van de eigenaar.

Maar meestal brengen we ze naar het asiel of naar de dierenarts zodat die hun baasje kan opsporen of ze een nieuw huisje kan bieden.

SternPhoto

Ja gelukkig wel, heb er al 7 haha

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:39

Shirley schreef:
Ik kon het toch ook niet nalaten om te reageren in het betreffende topic :o

Citaat:
Wat een leuke verrassing !

Blijk je je katje kwijt te zijn, zit je zelf al dagen met een hoop verdriet en misschien wel huilende kindertjes, heb je de moed al opgegeven en in gedachten het diertje al de meest verschrikkelijke dingen zien meemaken, blijkt 'ie gewoon al die tijd bij een " aardige mevrouw " thuis verstopt te zitten !

Gewoon aangeven dat diertje: bij de politie, Amivedit, de dierenambulance, de plaatselijke dierenarts ... ik heb ook geen hoge pet op van dergelijke instanties, maar je moet er zelf wel alles aan doen om het diertje bij zijn eventuele eigenaar terug te bezorgen :j

Precies, je kunt dan wel slechte ervaringen met degelijke instanties hebben maar daar gaat het niet om

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:41

Dat topic :oo

Als je dan zo overtuigd bent dat het een zwervertje is, dan kun je toch JUIST even naar de DA (lijkt me uberhaubt geen overbodige luxe 'check up? inentingen?') en contact zoeken bij Amivedi. Misschien is er een kans dat het katje niet is aangemeld, nou, dan hou je het alsnog, maar dan heb je er in ieder geval wel alles aan gedaan!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:46

Amaris schreef:
Dat topic :oo

Als je dan zo overtuigd bent dat het een zwervertje is, dan kun je toch JUIST even naar de DA (lijkt me uberhaubt geen overbodige luxe 'check up? inentingen?') en contact zoeken bij Amivedi. Misschien is er een kans dat het katje niet is aangemeld, nou, dan hou je het alsnog, maar dan heb je er in ieder geval wel alles aan gedaan!

Sluit me hier volledig bij aan.
Heb zelf ook het topic gelezen. Het is fijn dat mensen zo'n katje in huis willen halen, maar het zou sneu zijn als er ergens iemand tevergeefs zit te zoeken naar zijn kat. (Of misschien wel met huilende kinderen omdat hun katje weg is, wil je toch niet op je geweten hebben?)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 09:47

LhinnOlijf schreef:
Persoonlijk zou ik ook het dier aangeven bij amivedi en eventueel naar de dierenarts voor chip herkenning.
Egoïstisch als je het dier houd en niet rond vraagt of iemand zijn/ haar dier kwijt is.

Als je een dier bij het asiel wil afgeven, mag je eigenlijk alleen doorgeven waar je de 'zwerver' hebt gevonden/ gezien. Anders mag je zelf voor de kosten van afgifte opdraaien.

Ik had t ook niet zo zeer om t afgeven bij t asiel.. maar eerder melden dat t dier in dat geval bij jou zit en dat de eigenaar dan met jou contact op kan nemen.. zo bedoelde ik t eigenlijk.. :) sorry voor de onduidelijke uitleg..

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:00

Ik ben 8 januari 1 van mijn konijnen kwijt geraakt (ren bleek niet helemaal graaf-dicht van onderen, is inmiddels gefixed). Ik heb haar direct aangemeld bij Amivedi, we hebben briefjes door de bus gedaan in de buurt, advertentie op marktplaats enz. We hebben bijna een maand heel hard gezocht en vanalles geprobeerd om haar terug te vinden. Helaas...

In mei kwam ik er toevallig achter dat op 24 januari ons konijn als terecht is gemeld! Wij hebben hier nooit wat van gehoord, heel vreemd. Een medewerker van Amivedi heeft hard haar best gedaan om deze terechtmelding te achterhalen, maar vanwege een nieuw computersysteem waren veel gegevens verloren gegaan. Wel kon ze zien dat ons konijn niet geregistreerd stond in 1 van de asiels, dus daar is ze nooit geweest.

Ik heb me heel veel afgevraagd wat er nou gebeurd kon zijn. Ik denk dat iemand ons konijn gevonden heeft, terecht gemeld heeft en vervolgens zelf gehouden heeft. Iedere keer als ik er aan denk, word ik weer verdrietig. Het was echt een heel bijzonder konijn en ik vind het verschrikkelijk dat we haar kwijt zijn geraakt. Het konijn was uniek qua uiterlijk, zoiets zie je zelden (ik kijk sinds januari al op marktplaats in de hoop een soortgelijk konijn te vinden). Ze had ook een heel leuk karakter. Ik hoop nog steeds dat ik haar op een dag terug krijg..

Afbeelding

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:13

Ik had z'n konijn zijn zo lief !!
Had ik bij de dierenwinkel vandaan is 15 jaar geworden
Is een angora x geloof ik

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:21

Onze kitten was vorige week ook ontsnapt. En was ook door iemand mee genomen. Ze heeft wel de dierenambulance gebeld en er melding van gemaakt. Maar toen ik de dierenambulance belde zeiden die dat er geen melding was een gevonden kitten.
Gelukkig kwam ik er via via achter waar die was. (Lang leve social media!) en heb ik alsnog ons vriendje op kunnen halen.
Maar ze heeft me nog laten zien in haar telefoon dat ze echt de dierenambulance heeft gebeld.. dus wat dat betreft is het ook wel rot als er dan niks mee gedaan word.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:23

Zo! Perfecte timing! Ik zat me ook al op te vreten aan een topic waarbij iemand als held afgebeeld werd omdat ze een kat had gevonden en deze weer in wat betere staat gebracht had... niet zo gek dat een kat er onverzorgd uit ziet als hij weggelopen is en een tijd buiten rond loopt... Maar als er gevraagd wordt of het dier is aangegeven dan wordt daar niet op gereageerd... Ik snap dit niet... iemand is misschien wel op zoek naar dat dier, je kan hem op zn minst ergens als gevonden opgeven...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:26

Femke schreef:
Ik heb het vroeger als kind meegemaakt...

Onze kat was "ineens" een paar weken weg.
Uiteindelijk vonden we na een tip van iemand uit de buurt waar hij was: een compleet ander gezin had 'm in huis genomen en "gehouden".

Mijn ouders zijn daar toen naartoe gegaan en kregen nogal een brutale mond van die mensen, toen ze vroegen of ze hun kat weer mee terug konden nemen.
Het antwoord was 'nee'... Want hun dochtertje was inmiddels zo gehecht geraakt aan de kat.

Ja duh.... En ik en mijn zusje zouden de kat zeker niet missen ofzo _O-
Vreselijk, hoe egoïstisch sommige mensen kunnen zijn.

M'n ouders hebben de kat ook na hun "nee" gewoon onder de arm mee naar huis genomen. Als het niet redelijk kan, dan maar op een andere manier.

Ik en m'n zusje weer helemaal blij dat onze kat weer terug was.

Moet je na gaan... Ik was 6 ofzo... Weet dat nog als de dag van gisteren!

lijkt wel het verhaal van mijn een jaar geleden of mischien iets korter. vrienden van ons hadden de kat gehouden en wisten dat deze mensen de kat kwijt was. maar ivm hun dochter in huis gehouden. kat zou het niet goed hebben.
ik via mp erachter gekomen dat deze kat bij die mensen hoorde en deze mensen een mail gestuurd.