Het gevaar van je hond laten spelen met een stok..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:13

Mijn staffordteef had zelf laatst nog een oplossing. Ze speelt graag met stokken, maar dat mag dus niet van mij. Kwam ze laatst met een halve boom aanzetten! Ze kon het ding zelf amper tillen, maar sleepte hem voort :')

Die safestix zie ik hier ook nooit eigenlijk, maar omdat mijn hond dus wel altijd met stokken aan komt zeulen, wil ik het wel proberen. Zouden mensen zich schamen om daarmee over straat te gaan?

Bonjour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 10:23

Ja mijn hond loopt soms ook met boomstammen rond dat je denkt van hoe krijg je het voor elkaar! Zo grappig om te zien hoe trots ze dan ook nog eens zijn!

Ik denk dat ik wel een safestix ga aanschaffen! Laat die mensen maar denken wat ze willen :') <<)

Horsetopia

Re: Het gevaar van je hond laten spelen met een stok..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:26

omg, hier trekken ze de takken van de bomen en spelen ze veel met tennisballen, ik wist er niks van :o

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:29

Jeetje gelukkig is het goed gekomen met je hond!!

Mijn hond heeft niks met stokken. Als ik er eentje gooi, dan kijkt ze mij aan en je hoort haar gewoon denken: wat, je denkt toch niet dat ik daar achter aan ga?!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:32

Oh wat een naar verhaal! Wist niet dat takken zo gevaarlijk waren voor honden! Gelukkig gaat het al beter met arme Sadie :(:)

Mijn kleine maltezer speelt wel met tennisballen, maar die krijgt ze amper in haar mond, dus neem aan dat er geen doorslik gevaar is dan. (Dat is meer van; bal, waar ga je met dat hondje naar toe?) Takken geeft ze niks om gelukkig. Ik kijk nu wel uit met speeltjes als ik dit zo hoor!

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:37

Gelukkig dat het goed afgelopen is! Precies de rede waarom wij met een bal apporteren, met zo'n gooi stok! :)

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:42

Gelukkig dat het goed is afgelopen! Wij hebben thuis een flos voor binnen en een rubber achtig ding voor buiten waar we mee apporteren :). Denk niet dat ze dat naar binnen krijgt (labrador) :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:07

Flostouw kan gevaarlijk zijn. Daarom mag die van ons alleen onder toezicht meespelen. Tennisballen nu nog ook. Maar straks niet meer. Ik ken honden die daar in gestikt zijn bijna.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:20

mika11 schreef:
Oh wat een naar ongeluk, gelukkig gaat het nu goed met je hond.
Je hoort het inderdaad wel dat het gevaarlijk kan zijn als een hond met stokken speelt.
Maar meestal loopt het goed af en kom je er pas achter als het verkeerd gaat.

Briitje, wat is er dan verkeerd gegaan bij de tennisbal?
Ik weet alleen dat het slecht is voor de tanden. :+

2 gevallen gehad. Hond had hem ingeslikt en heeft het helaas niet overleefd en de hond die ik nu heb, had blijkbaar het rubber opgegeten, waardoor die een geperforeerde darm had. Begin er nooit aan! K*T ballen! -O-

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:31

Maar ja, wat blijft er dan wel over? Geen stokken, geen ballen, geen flos, geen rubberen speeltjes (dat rubber gaat op een gegeven moment ook stuk), geen kluiven. Je kunt je hond niet tegen alles beschermen natuurlijk...

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:37

Hopelijk knapt ze snel op de safestick is inderdaad een goeie oplossing ik heb een roze voor mij kleine teef :P

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:44

Hier hebben we een safestick voor de woefs (waar ik ook znder problemen mee over straat loop het bos in of mee in de tuin speel... ja al heel veel fronsende blikken gehad maar ook leuke gesprekken aan over gehouden, ben inmiddels niet meer de enige die met een safestick over straat gaat nu gezien er meer mensen nu de gevaren van zien), een groot aantal frisbee's, van een soort fleece een touw geknoopt (geeft het idee van een flos maar dan zonder dat ie uit 1001 draadjes bestaat), gezien ze ook heel graag met ballen spelen een aantal (half versleten) voetballen, wat dingen van Kong.

Verder hebben we nog een aantal spelletjes voor onder toezicht (meer hersenwerk en coordinatie/balans spelletjes)

TS veel beterschap en ondanks dat je al meer dan genoeg geschrokken bent, wees blij wand het had zoveel slechter kunnen aflopen...
Laatst bijgewerkt door Dilayla op 22-08-13 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:44

Safestix is trouwens ook niet alles hoor. Ik gebruik hem alleen voor in het water. Je moet je hond er niet aan laten kluiven want dan komen er volgens mij allemaal van die vieze kleine stukjes af.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:03

hmm bij die van mij niet just-sannee en ze knaagt er al en tijd op

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:08

@safestix... Heb ik ook voor mijn honden. Best sterk ding, durf alleen niet zo goed mee over straat te lopen :o Mijn man heeft daar het verrek aan dus, hij is dus van de safestix :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:10

Onze hond heeft ook een dergelijk ongelukje gehad ooit. Erg sneu!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:20

Flostouw krijgen ze hier ook gewoon. Nu gooi ik ze als ze nieuw zijn altijd eerst mee in de kookwas (90gr) en dan in de droger.|
Hierdoor krimpen ze, worden de knopen strakker aangetrokken. Voordeel, geen losse draadjes en de knopen gaan er niet uit.
Doe ik dat niet, dan kan ik binnen 1 dag het touw weggooien

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:23

troi schreef:
Maar ja, wat blijft er dan wel over? Geen stokken, geen ballen, geen flos, geen rubberen speeltjes (dat rubber gaat op een gegeven moment ook stuk), geen kluiven. Je kunt je hond niet tegen alles beschermen natuurlijk...

Vrij weinig.
Mijn honden krijgen alleen nylabones.
Deze nep botten krijgen ze niet kapot.
Ik heb er namelijk eentje die alles op vreet wat ie door geslikt krijgt.
Af en toe hou ik nog mijn hart vast want hoewel er hier 5 van die dingen liggen willen ze allebei dezelfde.
En dan weg rennen met dat ding recht naar voren uit de bek stekend _-:(

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:25

kiki1976 schreef:
Flostouw krijgen ze hier ook gewoon. Nu gooi ik ze als ze nieuw zijn altijd eerst mee in de kookwas (90gr) en dan in de droger.|
Hierdoor krimpen ze, worden de knopen strakker aangetrokken. Voordeel, geen losse draadjes en de knopen gaan er niet uit.
Doe ik dat niet, dan kan ik binnen 1 dag het touw weggooien

Dit vind ik een erg goeie tip! Ga dat in het vervolg ook doen met de flossen die hier komen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:38

horsier schreef:
troi schreef:

Vrij weinig.
Mijn honden krijgen alleen nylabones.
Deze nep botten krijgen ze niet kapot.
Ik heb er namelijk eentje die alles op vreet wat ie door geslikt krijgt.
Af en toe hou ik nog mijn hart vast want hoewel er hier 5 van die dingen liggen willen ze allebei dezelfde.
En dan weg rennen met dat ding recht naar voren uit de bek stekend _-:(

Waardoor je dus hetzelfde krijgt als met stokken en het de keel kan stukmaken als ze verkeerd ergens tegenop botsen.
Kijk ik begrijp heel goed dat je je hond wilt beschermen maar het dier moet nog wel ergens lol mee kunnen maken toch??

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:20

Het is moelijk en iedereen weegt voor zich zelf af, wat jou hond wel of niet mag. Bij mij krijgt hij geen tennisballen meer en als hij er 1 pikt, dan word die streng in de gaten gehouden :+

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:19

Mijn hond krijgt sowieso alleen speeltjes onder toezicht en alleen stokken zijn echt verboden terrein.

Flosstouw wordt alleen gebruikt als trekspeeltje (na die foto van de safestix, kijk ik ook ineens raar naar dit woord :')) en weggegooid als de touwtjes teveel loskomen. Tennisballen gebruik ik wel, ook met behendigheid als beloning na de laatste hindernis, maar die rol ik dan over de grond en ze heeft geleerd dat het geen kauwspeeltje is. (Door steeds als ze op het speeltje wilde kauwen het af te pakken...spelletje afgelopen!). Mijn mechelaar liep altijd met een tennisbal in zijn bek of met een lege voetbal. Kan me voorstellen dat bij een tennisbal laten stuiteren en vangen de kans op inslikken groter is! Ook een grotere bal met piep is bij vlagen leuk en dan heb ik nog een werkloos apporteerspeeltje liggen. De dil euh....safestix wil ik dus nog wel aanschaffen en ook weer aanleren dat het geen kauwspeeltje is. Om te kauwen krijgt ze wel gewoon botten van runderhuid.

Zo'n Nylabone heeft Kyra ook eens gehad. Dat ding heeft het nog geen 2 uur overleefd. Bij staffords wilde de verkoper ook al geen garantie geven dat het echt niet kapot kon :')

Bonjour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 22:54

Thanks iedereen voor de tips en ideeen! Sadie krijgt een heel nieuw assortiment aan speeltjes :D
En dat van dat flostouw is inderdaad een goed idee!

Morgen naar de da om de hechtingen eruit te laten halen. De wond ziet er super uit en Sadie voelt zich ook goed! :):)

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 06:54

Ik zie goede tips voorbij komen hier :)

Een deel wist ik al wel, maar tennisballen en gevaarlijk had ik nog niet gehoord.

Nou moet ik wel zeggen een enorm makkelijke hond te hebben. Hij is enorm zuinig op zijn speeltjes. Een heleboel knuffels om mee te sjouwen, maar niks gaat stuk :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 08:15

Wat naar zeg! Gelukkig gaat het beter.

De safestick ziet er idd een beetje dubieus uit, maar ik zou het zeker aanschaffen ipv echte stokken.

De hond vanmijn ouders heeft een hele boel speeltjes. Maar 1 ding heeft ze al zolang ze leeft en dat is een heel simpel rubberen botje, met een pieper er in. Hier speelt ze al jaren mee. Ze heeft ook een blauwe en een rode, maar ze wil alleen de groene :')
Buiten heeft ze nog een lege bal liggen, gaat ook al jaren mee. Tis maar een klein hondje, dus soms struikelt ze wel over de lege voetbal, maar dan rolt ze er gewoon overheen :')
Voor de rest wordt eigenlijk alles afgepakt. Ze heeft wel een flostouw, maar daar mag ze alleen mee spelen als er iemand bij is. Stokken is ze niet in geinteresseerd, stenen daar in tegen :n