Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
EskeGirl schreef:Sorry, maar ik vind dit erg egoïstisch, jij neemt een kalf omdat je dat leuk lijkt, en dan neem je maar één kalf. Een koe is net zoals een paard een kuddedier.
Voor zover ik weet hebben jongere kalven vooral poedermelk nodig, en op latere leeftijd hooi en natuurlijk brok (voor koeien!).
SienenIvo schreef:Jilletje schreef:Een koe moet koeienvoer.
Brok, gehakt mais, kuil en ga zo maar door.
Hoe oud is het kalf??? Grote kans dat ze nog erg afhankelijk van melk is.....
En waarom heb je er maar een??? Ze zal erg eenzaam zijn zo
Dat heeft ie toch? Dat staat toch in het topic?
Daar is ie nog te jong voor. Dat hebben we zelf na gevraagd en de dierenarts zei dat dat nou nog niet nodig was.
Ik heb er maar 1 omdat ik daar mee moest beginnen en dan zien we verder. Hij gaat straks bij de pony's in de wei. Dus zo eenzaam is ie niet.
_Tara_ schreef:Waarom heb je zo'n jong kalf bij haar moeder weg gehaald? Dat dat in de veehouderij gebeurd, nja. Maar hier was dat toch niet nodig of?
De 2 kalveren van m'n ouders staan nog bij hun moeders en drinken dus melk en eten gras. Meer niet. In de winter krijgen ze hooi en brok bij gevoerd.
Dat 'ie straks bij de pony's kan is heel leuk. Maar dat is net als nederlanders en chinezen, die begrijpen elkaar ook niet. Een koe heeft andere koeien nodig als gezelschap.
SienenIvo schreef:Waarom doet iedereen negatief?
SienenIvo schreef:Hij heeft toch melk? Hij krijgt melkpoeder. Op 42 graden. Het zijn niet echte cornflakes he. Daar zit brok in. Waarom doet iedereen negatief? Hij is niet zo eenzaam hoor. En wandelen doe ik voor de koeienvoorstelling. Dat kennen jullie blijkbaar niet?
KimD schreef:Dat klopt inderdaad van die kaart, maar een beetje veehouder weet precies wanneer een kalf geboren is. Hoe heb je dat dier nu gestald staan?
Ik mag toch hopen dat dit een hele hele hele slechte grap is! En 13 of niet, dit is om te kotsen! Van dit soort mensen wil ik op pad met een plank, een hamer en spijkers!
SienenIvo schreef:Hij heeft toch melk? Hij krijgt melkpoeder. Op 42 graden. Het zijn niet echte cornflakes he. Daar zit brok in. Waarom doet iedereen negatief? Hij is niet zo eenzaam hoor. En wandelen doe ik voor de koeienvoorstelling. Dat kennen jullie blijkbaar niet?
En jij kunt niet zomaar deelnemen, dat moet via een veehouder. SienenIvo schreef:Hij heeft toch melk? Hij krijgt melkpoeder. Op 42 graden. Het zijn niet echte cornflakes he. Daar zit brok in. Waarom doet iedereen negatief? Hij is niet zo eenzaam hoor. En wandelen doe ik voor de koeienvoorstelling. Dat kennen jullie blijkbaar niet?
Geef haar alsjeblieft heel snel terug aan de boer waar ze weg komt, want dit gaat geen lang leven worden 
KimD schreef:SienenIvo schreef:Hij heeft toch melk? Hij krijgt melkpoeder. Op 42 graden. Het zijn niet echte cornflakes he. Daar zit brok in. Waarom doet iedereen negatief? Hij is niet zo eenzaam hoor. En wandelen doe ik voor de koeienvoorstelling. Dat kennen jullie blijkbaar niet?
Blijkbaar weet jij niet wat dat is. Als hij op 'show' moest dan had de boer hem niet verkocht maar in zijn stal gehouden want dat was het in belang van de stal. Dus ga er maar van uit dat kalf wat jij hebt niet meer waard is dan een slachtkalf.En jij kunt niet zomaar deelnemen, dat moet via een veehouder.
SienenIvo schreef:Nou ik kan wel janken van jullie reacties.. Die boer weet echt wel wat ie doet hoor. Die kaart is niet binnen omdat het vakantie is. Ik weet echt wel wat ik doe hoor. Die kalfjes zijn overgekocht uit Duitsland dus die kaart is onderweg! Hij staat in een hutje met een weitje erbij.
_Tara_ schreef:SienenIvo schreef:Hij heeft toch melk? Hij krijgt melkpoeder. Op 42 graden. Het zijn niet echte cornflakes he. Daar zit brok in. Waarom doet iedereen negatief? Hij is niet zo eenzaam hoor. En wandelen doe ik voor de koeienvoorstelling. Dat kennen jullie blijkbaar niet?
Maar waarom? Waarom heb je 't kalf zo jong al bij de moeder weg gehaald? En hoe weet je dat 'ie niet eenzaam is? Hij staat alleen!
En dat er veel paarden alleen staan is geen excuus om dan zelf dat ook maar te doen. Als je een paar mensen de sloot in ziet springen, doe je dat zelf toch ook niet?
SienenIvo schreef:Nou ik kan wel janken van jullie reacties.. Die boer weet echt wel wat ie doet hoor. Die kaart is niet binnen omdat het vakantie is. Ik weet echt wel wat ik doe hoor. Die kalfjes zijn overgekocht uit Duitsland dus die kaart is onderweg! Hij staat in een hutje met een weitje erbij.
Jolandaa_ schreef:KimD schreef:Dat klopt inderdaad van die kaart, maar een beetje veehouder weet precies wanneer een kalf geboren is. Hoe heb je dat dier nu gestald staan?
Ik mag toch hopen dat dit een hele hele hele slechte grap is! En 13 of niet, dit is om te kotsen! Van dit soort mensen wil ik op pad met een plank, een hamer en spijkers!
dat weten ze op de tien minuten. een koe kalft nooit te vroeg of te laat. maximaal een dag. tenminste bij een goede veehouderij
En er zijn wel koeien die degelijk een paar dagen kunnen overdragen. Maar een van de bekendere veehouders van NL waar ik mee gewerkt heb kon van al zijn 28 dieren zeggen wanneer ze geboren waren, net zoals ik na een aantal maanden. Dus deze veehouder moet dat wel weten.
EskeGirl schreef:SienenIvo schreef:Nou ik kan wel janken van jullie reacties.. Die boer weet echt wel wat ie doet hoor. Die kaart is niet binnen omdat het vakantie is. Ik weet echt wel wat ik doe hoor. Die kalfjes zijn overgekocht uit Duitsland dus die kaart is onderweg! Hij staat in een hutje met een weitje erbij.
Als je zo goed weet wat je doet, waarom staat hij dan alleen en weet je niet precies wat je moet voeren?
Ik heb een beetje ervaring met kalveren, maar ik weet wel dat ze nooit maar dan ook nooit alleen moeten staan. Net zo goed als paarden, geiten, schapen enzovoorts.