Slechte eter en veelvraat...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Slechte eter en veelvraat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 11:43

Beetje jammer, ik had een hele tekst gemaakt, valt de boel weg -:(-

Mywishmax: de pup krijgt sowieso 4-5x dd eten en de volwassen hond 2x d.d. Dus heel regelmatig krijgt de pup eten als zij niks heeft (haar bak haal ik weg als de pup dus wakker is). Ze komt dan niet eens kijken als ik met het voer bezig ben.

Ik voer nu eukenuba. Daar worden ze op grootgebracht en na omzwervingen langs vanalles zijn we daar weer op teruggekomen omdat dat toch nog het beste gaat. Ze heeft nu geprobeerd (even uit mijn hoofd)
- pro plan
- orijen
- royal canin
- frolic (als beloningskoekjes, niet als echt voer, daarvoor vind ik het te slecht)
En nog iets dat we kregen van een overenthousiaste winkelmedewerker die aangaf dat ALLE honden dat lustte. Alle honden, behalve de mijne...

Qua kvv hebben we geprobeerd
- smuldier (als ik het 1x per maand geef eet ze het redelijk smakelijk op)
- alaska
- fresh food
En nog eentje waarvan ik het merk niet meer weet, dat waren kleine diepvriesblokjes en dat is bijna een maand goed gegaan en toen weigerde ze.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:44

En als je de volwassen hond nog maar 1 keer per dag gaat geven? Hoewel je dat vast wel geprobeerd zal hebben allemaal....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 11:52

Jup, maar als ik haar bak weg ga halen na een bepaald aantal minuten dan stopt ze gewoon helemaal met eten helaas. Nu staat de bak er de hele dag en nacht gevuld, behalve als de pup wakker is.
Ik had haar van de week een handje puppybrokken er doorheen gedaan van diverse merken (je kent het wel, bij de da een proefpakket pro plan puppies, bij de hondenschool een proefpakket royal canin puppies enz.) maar ook dat was niet interessant.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:52

Ik kan er weinig anders van maken dan: _-:( |o

EDIT: Nu at Tessa ook gerust langer dan een week niet als ik het elke keer weghaalde, maar na 3 keer Tay het op laten eten als zij het liet staan was het gelukkig over.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 11:55

Bizar he...
Ik ga iig op je aanbod in om wat barf te proberen en toch nog eens een rondje langs wat kvv merken maken voor haar. Ze blijft nu redelijk op gewicht, maar zou best iets zwaarder mogen zijn.

Wat me ook opvalt bij haar is dat ze bijvoorbeeld kvv oplikt en niet er in bijt. Dat heeft me ook tegengehouden bij barf, het zal me niks verbazen als ze er alleen maar aan gaat likken en de botten niet gsst breken, maar we gaan het meemaken!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:56

Kvv wordt hier opgesleurpt ipv gekauwd. Tenminste, het ligt eraan welk merk, Darf kauwt ze wel op, dat is wat grover, maar botten kraakte zij keurig.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:09

Probeer inderdaad eens verschillende merken kvv en verschillende smaken. (Als grote hond het niet lekker vindt kun je het altijd nog aan pup opvoeren)
Mijn hond kauwt niet eens op grote lappen spiervlees/pens, maar botten worden hier ook prima gekraakt, zelfs kleine stukjes kippennek.

En inderdaad misschien de methode van eten door pup op laten eten (zet je eerst alleen genoeg neer voor 1 maaltijd pup) met de kvv opnieuw proberen en dan dus regelmatig smaak wisselen? Als pup 5x per dag eten krijgt, mist ze per dag al 5 kansen om verschillende smaken vlees te eten. Dus op dag 2 heeft ze al 10 kansen gemist, misschien dat dat het proces versneld?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 17:05

Ik heb zojuist maar weer een pakje smuldier meegenomen, kijken hoe dat gaat :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 07:41

Gisteren een bakje pens van smuldier gekocht om eens te zien hoe ze dat zou doen. Ik heb het laten ontdooien, toen in haar bak gedaan en haar bak ergens hoog geplaatst tot we gingen lopen. Nadat we gelopen hadden rende ze meteen naar die plek toe dus ik had een goed gevoel.
Uiteindelijk heeft ze een half bakje opgegeten, de rest is blijven liggen. Uiteindelijk vanochtend vroeg is het nog op gegaan...

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:06

Oh dat klinkt toch wel goed!

Ik zou de volgende keer dan toch een half bakje voor haar neerzetten. Als ze gewend is om hele kleine beetjes brok te eten, is zo'n pak smuldier ook wel veel in vergelijking.
Je wilt haar aanleren dat ze gewoon alles opeet, dus misschien dat dat met een half bakje goed lukt?

Pens ruikt vrij sterk, dus dat blijkt toch wel een beetje te werken. Je kunt ook Smuldier Kip kopen en een blikje sardientjes/zalm erdoor doen. Kijken of je dezelfde reactie krijgt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:02

Super! Misschien idd het voer opbouwen, dus beginnen met een hoeveelheid die ze opeet? Of eigenlijk net iets minder, dat ze trek houdt?

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 12:29

Onze hond is wisselend met eten. Soms eet hij meteen, en soms dagen niet. Wat wel vaak helpt is om hem te 'activeren' zoals wij dat noemen. Snoepen is hierbij geen probleem. De hond krijgt Bonzo blikken (vlees) en smuldier pakjes (pens). Wanneer die niet wil eten, dopen we vaak eerst een koekje voor een deel in het vlees, zodat de smaak daar ook aanzit. Dan bieden we het koekje aan wat die wel aanpakt. Die gaat die ver weg opeten en komt dan terug om, jawel, zijn bak half tot 3/4 leeg te eten. Een plakje kaas of een plakje worst wil ook wel eens helpen om hem daarna zijn gewone eten te laten eten. Hij heeft verder de hele dag brokken tot zijn beschikking en daarnaast dan zijn vlees wat hij in de ochtend niet op at (smuldier). 's Avonds krijgt hij ander vlees (bonzo) en wordt het van de ochtend weg gegooid.

Edit: Zo uit mijn hoofd zeg ik dat de hond 'hart' van smuldier niet lust, dus die kopen we niet meer.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 12:38

Dat activeren wil hier ook heel af en toe wel helpen. Of bijvoorbeeld als ik zelf aan hetkoken ben ofzo. Vaak wordt de maag dan geactiveerd en dan gaan ze eten, maar het werkt lang niet altijd helaas...