Puppy poept bloed :O

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:06

Ik zot zelf tr denken aan darmkanker... Een vriend van mijn vader had het ook met dezelfde symptomen, dit blijkt allemaal boj dieren hetzelfde te zijn...
Ik ben erg benieuwd en hoop dat het niks ernstigs is! :(:)

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 08:08

Mijn vader kan ik niet bereiken en mijn moeder die gaat als ze thuis is bellen, want ze wilt eerst heel het verhaal horen.
Misschien komt het door het steentje die hij heeft doorgeslikt, die is er ook nog niet uit..

WildDreams

Re: Puppy poept bloed :O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:16

Dat zou indd ook goed kunnen... Dat ie iets van binnen heeft beschadigd... Ik hoop het niet!
That will make it serious...

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:20

Zo lang het dier nog vrolijk rondhuppelt, eet en drinkt komt er geen spoed aan te pas. Tenzij het echt een hele plas met bloed is natuurlijk, maar dat was niet zo geloof ik?

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 08:23

Leffroi schreef:
Zo lang het dier nog vrolijk rondhuppelt, eet en drinkt komt er geen spoed aan te pas. Tenzij het echt een hele plas met bloed is natuurlijk, maar dat was niet zo geloof ik?

Nee, in zijn poep is het aan het einde druppels bloed, maar toen ging hij nog een keer poepen maar kwam er niks uit alleen maar druppeltjes bloed. Maar niet zo veel hoor! Maar ik wist wel dat het niet hoort..
Hij is nog hartstikke vrolijk, eet nog heel goed, speelt zoals hij altijd doet en huppelt nog lekker rond

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:25

SharonZ schreef:
Ik zot zelf tr denken aan darmkanker... Een vriend van mijn vader had het ook met dezelfde symptomen, dit blijkt allemaal boj dieren hetzelfde te zijn...
Ik ben erg benieuwd en hoop dat het niks ernstigs is! :(:)

Dat is echt hoogst onwaarschijnlijk bij een pup.

TS, fijn dat je moeder vandaag met m naar de DA gaat.
Kun je mee of moet je naar school?

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 08:27

Ik heb nog een week vakantie, en mijn moeder neem volgende week ook een week vrij voor hem.
Jaa ik ga mee ;) Dat wil ik altijd

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:29

Dat deed ik ook altijd. :j

Fijn dat je vrij bent, dan kun je nog goed opletten of de pup anders gaat doen dan dat je zou mogen verwachten of misschien nog een keer bloed poept. Let er ook op of ie misschien niet hele zwarte ontlasting heeft. Dan zou het oud bloed kunnen zijn.
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 26-08-13 08:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:30

DozenPower schreef:
Leffroi schreef:

Nee, in zijn poep is het aan het einde druppels bloed, maar toen ging hij nog een keer poepen maar kwam er niks uit alleen maar druppeltjes bloed. Maar niet zo veel hoor! Maar ik wist wel dat het niet hoort..
Hij is nog hartstikke vrolijk, eet nog heel goed, speelt zoals hij altijd doet en huppelt nog lekker rond

Heeft hij diaree? Als ze diaree hebben, is er een onwijse persdwang, waardoor er adertjes springen, en er bloed druppelt..

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 08:35

Hij heeft wel een beetje diarree. Het is echt niet stevig en loopt er zo uit!
Ik zag het niet echt goed, maar ik zitten ook witte dingen in. Maar ik ga hem zo uitlaten en dan kijk ik wel, want weet het niet zeker

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:37

Misschien kun je een beetje in een plastic zakje doen en dan meenemen naar de dierenarts?
Die kan eventueel onder de microscoop kijken of er wormen in zitten.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 08:39

goede tip :) dankjee!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:40

Als er witte dingetjes in te zien zijn, kun je er bijna zeker van op aan dat hij wormen heeft. Geen ramp natuurlijk, wel tijd om te ontwormen. Je kunt beter net 1 keer vaker naar de DA gaan, dat dat je later spijt krijgt dat je niet bent gegaan. Gewoon je mams even laten bellen als ze thuis is en dan komt het vast wel goed ;)

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 08:43

Zeker! ik laat haar snel bellen.
Want toen na het uitlaten zat er nog bloed aan zijn 'achterkant' alleen toen ging hij zitten en toen zat het ook nog op de vloer.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:23

Wat vervelend zeg! Zoals de meeste zeggen hier kan het van alles zijn. Het kan Parvo zijn, maar het kunnen ook wormen of een darminfectie zijn.
Onze pup had het ook en toen dacht de DA ook eerst aan een darminfectie. Helaas bleek dit toch parvo te zijn...
Slim dus dat je je moeder laat bellen straks en zelf ondertussen goed de pup in de gaten houden of hij wel blijft eten en alert blijft :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:40

Kan van alles zijn, van ontsteking,wormen tot een beschadiging tot giardia. Even ontlasting meenemen en na laten kijken dan kan je al een hoop uitsluiten.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 09:57

Ik heb hem net uitgelaten, hij heeft nogsteeds bloed maar voor de rest is hij helemaal gezond.
Heb hem net zijn eten gegeven en daar rende hij met zijn blije gezichtje op af en at het helemaal op :)

Nu kijkt hij me zoo schattig aan met zijn leuke kraaloogjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:00

Pas met 12 week moet hij weer geent worden. Is hij wel goed ontwormd door de fokker? En hebben jullie hem zelf ook weer ontwormd met 8 weken?

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:03

Als hij bloed in z'n ontlasting heeft, is hij toch echt niet gezond ;)

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:04

Het kan ook Giardia zijn! Zeker als ze bij een grote fokker/kennel vandaan komen. Even een monstertje ontlasting meenemen naar de d.a en een sneltest op Giarda doen, dan weet je het met 10 minuten.
Met Giardia blijft de pup zichzelf besmetten (parasiet). Even een Panacur halen en/of antibiotica kuurtje, maar dat zal de dierenarts dan wel weten.

Is de ontlasting verder ook dun of slijmerig?

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 10:16

Zensation schreef:
Het kan ook Giardia zijn! Zeker als ze bij een grote fokker/kennel vandaan komen. Even een monstertje ontlasting meenemen naar de d.a en een sneltest op Giarda doen, dan weet je het met 10 minuten.
Met Giardia blijft de pup zichzelf besmetten (parasiet). Even een Panacur halen en/of antibiotica kuurtje, maar dat zal de dierenarts dan wel weten.

Is de ontlasting verder ook dun of slijmerig?

Het is alleen dun, maar niet slijmerig

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 10:17

love_western schreef:
Pas met 12 week moet hij weer geent worden. Is hij wel goed ontwormd door de fokker? En hebben jullie hem zelf ook weer ontwormd met 8 weken?

hij is goed ontwormd door de fokker en we hebben hem bij 8 weken zelf ontwormd ja ;)

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 10:18

Just_Sannee schreef:
Als hij bloed in z'n ontlasting heeft, is hij toch echt niet gezond ;)

Haha jaa dat wel, maar ondanks dat is hij wel helemaal normaal :)

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 12:59

Hoihoi!!
Sorry voor het late berichtje!
We hebben gebeld en ze hebben aangeraden om water door zijn brokken te doen zodat het zacht word. want ze denken omdat hij een wormenkuur heeft gehad, zijn ontlasting veel te dik is en dat hij dat er niet uit krijg. dan perst hij te hard en dan spat er een adertje. Daarom moeten we zijn eten zacht maken zodat het er makkelijker uitkan. Maar als het niet helpt konden we een afspraak maken. Ik hou jullie op de hoogte!

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:56

Volgens mij kan een hond ook van een wormenkuurtje dunnere ontlasting krijgen