Nimfee schreef:love_western schreef:
Misschien komt het ook wel door dat de eigenaars nooit van opvoeding hebben gehoord. Net zoals ik veel mensen hoor over dat labradors druk zijn en niet luisteren etc. Terwijl met de juiste opvoeding je elke hond kunt opvoeden. Want anders zouden labradors ook niet als geleide honden worden ingezet.
Klopt, dat idee krijg ik vaak wel bij labradoodles (en labradors). Net als bij sommige andere honden die hier rond lopen hoor. Maar over het algemeen vind ik ze wel erg druk. Mijn hond is juist erg rustig en is erg gesteld op haar persoonlijke ruimte, dat botst wel eens met labradors en labradoodles![]()
en Love_western: POEDELS!! ik wil later echt zo'n grote koningspoedel, heerlijk!
Heb zelfs niks met het ras poedels. Komt misschien ook wel door dat ik niet beter weet dat mijn vader er hekel aan heeft. Maar zo heeft iedereen zijn eigen smaak. Het liefst had ik een stafford gehad, maar paps was daar niet mee eens. En volgend jaar komt er een herder, een heel ander soort hond.
Ik krijg gelukkig tot nu toe alleen maar complimenten dat mijn labje van 11 lekker rustig is. En leer hem ook dat niet elk hond hem even leuk vind, door hem veel mee te nemen naar andere honden. Zo heeft hij bij een vriend van ons een prachtig speelmaatje aan de bobtail, maar als de rottweiler vind dat ze wild spelen. Dan worden ze beide door hem gecorrigeerd. En de teckel die haalt zijn neus voor hem op. En de oude opa (ook bobtail) die vind het wel best, maar word het hem te druk dan gromt hij gewoon een keer.
Opvoeding is zeer belangrijk. Ook bij de energieke rassen. Als ik rust in de tent wil, dan moet Blaz ook gewoon rustig zijn. En dat heeft hij goed door. Hoef geen ADHD hond. Heb zelf al ADHD en dat is meer als genoeg.
Nu was mijn oude koningspoedel, Seppe, ook wel de allerliefste en allerleukste hond ter wereld. We dachten dat we ongelofelijk veel geluk hadden met zo'n tophond, maar Lewis, zijn opvolger, blijkt heel veel dezelfde karakter trekken te hebben, het is dus echt poedel-eigen
maar merk aan onze labradoodle ook heel veel poedel eigenschappen, dus dat telt ook wel een beetje
Ik vind het zelf echt een leuk dier. Vind het leuk om te spelen met ballen en stokken vermaak je hem ook wel
Maar de F1 generatie (gewone kruising) niet perse.