Lynn_Nikita schreef:Ik heb 1 hond, reutje, deze is niet geholpen, waarom niet?
Ik heb geen andere hond, ouders en schoonouders wel, waar hij ook dagelijks naartoe gaat als wij gaan werken.Hij is makkelijk met andere honden en katten, ook bij loopse teven, snuffelt alleen.
Mijn schoonouders hebben een teefje en als zij loops word ( merken we week van te voren wel, hij gaat haar oren likken en snuffelt steeds aan haar en dan laten we hem thuis voor weekje of 2/3. Vorige jaren bleef hij er zelfs gewoon bij, tot nu toe snapt hij niet wat hij dan kan doen, maar om te voorkomen dat hij het ineens wel snapt en we met een kruising ongewenste pups zitten blijft hij dan thuis.
verder is hij niet aggresief naar andere honden
2e reden, het is erg duur.
Zolang het niet nodig is vanwege zijn gedrag laat ik het niet doen.
is dat overal plassen dan afgelopen als een hond gecastreerd is?
Bij mijn reu wel. Voorheen (1.5 jarige leeftijd geholpen) plasten die overal overheen/tegen aan als die iets rook. Luisterde verder wel prima hoor en had ook geen aandacht voor loopse teven. Maar gezien mensen hier in de buurt loopse teven in de losloop gebieden ook gewoon los laten lopen er wel voor gekozen te castreren ondanks dat hij goed luistert kan een ongelukje altijd gebeuren.

(heb ik nog niet geprobeerd overigens)
Ik merk het doordat ze wat vaker plast buiten, en zich wat vaker likt.. verder blijft alles schoon.