Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Urielle schreef:Mjetterd schreef:Zit de hele badkamer er onder denk jij als ik haar in bad ga wassen?
Ik moet bij mijn Berner iig de hele badkamer incl. de muren en de living waar ze terug door moet, compleet poetsen.
Het wassen zelf vind ik leuk om te doen, maar thuis is het echt een rotklus omdat ik achteraf het huis moet poetsen. Die rotharen wegkrijgen blijft een hel.
Mjetterd schreef:Kentaro schreef:hebben jullie op de manege geen wasplaats met warm water?? Dan zou je haar daar kunnen wassen?!
Wij hebben shiba's en het is echt niet normaal wat een haar er uit komt met wassen![]()
En als het een keer een goed warme dag is, kun je haar ook prima buiten met de tuinslang met koud water wassen! Misschien dan slim om een emmer warm water met daarin de shampoo te nemen en haar dan met een spons te wassen. Dan zit het sop ook veel minder in haar vacht en makkelijker uit spoelen!
Nee, alleen een wasplaats met koud water. Zit de hele badkamer er onder denk jij als ik haar in bad ga wassen?

Kentaro schreef:Heb je een douchewand/-gordijn bij het bad??
Dan valt het best mee, maar je moet haar dan wel in bad afdrogen en gelijk naar beneden (buiten), want als ze eenmaal gaan schudden.... (en dát doen ze zeker)
eerst nat gemaakt met een gieter met lauwarm water. toen lekker ingesopt en daarna weer uitgespoeld. ook met warm water uit de gieter. goed je moet een paar keer op en neer lopen.

Miekje23 schreef:buiten in de tuin. vastzetten aan een paal. nat maken met lauwarm water. insoppen met shampoo( had de laatste keer elvive zwart met roze fles helpt wel erg goed!) er in en weer uitspoelen afdrogen met grote handoeken en klaar. had wel een beledigde boxer.
Die van jou kijk dus ook alsof je ze aan het vermoorden bent 
...gewoon regelmatig even mee de douche in en even in de badkuip springen, kleine beloning en op commando er weer uit... Vaak genoeg om even te oefenen en als het nodig is inc. een douchebeurt... (tussendoor voor het oefenen is eigenlijk om het leuk te houden, beide zijn niet de grootste fans van die sproeier en de geur van zeep
) In het bad ligt wel een plastic anti-slipmatding (een 'oude' van ons nu speciaal gebruikt bij de honden voor de gladheid... )
Kan anders nogal nat uitkomen overal haha... (vriendlief dacht onze jongste ook te wassen, was haar 2de keer en madam vond het toch niet zo'n fijn idee, madam was snel het bad uit en ging fijn een rondje over ons bed, de keuken door maar buiten en uiteindelijk als een soort moddervarken op de bank neer te ploffen...)