Is 24 jaar geleden. Huisdieren werden toen nog niet gechipt
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mjetterd schreef:Ik moet wel zeggen, laatst vonden de kinderen van mijn werk in een afgelegen bosje 5 kittens! Overduidelijk van hetzelfde nestje. Helaas gebeurt dat jaarlijks op die plek.
De kittens zijn meegenomen en hebben nu een mooi plekje op mijn werk.
Deze kittens zijn in mijn ogen overduidelijk gedumpt en zijn volgens mij ook niet aangegeven.
Vereentjex schreef:Ja ik voel mij aangesprokenik heb de kitten niet meer, die is als alles goed is of bij zijn eigenaar of bij zijn nieuwe eigenaars, sorry maar wat is daar egoïstisch aan? heb ik het katje gehouden? nee! Ik heb hem ook op amivedi gezet en het rond gevraagd in de buurt.
Salsa schreef:Mjetterd schreef:Ik moet wel zeggen, laatst vonden de kinderen van mijn werk in een afgelegen bosje 5 kittens! Overduidelijk van hetzelfde nestje. Helaas gebeurt dat jaarlijks op die plek.
De kittens zijn meegenomen en hebben nu een mooi plekje op mijn werk.
Deze kittens zijn in mijn ogen overduidelijk gedumpt en zijn volgens mij ook niet aangegeven.
Het zou ook goed kunnen dat een wilde kat het daar fijn vind om haar nestje ter wereld te brengen omdat het vaak op dezelfde plek gebeurd. Moeders kan dan net even op jacht zijn.
Maar goed ze zijn idd iig niet van iemand die ze mist

kani_ejj schreef:Van de week kwam er nog een hond aanlopen bij mij toen ik de honden ging doen.
Mager, stonk eerste wat ik dacht mmm dat klopt niet.
Eerst geroepen of iemand zijn hond kwijt was. Geen gehoor en ook niemand te bekennen.
Hondje mee naar huis genomen, even een bad gegeven en een tuigje omgedaan, meegenomen naar t dierenasiel bleek niet gechipt te zijn.
Ze wilden hem wel aannemen maar dan moest ik 90 euro betalen (?!?) waarvoor ??
Nou hondje mee terug genomen.
Amvedi gekeken niets
Advertenties opgehangen 3 weken later geen reacties.
Tja en dan ??
Woon 23 jaar in de wijk en hondje kwam me wel belend voor maar kon t niet plaatsen.
Andere hondenbezitters gevraagd en 1 daarvan zei dat die van de overkant kwam waar moestuinen en paardjes staan.
Ik loop daar amper, maar nu die kant op gelopen met alleen de hond, en ja hoor hij herkende het, en trok me letterlijk mee naar de weide.
Paar uur gezeten niemand ??
Mmm
Briefje opgehangen week later werd ik gebeld door een vrouw
Dat de eigenaar van het honde hem al 2 maanden kwijt was.
Hij had m meegenomen naar stal en is later achter een konijnen aangegaan
Maar meneer was opgenomen in het ziekenhuis en was kapot dat zijn hondje er niet was
Nou ik vroeg of zij er hondje kon ophalen, maar zij was de verzorgster van de man, en had daar geen tijd voor
Oké k vroeg wanneer me eer weer naar huis kwam nou dat was eind van de week.
Ik vrijdag langs de weide en jahoor daar stond een auto
Ik zag die man in de stallen staan was al een hoog bejaarde man.
En heb ze weer herenigt na 3 maanden.
Wat is dat een heerlijk gezicht
Was betr voor het hondje in 4 weken tijd was die behoorlijk aan het weg kwijlen

Citaat:Wat een leuke verrassing !
Blijk je je katje kwijt te zijn, zit je zelf al dagen met een hoop verdriet en misschien wel huilende kindertjes, heb je de moed al opgegeven en in gedachten het diertje al de meest verschrikkelijke dingen zien meemaken, blijkt 'ie gewoon al die tijd bij een " aardige mevrouw " thuis verstopt te zitten !
Gewoon aangeven dat diertje: bij de politie, Amivedit, de dierenambulance, de plaatselijke dierenarts ... ik heb ook geen hoge pet op van dergelijke instanties, maar je moet er zelf wel alles aan doen om het diertje bij zijn eventuele eigenaar terug te bezorgen
Shirley schreef:Ik kon het toch ook niet nalaten om te reageren in het betreffende topicCitaat:Wat een leuke verrassing !
Blijk je je katje kwijt te zijn, zit je zelf al dagen met een hoop verdriet en misschien wel huilende kindertjes, heb je de moed al opgegeven en in gedachten het diertje al de meest verschrikkelijke dingen zien meemaken, blijkt 'ie gewoon al die tijd bij een " aardige mevrouw " thuis verstopt te zitten !
Gewoon aangeven dat diertje: bij de politie, Amivedit, de dierenambulance, de plaatselijke dierenarts ... ik heb ook geen hoge pet op van dergelijke instanties, maar je moet er zelf wel alles aan doen om het diertje bij zijn eventuele eigenaar terug te bezorgen
Amaris schreef:Dat topic![]()
Als je dan zo overtuigd bent dat het een zwervertje is, dan kun je toch JUIST even naar de DA (lijkt me uberhaubt geen overbodige luxe 'check up? inentingen?') en contact zoeken bij Amivedi. Misschien is er een kans dat het katje niet is aangemeld, nou, dan hou je het alsnog, maar dan heb je er in ieder geval wel alles aan gedaan!
LhinnOlijf schreef:Persoonlijk zou ik ook het dier aangeven bij amivedi en eventueel naar de dierenarts voor chip herkenning.
Egoïstisch als je het dier houd en niet rond vraagt of iemand zijn/ haar dier kwijt is.
Als je een dier bij het asiel wil afgeven, mag je eigenlijk alleen doorgeven waar je de 'zwerver' hebt gevonden/ gezien. Anders mag je zelf voor de kosten van afgifte opdraaien.
sorry voor de onduidelijke uitleg..

Femke schreef:Ik heb het vroeger als kind meegemaakt...
Onze kat was "ineens" een paar weken weg.
Uiteindelijk vonden we na een tip van iemand uit de buurt waar hij was: een compleet ander gezin had 'm in huis genomen en "gehouden".
Mijn ouders zijn daar toen naartoe gegaan en kregen nogal een brutale mond van die mensen, toen ze vroegen of ze hun kat weer mee terug konden nemen.
Het antwoord was 'nee'... Want hun dochtertje was inmiddels zo gehecht geraakt aan de kat.
Ja duh.... En ik en mijn zusje zouden de kat zeker niet missen ofzo
Vreselijk, hoe egoïstisch sommige mensen kunnen zijn.
M'n ouders hebben de kat ook na hun "nee" gewoon onder de arm mee naar huis genomen. Als het niet redelijk kan, dan maar op een andere manier.
Ik en m'n zusje weer helemaal blij dat onze kat weer terug was.
Moet je na gaan... Ik was 6 ofzo... Weet dat nog als de dag van gisteren!