Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En dat zal bij honden gewoon ook wel zo zijn. Wat ik al eerder las ook, een mens spreekt geen hondentaal en honden wel, en dat moet toch ook wel fijn zijn 
Al is dat meer als mijn vriend binnenkomt dan word ik daarna ook nog een keer begroet, terwijl ik de hele middag gewoon thuis was
Tenzij dat er écht iets te zien is hahaha
Moet echt heel eerlijk zeggen dat het hier thuis nu ook wel echt lekker gaat hoor, ze zijn echt volkómen relaxed, komen af en toe een kroel halen.. Tis wel goed te merken dat Ol hier hoort en de dames niet, en frappant hoe snel je aan 1 hond went
Als ik nu de deur uit ga moet ik ze "echt" laten zitten, terwijl Ol eigenlijk zodra mijn hand naar de deuropening gaat al drie passen terug doet en wacht 
Ook voor Ollie

met het type hond wat we hebben is het lastig om geschikte spelevriendjes te vinden, niet omdat de hond niet sociaal is (smurfje is hartstikke sociaal) maar omdat mensen toch onder de indruk zijn van en barsten van de vooroordelen en veel andere honden zijn gewoon geen match met die van ons, dus dan maar een tweede er bij op den duur
.
Gitta is.... heel anders. Trekt enorm naar andere honden toe, speelt veel maar vliegt als ze haar gang kan gaan (wat ze dus niet kan
) andere honden aan. Gevalletje angstagressie. Gitta doet alles voor 300%. Alles. Of ze nou slaapt of speelt, ze verliest zich zelf erin. En ze is dol op haar mensen, elke keer als iemand van het gezin binnen komt is het feest. Ze 'viert' ook haar eten, ze viert eigenlijk alles
Dat kan alleen als die hond heel zeker is, niet aan Gitta hangt ter bevestiging en Gitta van die hond kan leren. Geen pup
want dan hebben we twee hysterische honden in huis.
Ze bloeide weer helemaal op en vond het geweldig om te moederen over de nieuwe puppy en later om samen te spelen, te zwemmen,...
ze vormen echt een mini roedel samen en het is een plezier om ze bezig te zien. Ze doen ook alles samen en gaan zeker niet gewoon hun eigen weg in huis.
Ceriadwen schreef:ik vind dat het eigenlijk verboden moet worden om honden solitair te houden. Vervang in dit topic hond voor paard en je hebt leiden in last.

Ceriadwen schreef:ik vind dat het eigenlijk verboden moet worden om honden solitair te houden. Vervang in dit topic hond voor paard en je hebt leiden in last.
. 
Nimfee schreef:Ceriadwen schreef:ik vind dat het eigenlijk verboden moet worden om honden solitair te houden. Vervang in dit topic hond voor paard en je hebt leiden in last.
Hm dat vind ik een lastige. Is het ook niet zo dat honden wel eens alleen leven en niet constant in een roedel? Ik bedoel, wolven leven ook wel eens een lange tijd alleen tot ze weer een wolvenvrouwtje hebben ontmoet om puppy's te krijgen. Daar bestaat een roedel vaak uit, ouders en pups.
Net als met katten, de meesten zullen het wel prima vinden om met meerderen te leven, maar het hoeft niet. Ik twijfel een beetje. Bij paarden, konijnen, cavia's en dergelijke, dieren die echt standaard in groepen leven daar geef ik je echt gelijk in. Maar bijvoorbeeld russische dwerghamsters leven alleen in koppels (man en vrouw), maar als je koppels van hetzelfde gslacht houdt dan maken ze elkaar af. Daarom worden rusjes alleen gehouden. Om even een voorbeeld te noemen.