ervaring gevraagd met www.trainingshalsband.nl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 14:42

Dani schreef:
Tuurlijk wel. Dan ga je een deel van zijn normale voer daarvoor gebruiken. ;)

haha dat heb ik al geprobeerd, daar trapt ie niet in als ie "geen honger" heeft haha

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:31

Mendy1984 schreef:
haha dat heb ik al geprobeerd, daar trapt ie niet in als ie "geen honger" heeft haha

En wat is dus de oplossing...?
(ik heb voor de zekerheid even het essentiele deel van je post dikgedrukt, zou een aanwijzing moeten zijn...).
Vergeet niet, Jij bent degene met de opponeerbare duimen...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:56

o ja nee nu word het logisch :D omdat ie moet afvallen kopen we maar een schokband :)*

Laulitz

Re: ervaring gevraagd met www.trainingshalsband.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:59

Wij hebben ook zo'n band gekocht voor onze hond, omdat die ons ook negeert als ze afgeleid is. Helaas, na 2x trillen reageert ze daar ook niet meer op. Zonde van het geld...

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:03

Die halsbanden zijn nog aardig duur. Voor dat geld kun je een goede gedragstherapeut laten komen en met een beetje geluk is het probleem dan ook opgelost.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:18

Geen tijd, zou niet mogen op gaan. Je weet van te voren dat er tijd en geld in een hond zit.

Met het zelfde geld kan je een gedragstherapeut inschakelen, waar jullie beide veel meer aan hebben.
Daarnaast raad ik zo een band alleen aan bij mensen die er al deskundig mee zijn. Wat al eerder gezegd is, stel je gebruikt de functies niet met de juiste timing..?

Waarom ben je er zo tegen om eerst een gedragstherapeut in de hand te nemen?

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:34

Of gewoon even op het kanaal van KIKO pup op youtube bekijken. Leuke oplossing om van je blaffende hond af te komen...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 06:29

Prima oplossing hoor voor het stoppen van jachtdrift op katten. Goed timen is super belangrijk.
Piep is vaak al genoeg. Ook voor de katten veel fijner als ze niet opgejaagd worden door de hond. Het geeft jou en jouw meer vrijheid als je weet dat je ook op afstand kan ingrijpen.

Paarden, koeien, schapen doen het ook prima achter schrikdraad. Die timing is perfect, te dicht bij het hek, is directe correctie.

Het bedrijf ken ik niet. Niemand in de buurt (jager?) Bij wie je een band kan lenen?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:27

kattenjaag gedrag en hysterisch blij zijn , zijn prima af te leren zonder halsband hoewel ik ook minder sociaal, maatschappelijk geaccepteerde methodes gebruik indien nodig, maar ik heb geen huishond, we hebben ene scherpe werkhond (pakwerk)
mocht je alsnog een halsband willen gebruiken ga dan alsjeblieft op zoek naar iemand die ervaring heeft met dergelijke correctie middelen die jou onder begeleiding leert werken met dat hulpmiddel en ga niet zelf aan de gang met een ebook, want je kan er serieus veel mee afbreken als je het niet correct en perfect getimed gebruikt.

voer gebruiken bij een hond die af moet vallen kan prima, gewoon voor ieder brokje laten werken en hem op die manier zijn complete eten laten verdienen , moet je eens zien hoe prima dat dat werkt.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 11:54

Urko schreef:
Of gewoon even op het kanaal van KIKO pup op youtube bekijken. Leuke oplossing om van je blaffende hond af te komen...

mijn hond blaft alleen op commando dus dat is mijn probleem helemaal niet

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 18:25

als je geen tijd heb voor opvoeden dan kan je altijd nog je hond zonder stroomband naar een asiel brengen voor afstand en bij de blokker 1 halen op batterijen dan heb je toch je stroom aan je hond.

Sorry hoor maar als je hier voor al een stroomband nodig hebt omdat je wel geld heb voor een dure band en niet voor een training dan snap ik er echt helemaal niets van. Vind het TRIEST dat je zo je hond onder controle wil houden. Iedereen snapt wel dat het echt niet bij een piepje en een trilling blijft als je zo'n band in je handen hebt. Hier zelfs in het dorp al iemand die het mensen met pups adviseerd want het gaat veel sneller dan opvoeden je moet alleen maar op een knopje drukken en je hebt resultaat. WALGELIJK

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 18:36

die bemoeienis is WALGELIJK!!
ik vraag naar ervaring met de site niet naar jullie MENING! hou je bezig met je eigen dingen!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 18:51

Dat iedereen die een trainingshalsband gebruikt het echt niet bij piep en trilling laat is natuurlijk hele dikke onzin. En dan als beeijs 1 ervaring aandragen slaat ook nergens op. is namelijk echt onzin.
Blijf er wel bij, zoek aub wel iemand op die er ervaren mee is om je te helpen een eventuele bamd correct te gebruiken .

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 19:50

Mendy1984 schreef:
die bemoeienis is WALGELIJK!!
ik vraag naar ervaring met de site niet naar jullie MENING! hou je bezig met je eigen dingen!

Gouden tip, als je geen "bemoeienis" wil, post je problemen dan niet op een openbaar forum.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:12

Ik zie een hoop geroep van bokkers die vinden dat het probleem makkelijk op te lossen is, maar vervolgens geen uitleg of mensen die aanbieden om te (komen) helpen..

Ik zou ook veel liever zo'n band gebruiken dan het risico te lopen dat mijn hond een kat zou grijpen.
Er is een aflevering van Cesar waarin hij honden traint om ratelslangen te ontwijken mbv de e-collar met trillingen. In die aflevering is heel duidelijk te zien wat de juiste timing is. Maar als je voor een keertje een trainer erbij zou kunnen halen om even in de praktijk te laten zien hoe het precies werkt dan is dat natuurlijk altijd beter, zodat je die kleine veranderingen in houding beter leert herkennen. Oren naar voren, kop omhoog, en dan moet je al gecorrigeerd hebben.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 22:14

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 06:13

Ik denk dat mensen, die zo tegen de trainingsband zijn, nooit gewerkt hebben op afstand met een hond met een grote jachtdrift.
Appèl houden op een hond die in de buurt is, is een stuk gemakkelijker te trainen, dan appèl houden op een hond op afstand (meer dan 50 meter) in open veld. Zeker als zo'n hond een sterke jachtdrift heeft.

Voorbeeld; ik werk nu met 2 labradors in het open veld (speuren/rivieren reddingshonden). Eentje blijft super geconcentreerd en onder appèl als hij zelfstandig sporen uitwerkt. Ook als een haas of fazant zijn pad kruist. Hij kijkt er niet naar. Hij heeft dan ook een matige jachtdrift.

De andere labrador werkt super geconcentreerd en is prima onder appèl, ook op afstand. Kan goed zelfstandig speuren, maar als een hazenpad zijn spoor kruist, zie je zijn concentratie al veranderen. Als hij de haas in de verte ziet, kan je nog wel appèl houden, ook op een afstand van 100 meter.
Maar op het moment dat de haas bijv. vlak voor hem weg rent of een fazant opfladdert met veel lawaai, dan neemt de jachtdrift het over en gaan zijn oren dicht en jaagt hij volledig op zicht.
Dan kan je fluiten / roepen wat je wilt, weg is het appèl.

Hij is verder zo snel en slim, dat hij de haas binnen een paar minuten te pakken heeft en dan ook nog optimaal beloond wordt dus.
En met zo'n hond is het werken met trainingsband nu heel fijn, direct en duidelijk.

En natuurlijk is timing het allerbelangrijkste. Als hij het spoor verlaat en de jacht in zet, herhaal ik eerst het fluitcommando, niet luisteren, dan volgt de piep op de band. En dat is genoeg om hem te laten beseffen dat hij een keuze heeft. Hij draait dan om en komt terug voor zitten en ik zet hem rustig terug op het spoor.

Niets zieligs aan. Prima voor de veiligheid van de haas/fazant en mijn hond. En vrijheid voor de hond.

En paarden, schapen en koeien staan ook achter een stroomdraadje. Eén keer voelen en ze leren dat meteen. Dat is toch ook niet zielig. Dat geeft dat de dieren vrij rond kunnen lopen. De lab heeft 1 keer stroom op de band gehad en het was hem meteen duidelijk. Na de piep volgt de stroom als ik de verkeerde keuze maak (de haas opjagen).

Hij heeft de band 1 maand om gehad in het werk en werkt nu al 2 jaar zonder. Nu is het fluitsignaal voldoende om de aandacht bij mij te houden.
En geloof, de hazen op het veld zijn er blij mee :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 06:30

Het verschil met stroomdraad is dat het een visuele barrière is. Ik kom tegen die witte draad, ik krijg een schok, ik moet niet meer aan die witte draad komen.
Een schok van een schokband komt uit het niets. Zeker de eerste vier-vijf keer weet de hond echt niet waar die schok vandaan komt en wat er bedoeld wordt. Pas dan beginnen de slimste honden stilletjesaan een link te leggen met voorgaand gedrag.

Ach ja, ieder doet uiteraard wat die wil, maar een dier trainen met stroomschokken, ik heb het nooit volledig gesnapt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 06:36

De hond krijgt toch eerst 2 waarschuwingen: tenminste bij mij.
Eerst fluitsignaal, niet luisteren dan volgt Piep en dan niet luisteren volgt stroomschokje.

Heb je zo'n band wel eens in de hand gehad? En het stroomschokje gevoeld? Het is minder dan de stroomdraad bij de paarden. Het is meer de schrik dan dat het pijn doet.

Hoe stel jij dan voor een hond met jachtdrift op 100 meter afstand te stoppen als hij besluit achter een wegrennende haas aan te gaan?
Ik kan je zeggen dat roepen / fluiten /etc. niet helpt, omdat de hond overschakelt op zicht jagen.
Laatst bijgewerkt door janouk op 24-08-13 06:36, in het totaal 1 keer bewerkt

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 06:36

@ janouk; jij werkt met je hond, weet wat appel is en hebt ook appel op je honden.
Waarschijnlijk train je met regelmaat en hoogstwaarschijnlijk ook bij een club.
en ik vrees dat daar het verschil in zit. Je hebt die band niet gebruikt uit frustratie.

Ik heb nog geen enkele werkhonden trainer a la cesar milan op het veld zien staan. Ik ben geen tegenstander, maar vind het niet altijd de juiste oplossing.
ik vind dat een hond stevig in zijn schoenen moet staan wil je er een band met stroom/piep of trilling aan hangen. Het is niet voor iedere hond weggelegd. en kan zeker het gedrag verergeren.

Zo'n website geeft alleen de voordelen aan, logisch ook; ze willen hun boterham verdienen. (en daar is niks mis mee)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 06:40

Maar geldt dat niet voor elk hulpmiddel: zweep of bit of hulpteugel?
Het is zo eerlijk en werkzaam als de begeleider die het hulpmiddel toepast.

Misbruik maakt het het hulpmiddel geen slecht hulpmiddel.

Het moet passen bij begeleider / hond / en situatie. En dan nog is timing het allerbelangrijkste.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:17

Voordat de hond weet wat er bedoeld wordt met de piep, fluit en schokje ben je al een paar gevallen verder. Het is inderdaad meer de schrikreactie. Echt iets bewust afleren doe je niet.
Hoe ik het dan wel zou doen, kan ik hier niet uitleggen, dat hangt echt van hond tot hond af. Maar laat ons zeggen dat als een hond met een trilling rond de hals al tot besef gebracht kan worden, dat ik het dan wel vind meevallen met de "attack-modus". Een hond die echt in de aanval zit en blind wordt voor de omgeving, reageert echt niet op een trilling. Daar moet dan al een stroomschok door wilt die terug bij zinnen gebracht worden.

Hulpmiddelen, zo een mooie verzachtende term is dat. :D