Die safestix zie ik hier ook nooit eigenlijk, maar omdat mijn hond dus wel altijd met stokken aan komt zeulen, wil ik het wel proberen. Zouden mensen zich schamen om daarmee over straat te gaan?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

. Denk niet dat ze dat naar binnen krijgt (labrador)
mika11 schreef:Oh wat een naar ongeluk, gelukkig gaat het nu goed met je hond.
Je hoort het inderdaad wel dat het gevaarlijk kan zijn als een hond met stokken speelt.
Maar meestal loopt het goed af en kom je er pas achter als het verkeerd gaat.
Briitje, wat is er dan verkeerd gegaan bij de tennisbal?
Ik weet alleen dat het slecht is voor de tanden.
Mijn man heeft daar het verrek aan dus, hij is dus van de safestix
troi schreef:Maar ja, wat blijft er dan wel over? Geen stokken, geen ballen, geen flos, geen rubberen speeltjes (dat rubber gaat op een gegeven moment ook stuk), geen kluiven. Je kunt je hond niet tegen alles beschermen natuurlijk...
kiki1976 schreef:Flostouw krijgen ze hier ook gewoon. Nu gooi ik ze als ze nieuw zijn altijd eerst mee in de kookwas (90gr) en dan in de droger.|
Hierdoor krimpen ze, worden de knopen strakker aangetrokken. Voordeel, geen losse draadjes en de knopen gaan er niet uit.
Doe ik dat niet, dan kan ik binnen 1 dag het touw weggooien
horsier schreef:troi schreef:Maar ja, wat blijft er dan wel over? Geen stokken, geen ballen, geen flos, geen rubberen speeltjes (dat rubber gaat op een gegeven moment ook stuk), geen kluiven. Je kunt je hond niet tegen alles beschermen natuurlijk...
Vrij weinig.
Mijn honden krijgen alleen nylabones.
Deze nep botten krijgen ze niet kapot.
Ik heb er namelijk eentje die alles op vreet wat ie door geslikt krijgt.
Af en toe hou ik nog mijn hart vast want hoewel er hier 5 van die dingen liggen willen ze allebei dezelfde.
En dan weg rennen met dat ding recht naar voren uit de bek stekend
) en weggegooid als de touwtjes teveel loskomen. Tennisballen gebruik ik wel, ook met behendigheid als beloning na de laatste hindernis, maar die rol ik dan over de grond en ze heeft geleerd dat het geen kauwspeeltje is. (Door steeds als ze op het speeltje wilde kauwen het af te pakken...spelletje afgelopen!). Mijn mechelaar liep altijd met een tennisbal in zijn bek of met een lege voetbal. Kan me voorstellen dat bij een tennisbal laten stuiteren en vangen de kans op inslikken groter is! Ook een grotere bal met piep is bij vlagen leuk en dan heb ik nog een werkloos apporteerspeeltje liggen. De dil euh....safestix wil ik dus nog wel aanschaffen en ook weer aanleren dat het geen kauwspeeltje is. Om te kauwen krijgt ze wel gewoon botten van runderhuid.