Wat kost jouw dier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 13:26

Omschrijving dier: hond
Wat: saté stok ingeslikt
Prijs: €+/- 1200

Wat: allergie
Prijs:+/- €600

En overige DA kosten als oorontsteking etc
+/- €200

Omgeving:waddinxveen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:23

Omschrijving dier: kat, 8,5jaar, nu 12 maanden hier
Wat: ontworming, ontvlooiing, antibiotica, knie-operatie, echo, ro-fo, entingen (jaarlijkse en Program), speciaal voer
Prijs: ongeveer €900,-
Omgeving: Gelderland (bij grote dierenkliniek)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:45

Omschrijving dier: Hond, 4,5 jaar, 3 jaar in bezit.
Wat: 1x wond nieten bij avondarts, 1x consult en antibiotica + diarreeremmers
Prijs: 220 euro, 80 euro.

Omschrijving dier: Kat, 8 jaar, 5,5 jaar in bezit.
Wat: operatie ivm blaasgruis, tanden trekken, cyste verwijderen
Prijs: bij elkaar ongeveer 650 euro.

Beiden in omgeving Gelderland.

Nu moet ik zeggen dat ik ze beiden vers vlees voer. De kat had daarvoor dus blaasgruis gekregen en om de zoveel tijd ontstoken tanden die getrokken moesten worden. Sinds ik over ben op vers vlees dus nergens meer last van. Goed voer is per maand dus misschien wat duurder, maar loont zeker in de gezondheid en DAkosten.
Kosten voer kat 4,5kg: 15 euro/maand
Kosten voer hond 25kg: 50 euro/maand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:20

Goed topic! Ik merk ook vaak dat mensen het geld misschien wel hebben, maar het er niet voor over hebben, zeker bij kleinere dieren of dieren die gratis/goedkoop in aanschaf waren. Heel apart. Ik heb ratten, ook een opvang en herplaats dus ook ratten. Dan zeg ik er bij beginners altijd bij dat ze zeker op 150 euro per ratje aan dierenartskosten moeten rekenen, per rattenleven. Daar ga ik voor mijn eigen ratten ook vanuit, al denk ik dat ik er gemiddeld meer aan kwijt ben aangezien ik veel oude en zieke dieren krijg (of dumpers die iets mankeren). Brandstofkosten naar de DA (Utrecht) reken ik dan maar niet eens mee. :+

Gemiddelde maandelijkse kosten zijn lastig omdat het aantal ratjes nogal verschilt. Ik gok dat ik voor de normale verzorging (voer, bodembedekking etc.) aan de 50-100 euro kom, maar dat is dan dus ook voor 20-40 ratjes.

witteRaaf

Re: Wat kost jouw dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:41

Kat 1
Omschrijving: kater, 4 jaar oud, sinds kitten in ons bezit
Wat: voer (200 euro per jaar), ontworming + jaarlijkse controle (70 euro), catratie (50 euro), 1x ziek geweest (60 euro): gemiddeld = 31 euro per maand.

Kat 2
Omschrijving: kater, 7 jaar, sinds 4 jaar in ons bezit
Wat: voer (200 euro per jaar), ontworming + jaarlijkse controle (70 euro), verschillende keren ziek geweest (150 euro): gemiddeld = 35 euro per maand.

Gelukkig moet ik paard hier niet bijrekenen want dan zit ik maandelijks (met alles wat ik al heb voorgehad..) aan 330 euro (zonder tuig dat kapot gaat, puur stalling, voeder en ziekte)..

België, Vlaams-Brabant

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:46

Omschrijving:kat, nu 7
Wat: kosten asiel €90, voer jaarbasis 175,- ontwormen ontvlooien ca 50 per jaar.
Verder geukkig nog niks raars met dr gehad en ze komt niet buiten, maar ik heb een apart potje voor poes :j

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:46

2 Dwergkonijnen
Inenting: ongeveer 30 euro voor de 2 per jaar
10 euro aan voedsel per maand ongeveer.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:53

Wat: hond, Zwitzerse herder
Gemiddelde kosten per maand ex. Dierenarts: 30 euro
Dierenarts: gebraden kippenbot gegeten, 130euro. Bijtwond door andere hond: 250euro. Oorontsteking en jeuk: 120euro.

Wat: poes (overleden)
Gemiddelde kosten per maand ex. Dierenarts: 10 euro
Dierenarts: suikerziekte. Eerste half jaar onderzoeken: 600euro. Door suikerziekte opgenomen in dierenhospitaal, 520euro. Uitvaart, 140euro.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:54

ze kosten me altijd meer dan nodig is en dan dat ik verwacht. Vind dat wel erg netjes omschreven :D :+
En hun aanschafkosten is een schijntje geweest bij wat ze me daarna al gekost hebben. Beiden al een operatie achter de rug van €1000,- per hond per operatie en dan heb ik verder nog niets gerekend maar er zijn bij beiden vele malen meer onderzoeken gedaan en ook operaties en dan reken ik nog niet de normale onderhoud en verzorgingskosten.

Oh ja het zijn geen stamboomhonden dus dit geeft ook weer aan dat niet stamboomhonden echt niet gezonder zijn (wel ex asiel honden en geen idee of de oorsprong van mijn ene hond in de broodfok ligt van mijn andere hond in elk geval niet de 2 generaties voor hem want die zijn bekend zeer toevallig)

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:58

Mijn hond heeft kosten gemaakt door o.a. 2 leren banken te vernielen, en ook in totaal 5 keer een kleed zo onder te plassen, dat de kleden vervangen moesten worden. (ze werd wel vaak uitgelaten, maar als ze loops werd, dan kon ze zo een uurtje na de uitlaatronde stiekem nog een plas doen, en als je dat niet zag, omdat het op een kleed was, trok het erin, en had je weer een nieuw kleed nodig :z ).
Kosten hiervoor, banken en kleden, ik denk 3000 euro.

En medische kosten, het laatste jaar van haar leven kwakkelde ze nogal, en onderzoek bij de dierenarts kostte ruim 900 euro.

Dus een hond kan duurder uitpakken dan je denkt.
Maar ik moet zeggen , ze was het waard, ze was een superlieve hond ! En ik mis haar nog steeds (ze is ruim 2 jaar geleden overleden). Maar voor altijd in mijn hart.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 16:31

Omschrijving dier : Hond

Wat : castratie, maag preventief vast laten zetten, wobbler vastgesteld op ruim 1 jarige leeftijd ,hernia, zenuwvernauwing in zijn nek. hiervoor volledig op foto's geweest en onder de ct scan met uitgebreide onderzoeken.. schildklier werkt te traag, om de 6 weken naar de dierenarts voor bloedonderzoek/ algemeen onderzoek, orthomanuele therapie gedaan, gelopen bij de holistische dierenarts en heb nu elke 6 weken accupunctuur met hem erbij. Hij zit verder aan de homeopatische medicijnen, chinese kruiden en reguliere medicijnen.

Prijs gemiddeld per maand : 400 a 500 euro (door zijn medicijnen hij weegt ruim 75 kilo vandaar)
Hierbij op komen natuurlijk nog andere kosten zoals voer ect.
Ik heb even snel mijn nota's erbij gepakt en in ruim 2 jaar dat ik hem heb , heb ik nota's in totaal ongeveer ruim 4 duizend euro :(
Gelukkig heb ik hem verzekerd!

Omgeving: Gelderland