Wat een leuke verrassing!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:54

Wat een 'leuke' verrassing. Ons zoontje had toen hij in de tuin ging spelen de deur open laten staan en natuurlijk heeft onze rode kitten er gebruik van gemaakt en is de hort op gegaan, zo zijn die kleine bandieten. Wekenlang alles afgezocht, pamfletten gehangen, amivedi gebeld, poster bij de dierenarts en het asiel gehangen in de hoop dat iemand ons katje had gezien. Ons zoontje in tranen, die miste zijn katje en had een enorm schuldgevoel dat hij de deur open had gelaten. Uiteindelijk hadden we er ons maar bij neergelegd dat hij vermoedelijk doodgereden was. Komt een vriendin van me die paardrijdt ineens ons katje tegen op http://www.bokt.nl .... ze hebben niet eens even willen nagaan of het diertje al een eigenaar had -O-

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:56

Urielle schreef:
Wat een 'leuke' verrassing. Ons zoontje had toen hij in de tuin ging spelen de deur open laten staan en natuurlijk heeft onze rode kitten er gebruik van gemaakt en is de hort op gegaan, zo zijn die kleine bandieten. Wekenlang alles afgezocht, pamfletten gehangen, amivedi gebeld, poster bij de dierenarts en het asiel gehangen in de hoop dat iemand ons katje had gezien. Ons zoontje in tranen, die miste zijn katje en had een enorm schuldgevoel dat hij de deur open had gelaten. Uiteindelijk hadden we er ons maar bij neergelegd dat hij vermoedelijk doodgereden was. Komt een vriendin van me die paardrijdt ineens ons katje tegen op http://www.bokt.nl .... ze hebben niet eens even willen nagaan of het diertje al een eigenaar had -O-

_/-\o_

Zo kan dat dus gaan.

Of het katje is echt een zwervertje, maar dan wil je dat toch even bevestigd hebben. :roll:

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:12

Urielle schreef:

Dus de eigenaar is bij deze terecht? *\o/*

Urielle

Re: Wat een leuke verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:27

Nee, het was een ironisch stukje. Gelukkig missen wij geen kat (wel een tijdje geleden onze senior binnenkat die normaal niet taalt naar buiten, maar die heeft op haar oude dag gewoon avontuurlijke neigingen gekregen en zat 2 dagen later weer op de vensterbank.. maar ik kan me het verhaal zo voorstellen ;) )

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:29

Urielle schreef:
Nee, het was een ironisch stukje. Gelukkig missen wij geen kat (wel een tijdje geleden onze senior binnenkat die normaal niet taalt naar buiten, maar die heeft op haar oude dag gewoon avontuurlijke neigingen gekregen en zat 2 dagen later weer op de vensterbank.. maar ik kan me het verhaal zo voorstellen ;) )

Oke, ik had al zo'n vermoeden. Kan me het idd ook helemaal voorstellen :j

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:40

Vorig jaar werd ik wakker van het gepiep van een kitten, zat gelijk rechtop, het was zondagmorgen, rotweer dus ik vloog naar buiten. Werd direct op mijn eerste 'poes-poes' in de armen gesprongen door een creme/rood kleurige langharige hele jonge kitten, drijfnat en zag er heel zielig uit. Verontwaardigd als ik was, want een paar maanden daarvoor waren er inderdaad 2 jonge kittens aan komen lopen die uit een auto waren gezet, nadat ik het arme ding van wat voer had voorzien direct op Amivedi gekeken en ja hoor, daar stond Piet! Dus ik met Piet in de auto en aangebeld bij het betreffende huis en Piet in de armen van een dolblij heel klein meisje gedrukt. Piet was een anderhalve kilometer verderop de dag er voor ontsnapt toen een bezoekend nichtje (of neefje, dat ben ik even kwijt) de deur open had laten staan. Dit is geen verzonnen verhaal, dus het gebeurd wel degelijk.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:40

super dat je de kitten opvangt maar waarom geen melding maken bij amevidi of dierenambulance?
Grote kans dat het dier al een baasje heeft omdat het zo tam is.
Heeft hij geen baasje en meld zich binnen korte tijd niemand dan kan je de kitten alsnog als je eigen beschouwen.
Voor nu moet je dat nog niet doen... zou behoorlijk egoistisch en harteloos zijn als de kitten toch al een gezin bleek te hebben...

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:47

wat een schatje!! <3
super dat ie bij jouw mag nu! de kitten was bij jou in de straat door die man gevonden hee? dan kan de kitten niet van ver komen dus als de buren hun kitten kwijt zijn zullen ze wel ff langs de deuren komen vragen. Je kunt ook gewoon een briefje of plaatje voor de deur hangen waar op staat : kitten gevonden met een foto, als dan niemand komt kijken jah, dan is ie van jou! :D
maar aangezien nog niemand is komen kijken? neem ik aan dat het een zwerfkitten is :j
stom dat ze je vorige keer zo slecht hebben geholpen bij amevidi! :oo

en als die kittens worden gevoerd zoals ts zei, dan zullen zo ook wel tammer zijn, betekent wel niet meteen dat de kitten van iemand is, maar de kans bestaat idd :j
maar wie laat er nu ook zo'n jonge kitten buiten rondlopen als je geen goede omheinig hebt? :roll:
maaar ongelukken kunnen altijd gebeuren natuurlijk :j
dus eeven shecken op de website of je kitten er niet tussen staat?
maar ik denk dat het toch een zwervertje is zoals ts zegt :j mager , geen bespiering en ze vind zo geen ship ;)
vertrouw een beetje :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:55

Heel leuk dat je die kitten opvangt. Maar misschien is er nu wel een klein kindje in tranen omdat die zijn kitten zo mist. Een eigenaar die zich rot zoekt naar haar poesje.
Het is zo'n kleine moeite om even het asiel of de Amivedi te bellen. Naar de da te gaan
even te laten checken op chip.
Doe alsjeblieft niet egoïstisch, mocht de baas zich niet melden kan jij dit katje een fijn thuis bieden, dan heb je er alles aan gedaan. En anders maak je iemand heel blij door zijn vermiste katje terug te brengen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:57

Heel simpel: doe moeite en zoek de eigenaar...

Wil je zelf echt graag een kat... Kijk een keer in het asiel....

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:29

Als het mijn kitten was, zou ik super blij zijn als er in de omgeving vermeld werd dat hij is gevonden en nog helemaal heel is. Zwerfkatje of niet zou het voor de zekerheid gewoon even laten checken bij de dierenarts & asiel etc. Als er dan uit blijkt dat hij echt niet wordt vermist en op niemands naam staat, kan je hem toch alsnog gewoon lekker houden? :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:58

Beste TS,

Beestje kan ook (per ongeluk) meegelift zijn in een auto/aanhanger.
Of kinderen hebben hem meegenomen (of kitten is hun achterna gelopen) en is zo de weg kwijt geraakt.
Je kan er nooit vanuit gaan dat omdat een kat mager is en klitten heeft dat hij nooit een eigenaar heeft gehad.
Beestje kan al best enige tijd rondlopen op zoek naar zijn eigen huisje.

En hoe kan de echte eigenaar zich melden als hij niet weet waar zijn kitten is?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:05

TS, jij vindt dat kitten zo schattig, maar de werkelijke eigenaar van dat kitten vindt dat ook!
Die krijgt geen kans zijn/haar kitten terug te vinden als jij dat niet aangeeft. Even een telefoontje of een mailtje naar het dierenasiel en Amivedi (die doen ook wel eens goed werk). Ook een briefje bij de supermarkt zou je kunnen ophangen. Maar als je dat niet eens doet... zul je van mij geen complimentje krijgen voor je dieren"liefde".
Ergens zit misschien wel een klein kind heel verdrietig te zijn, maar ja, jij vindt dat katje zo schattig...
Ik hoop dat de eigenaar zijn kat bij jou op de vensterbank ziet liggen en dan aanbelt...

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:14

Gelukkig ben ik niet de enige die mega asociaal vind.. :r

Meid geef dat beestje aan!!! Wie weet is er nu een gezinnetje in paniek omdat ze hun kitten kwijt zijn!
Niet gechipt/mager, kan wel wezen, maar dat zijn geen argumenten waarmee je kan bewijzen dat hij geen thuis heeft..

Als je geen reactie krijgt, nadat je hem bij zoveel mogelijk instanties/websites hebt aangemeld,
DAN kun je dit lieverdje houden, dan is het eerlijk, lief en een goede daad! :j
En dan zul je niemand er meer over horen..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 13:23

Nou bij deze nog 1 reactie van mij en dan vind ik wel welletjes met jullie hahaha

Teneerste: Ik DOE mijn plicht,heb overal geinformeerd,internet afgestruind,marktplaats afgezocht en in de buurt navraag gedaan!
Ten tweede: Ik vind jullie knap ASO dat ik hier zo veroordeeld word alsof ik iemands kat moedwillig heb afgenomen.Waar zijn die reakties nou voor nodig? 8)7
Ten derde: Mocht het diertje een eigenaar hebben waarom vind ik dan geen ene zoekaktie terug op onder andere het internet?Heeft de zogenaamde eigenaar dan niet ook zijn/haar plichten? >;)

Ik ben 4 jaar lang mijn kat kwijt geweest ;( ,heb al die jaren stad en land afgezocht (jawel mijn plichten gedaan als eigenaar!!!)en niks meer vernomen tot ik na 4 jaar een telefoontje kreeg van iemand die haar had gevonden!
Gelukkig had ik mijn kat gechipt anders was ze nooit meer thuis gekomen.
Dus ik weet HEUS hoe het voelt als iemand zijn of haar dier kwijt is,het is hier ronduit bespottelijk hoe snel jullie iemand door het slijk trekken hier,verhaaltjes erop zetten om maar traantjes op te wekken bij lezers enz.zodat een TS in een kwaad daglicht komt te staan.
Als iemand zich hier moet gaan schamen zijn jullie moraalzeikers het!!! _-:(

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:30

funnyhorses schreef:
Nou bij deze nog 1 reactie van mij en dan vind ik wel welletjes met jullie hahaha

Teneerste: Ik DOE mijn plicht,heb overal geinformeerd,internet afgestruind,marktplaats afgezocht en in de buurt navraag gedaan!
Ten tweede: Ik vind jullie knap ASO dat ik hier zo veroordeeld word alsof ik iemands kat moedwillig heb afgenomen.Waar zijn die reakties nou voor nodig? 8)7
Ten derde: Mocht het diertje een eigenaar hebben waarom vind ik dan geen ene zoekaktie terug op onder andere het internet?Heeft de zogenaamde eigenaar dan niet ook zijn/haar plichten? >;)

Ik ben 4 jaar lang mijn kat kwijt geweest ;( ,heb al die jaren stad en land afgezocht (jawel mijn plichten gedaan als eigenaar!!!)en niks meer vernomen tot ik na 4 jaar een telefoontje kreeg van iemand die haar had gevonden!
Dus ik weet HEUS hoe het voelt als iemand zijn of haar dier kwijt is,het is hier ronduit bespottelijk hoe snel jullie iemand door het slijk trekken hier,verhaaltjes erop zetten om maar traantjes op te wekken bij lezers enz.zodat een TS in een kwaad daglicht komt te staan.

Dus: als een eigenaar geen internet heeft (of niet zo handig is ermee) dan heeft hij/zij geen recht op teruggave van zijn kat?
Als je zelf weet hoe rot het voelt, waarom wil jij het dan een ander aandoen? Die ander is niet degene die jouw kat vier jaar voor jou verborgen gehouden heeft.
Moraal? Je mag geen dieren stelen, ook niet als de eigenaar onvoorzichtig geweest en een deur open heeft laten staan, ook niet als een eigenaar niet zo handig is met internet en geen briefjes in de buurt ophangt.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:31

funnyhorses schreef:

Volgens mij heb je niets van de reacties begrepen.
Bah!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:33

funnyhorses schreef:

Wel apart dat je je eigen kat dankzij de chip hebt teruggekregen, maar dit kitten even op chip laten controleren.... dat dan weer niet?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:36

Ik zou het diertje ook gewoon opgeven bij amivedi. Daar moet je trouwens niet naar bellen, maar mailen. Kan trouwens op de hele site geen telefoonnummer vinden. Dus waarschijnlijk heb je ergens anders naar gebeld gehad.

Een zwerfkat en zeker een kitten die dus 'half wild' is kan je niet zomaar oppakken. Dus ik vermoed dat dit katje zeker van iemand is of is geweest.

Met enkel voeren maak je een kitten niet zo tam.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:39

Nou TS, als je weet hoe het voelt om je kat kwijt te zijn, dan ging je nu even netjes naar de dierenarts om de chip -als die er is- uit te laten lezen en plaats je op z'n minst een 'gevonden' berichtje op Amivedi en Marktplaats :) Hup!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:45

Jeetje, mijn mond valt weer eens open... Is het een trend om kittens van straat te plukken en ervan uit gaan dat ze geen baasje hebben? Juist die kleintjes willen graag de wereld verkennen...
Doe eens een klein beetje moeite, na een jaar mag je hem de jouwe noemen, maar tot die tijd zul je toch echt even actie moeten ondernemen.

Ik vraag me eigenlijk af, als na een jaar blijkt dat de nieuwe eigenaar niet actief heeft gezocht naar de eigenaar, maar de oude eigenaren willen hem wel terug, is dit dan mogelijk?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:57

Bij ons is ook ooit een kitten aan komen lopen. Wij hebben toen ook de hele buurt nagevraagd en dingen opgehangen en weet ik wat, maar niemand reageerde. Toen hebben we de dierenambulance gebeld en die zijn hem op komen halen. Later bleek dat hij wel degelijk uit de buurt kwam, maar dat we elkaar gewoon zijn misgelopen.

Katje gewoon laten ophalen door de dierenambulance, dan kan de eigenaar hem altijd komen halen. Desnoods vraag je of ze hem apart willen houden voor als ik er over een tijdje nog niemand is geweest.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:01

Nog maar eens aan TS: als je een huisdier vindt, is het eerste wat je doet aanmelden bij "de instanties". Daarbij uiteraard navraag doen in de buurt. Maar met navraag doen in de buurt alleen red je het vaak niet, is mijn ervaring... je kunt elkaar mislopen, dat is me ook wel eens overkomen, en met melden aan het dierenasiel èn Amivedi vergroot je de kans dat iemand zijn huisdier terugvindt.
En daarbij kraak je Amivedi af, de enige instantie die notabene LANDELIJK werkt...
Toch niet vreemd dat mensen daar wat van zeggen?
Als je eerlijk je best doet het baasje terug te vinden, prima.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 14:54

Dus nu word ik ook nog een leugenaar genoemd omdat ik mijn kat destijds dankzij de chip terug heb gekregen? [BB] Geweldig goed nieuws!
Kan ik überhaubt iets goed doen hier?
En nogmaals WAAR zijn de plichten van de eventuele eigenaar dan??????

Jullie zeiken gewoon graag iemand af over het internet,naja prima ieder zijn hobby zou ik zeggen.
En zoals eerder vermeld ik heb alles gedaan wat ik kan doen dus zo'n Amivedi doet verder ook geen zak die ervaring heb ik zelf gemaakt.Oh en voor jullie gemoedsrust,ben net terug van dierenarts en er zit géén chip in!
Zoh kunnen jullie nu weer adem halen?

Je zult zelf ook HEEL VEEL inspanning moeten doen wil je een kat terug krijgen.Mijn geluk destijds was dat ik MIJN PLICHT heb gedaan door mn kat te laten chippen!!!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:58

Wie noemt jou een leugenaar dan?

Ik stel eenvoudig de zeer logische vraag: als JIJ je kat destijds door de chip hebt teruggekregen (ik geloof dat direct!) waarom dan bij deze gevonden kat niet even de chip laten checken? JUIST omdat jij als geen ander weet dat dat kan helpen in het terugvinden van het baasje.

Het is een oprechte vraag, geen twijfel aan je chipverhaal. Sjeesss...

hoe de waard is vertrouwd ie zijn gasten? Zoiets?