Labradoodle

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:26

Nimfee schreef:
love_western schreef:

Misschien komt het ook wel door dat de eigenaars nooit van opvoeding hebben gehoord. Net zoals ik veel mensen hoor over dat labradors druk zijn en niet luisteren etc. Terwijl met de juiste opvoeding je elke hond kunt opvoeden. Want anders zouden labradors ook niet als geleide honden worden ingezet.

Klopt, dat idee krijg ik vaak wel bij labradoodles (en labradors). Net als bij sommige andere honden die hier rond lopen hoor. Maar over het algemeen vind ik ze wel erg druk. Mijn hond is juist erg rustig en is erg gesteld op haar persoonlijke ruimte, dat botst wel eens met labradors en labradoodles :D
en Love_western: POEDELS!! ik wil later echt zo'n grote koningspoedel, heerlijk!

Heb zelfs niks met het ras poedels. Komt misschien ook wel door dat ik niet beter weet dat mijn vader er hekel aan heeft. Maar zo heeft iedereen zijn eigen smaak. Het liefst had ik een stafford gehad, maar paps was daar niet mee eens. En volgend jaar komt er een herder, een heel ander soort hond.

Ik krijg gelukkig tot nu toe alleen maar complimenten dat mijn labje van 11 lekker rustig is. En leer hem ook dat niet elk hond hem even leuk vind, door hem veel mee te nemen naar andere honden. Zo heeft hij bij een vriend van ons een prachtig speelmaatje aan de bobtail, maar als de rottweiler vind dat ze wild spelen. Dan worden ze beide door hem gecorrigeerd. En de teckel die haalt zijn neus voor hem op. En de oude opa (ook bobtail) die vind het wel best, maar word het hem te druk dan gromt hij gewoon een keer.

Opvoeding is zeer belangrijk. Ook bij de energieke rassen. Als ik rust in de tent wil, dan moet Blaz ook gewoon rustig zijn. En dat heeft hij goed door. Hoef geen ADHD hond. Heb zelf al ADHD en dat is meer als genoeg.

Nimfee

Re: Labradoodle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:37

Ohh ik bedoelde Solleke_Noah, oeps!!

Ik neem toch wel aan dat je puppy soms ook gewoon puppy kan zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:41

Nimfee schreef:

Zeker mag hij gewoon puppy zijn. Maar ik hoef zijn ge ren en gevlieg niet in huis. Dan gaat hij maar lekker buiten spelen. Maar er zijn gewoon regels. En daar heeft hij zich aan te houden. Ik ben de baas en niet hij. En het is een dominant geval. En als ik vind dat hij genoeg heeft gespeeld, dan moet hij gewoon weer rustig zijn. Te veel beweging is slecht voor zijn elleboogjes en heupjes.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:49

Het is wel heel erg 'ik vind ik vind en hij moet dit en dat en regels regels'. Zo'n instelling zou ik niet willen hebben.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:00

love_western schreef:
Nimfee schreef:

Zeker mag hij gewoon puppy zijn. Maar ik hoef zijn ge ren en gevlieg niet in huis. Dan gaat hij maar lekker buiten spelen. Maar er zijn gewoon regels. En daar heeft hij zich aan te houden. Ik ben de baas en niet hij. En het is een dominant geval. En als ik vind dat hij genoeg heeft gespeeld, dan moet hij gewoon weer rustig zijn. Te veel beweging is slecht voor zijn elleboogjes en heupjes.

afschuwelijk als ik zo met mijn honden moet leven maar tja ieder zijn eigen ding en ideeen. Ik zeg niet dat jou manier slecht is hoor hier is ook alles op zijn beurt en spelen doen we buiten echter een uitspatting mag er zeker zijn ook binnen en daar kan ik ook lekker in mee gaan of even laten gaan en dan afkappen. Het is misschien ook de manier waarop je het schrijft of door mij (en andere) gelezen wordt.

Vaak hoor je wat jij schrijft samen met 'mijn hond is dominant' geloof dat ik het dan altijd nog getroffen heb. Heb wel altijd zelfverzekerde honden maar nooit een hond gehad van de 4 die de baas over mij wil spelen en daar ook echt naar streeft gelukkig. Maar dat is misschien de manier waarop wij (honden en ik) elkaar waarderen en respecteren.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:13

Nimfee schreef:

Haha, ik kan ze alleen maar aanraden, ben echt verliefd op het ras :+: Nu was mijn oude koningspoedel, Seppe, ook wel de allerliefste en allerleukste hond ter wereld. We dachten dat we ongelofelijk veel geluk hadden met zo'n tophond, maar Lewis, zijn opvolger, blijkt heel veel dezelfde karakter trekken te hebben, het is dus echt poedel-eigen :D

Oeps, het moest hier eigenlijk over labradoodles gaan :o maar merk aan onze labradoodle ook heel veel poedel eigenschappen, dus dat telt ook wel een beetje :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:15

Onze overburen hebben een Labradoodle, en het is echt een heel lief en goedaardig dier, maar echt ongelooflijk DRUK en sterk. Deels opvoeding denk ik, maar dat drukke zit er denk ik toch wel gewoon in.. Zegt niet dat alle LD's dat hebben, maar dat is mijn 'ervaring'. Doe mij maar gewoon die heerlijke Labrador die hier als een prinsje ligt te tukken <3

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:22

Familie van mij hebben een labradoodle maar dan vooral omdat er 2 mensen in het gezin zijn die allergisch zijn voor honden met hun haar. Met deze labradoodle hebben ze nergens last van :D Er was een andere doodle op de camping, maar daar kregen ze wel last bij dus toen dachten we dat het een 'neppe' was dus uit de 1e generatie oid :+ Ik vind het zelf echt een leuk dier. Vind het leuk om te spelen met ballen en stokken vermaak je hem ook wel :D Luistert ook goed (ligt ook aan de opvoeding natuurlijk) en is nog best 'beschermend' ook. Heb hem uitgelaten een weekje tussen de middag en hij trekt wel en kan ook best sterk zijn, maar ach :). Druk valt bij hem wel mee naar mijn ervaring (hij is natuurlijk niet van mij).

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:25

Dat snap ik dan niet, dat mensen per se een labradoodle nemen omdat er mensen allergisch zijn. De kans dat ze slecht reageren op een labradoodle is veel groter dan wanneer je gewoon een poedel neemt toch?

Solleke_Noah: heerlijk!! Ik hoop dat ik ook ooit een leuke poedel kan vinden :D ik zie ze wel eens voorbij komen, zo mooi sierlijk met hun haren. Oh wauw, ik wil er zo graag eentje hebben!!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 07:22

Ik geloof dat de Australian labradoodles wel allemaal hypoallergeen zijn :j Maar de F1 generatie (gewone kruising) niet perse.

Ja, de poedels wandelen niet gewoon, die dansen gewoon <3 Onze poedel werd op de hondenschool altijd de juffrouw genoemd om z'n dansende gang, terwijl het toch echt een reu was _O-

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:56

angelaatjuh schreef:
Lioony schreef:
Wij hebben onze Australian Labradoodle als pup uit Australië laten overkomen. Dat is inmiddels 7 jaar geleden. Er waren toen nog hele lange wachtlijsten bij de NL fokkers dus vandaar dat onze keuze viel op Rutland Manor (de Australische fokker). Als je hier wat over wilt weten kun je altijd pb'en!

Onze hond is een medium en nu dus bijna 7 jaar, hij is nog steeds even enthousiast en speels. Hij leert erg snel. Heb best veel cursussen met m gevolgd en ook agility en speuren gedaan. Verder kan ie heel goed met andere honden.

Wat leuk zeg, het speelse en de intelligentie van de honden spreekt ons ook erg aan! Maar wat een reis zeg, heb je er gelijk een vakantie van gemaakt of kom je hem echt ophalen hier op het vliegveld? Heb je misschien een foto die je wilt delen in het topic of eventueel via pb?

We hebben hem gewoon opgehaald op Schiphol. Het voordeel is dat zo'n jong hondje nog veel slaapt en ze zijn op de tussenstop wel even uitgelaten natuurlijk. Bij de fokker hadden ze ook al benchtraining gehad en kennis gemaakt met de geluiden. Hond heeft er iig niks aan over gehouden.

Ik wil best een foto sturen, maar dan moet ik daar even over 2 dagen aan denken. Heb nu alleen telefoon ter beschikking.