Hond wassen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:27

gewoon een handdoek in bad leggen tegen het uitglijden in bad wassen met de douchekop......

of inderdaad op de spuitplaats van de paarden

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 12:28

Urielle schreef:
Mjetterd schreef:
Zit de hele badkamer er onder denk jij als ik haar in bad ga wassen?

Ik moet bij mijn Berner iig de hele badkamer incl. de muren en de living waar ze terug door moet, compleet poetsen.
Het wassen zelf vind ik leuk om te doen, maar thuis is het echt een rotklus omdat ik achteraf het huis moet poetsen. Die rotharen wegkrijgen blijft een hel.

Oowh, dit demotiveert mij. Ik heb net de hele badkamer gepoetst :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:29

Heb je een douchewand/-gordijn bij het bad??
Dan valt het best mee, maar je moet haar dan wel in bad afdrogen en gelijk naar beneden (buiten), want als ze eenmaal gaan schudden.... (en dát doen ze zeker)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:29

Dan zou ik nog even wachten :P

Moet zeggen dat ik mijn hond ook in de badkamer was en dat valt best mee. Maar dat is dan ook een korthaar. Kwestie van goed stil laten staan en snel genoeg de handdoek erbij, zodat hij zich niet uitschudt vol met water :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:31

Mjetterd schreef:
Kentaro schreef:
hebben jullie op de manege geen wasplaats met warm water?? Dan zou je haar daar kunnen wassen?!
Wij hebben shiba's en het is echt niet normaal wat een haar er uit komt met wassen :P
En als het een keer een goed warme dag is, kun je haar ook prima buiten met de tuinslang met koud water wassen! Misschien dan slim om een emmer warm water met daarin de shampoo te nemen en haar dan met een spons te wassen. Dan zit het sop ook veel minder in haar vacht en makkelijker uit spoelen!

Nee, alleen een wasplaats met koud water. Zit de hele badkamer er onder denk jij als ik haar in bad ga wassen?

Hihi, succes :D
Overigens hoef ik alleen de badkamer te poetsen.
Onze hond schud op commando, dus dat laat ik haar een paar keer doen (terwijl ik achter het douche gordijn schuil), dan goed afdrogen en door naar de tuin waar ze na een uurtje wel aardig droog is.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 12:31

Kentaro schreef:
Heb je een douchewand/-gordijn bij het bad??
Dan valt het best mee, maar je moet haar dan wel in bad afdrogen en gelijk naar beneden (buiten), want als ze eenmaal gaan schudden.... (en dát doen ze zeker)

Nee, heb ik niet, 1 klein wandje, maar niet langs het hele bad.
Eerst kammen van te voren is misschien wel een goed idee..

Urielle

Re: Hond wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:35

Kammen doe ik ook altijd maar helaas.
Ik wil nog steeds ooit eens zo'n echt goede blower. Op het Bernerforum lees ik nl. dat je dan zo alle losse haren eruit blaast, bijna iedereen daar doet ze dagelijks met de blower en dan zijn ze altijd lekker fluffy zonder rondvliegend haar *droomt weg*

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:36

Als het warm weer is kan het toch gewoon met de tuinslang?
Honden zwemmen ook in koud water dus waarom niet koud wassen :o

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:37

je laat de hond gewoon in het bad staan na het wassen en dan goed drogen dan heb je geen last van een vieze badkamer

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:38

jiperdepip schreef:
je laat de hond gewoon in het bad staan na het wassen en dan goed drogen dan heb je geen last van een vieze badkamer

Waarmee droog jij dan?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:40

Of gebruik droogshampoo..... :')

Een hond met zo'n ondervacht, krijg je met geen 10 handdoeken droog....... Als ze daarna schudden, is het onvoorstelbaar wat er nog uit komt.....

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:42

ik droog gewoon met handdoeken een stuk of 4 gebruik ik er

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:44

wij hebben toevallig vanmorgen nog de hond gewassen :') eerst nat gemaakt met een gieter met lauwarm water. toen lekker ingesopt en daarna weer uitgespoeld. ook met warm water uit de gieter. goed je moet een paar keer op en neer lopen.
soms doen wij het ook met de tuinslag. die bevestigen we dan op een of andere manier aan de douche, maar ik heb ook geeeen idee hoe.. mijn stiefvader doet dat altijd, en dan wassen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:45

Wow, 4 handdoeken? :')
Ik gebruik en 1 en dan razendsnel naar de tuin, mag ze daar lekker opdrogen (witte herder met lange vacht)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:49

Gewoon in bad idd. Handdoek op de bodem, zo'n plastic roostertje op t putje om de haren op te vangen, en wassen maar ;)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:54

:+
Grappig topic..

Hoe ik de honden was..
Douche of badkuip maakt niets uit maar wees voorbereid op pijn in je rug van het bukken.

Hond in badkuip (niets er onder) of onder douche (gewoon er ingetild oid)
Wassen die handel, ik gebruik trouwens momenteel sanex en of badedas.
Voor schudder /flapper tijd even het meeste water op zweetmes idee er af wrijven.
Hond laten schudden en drogen hem handdoek zo goed en kwaad als maar kan (ik gebruik gemiddeld 2 handoek of 1 badlaken per hond).
Daarna rap naar buiten en lekker laten schurken in het gras oid.
Kan ie niet naar buiten in de mand met extra dikke deken die in de was kan.

Voilla schone hond en berg haar in de douche en of badkuip ;)

Wij hebben boxers, mijn reu weegt een kleine 40 kg die til ik er ook zo in (hij kan er zelf in komen maar ivm glad heid voorkom ik dat liever.
Op dagen dat ik niet helemaal ok ben en ze toch moeten en het warm is laat ik hem er zelf in kruipen

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:57

buiten in de tuin. vastzetten aan een paal. nat maken met lauwarm water. insoppen met shampoo( had de laatste keer elvive zwart met roze fles helpt wel erg goed!) er in en weer uitspoelen afdrogen met grote handoeken en klaar. had wel een beledigde boxer.

Maitu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:58

Op de poetsplaats met warm water....ff in de shampoo laten staan....dan laten alle losse haren nog beter los. Na afspoelen drogen met handdoek en daarna föhnen. Vervolgens meteen met furminator achtige borstel erdoor.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:01

Miekje23 schreef:
buiten in de tuin. vastzetten aan een paal. nat maken met lauwarm water. insoppen met shampoo( had de laatste keer elvive zwart met roze fles helpt wel erg goed!) er in en weer uitspoelen afdrogen met grote handoeken en klaar. had wel een beledigde boxer.

:') Die van jou kijk dus ook alsof je ze aan het vermoorden bent :+
Laat alles gebeuren maar die blik .....
Tot ze mogen schurken in het gras :D

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:02

die van ons springen gewoon het bad in... :+...gewoon regelmatig even mee de douche in en even in de badkuip springen, kleine beloning en op commando er weer uit... Vaak genoeg om even te oefenen en als het nodig is inc. een douchebeurt... (tussendoor voor het oefenen is eigenlijk om het leuk te houden, beide zijn niet de grootste fans van die sproeier en de geur van zeep :+) In het bad ligt wel een plastic anti-slipmatding (een 'oude' van ons nu speciaal gebruikt bij de honden voor de gladheid... )

vastzetten kan evt. maar persoonlijk vind ik dat je hond gewoon los ook moet blijven staan. Wil je ze echt vastmaken kan dat aan de kraan of je hebt van die badhulpjes handvaten die je door middel van een zuignap plaatst... dat werkt ook.
Hond vast of los, doe voor de zekerheid de douchedeur wel dicht :+ Kan anders nogal nat uitkomen overal haha... (vriendlief dacht onze jongste ook te wassen, was haar 2de keer en madam vond het toch niet zo'n fijn idee, madam was snel het bad uit en ging fijn een rondje over ons bed, de keuken door maar buiten en uiteindelijk als een soort moddervarken op de bank neer te ploffen...)

Hond goed natmaken, goed insoppen en daarna heel goed uitspoelen. Drogen... ik droog zelf eigenlijk enkel de poten... Laat ze eerst een keer uitschudden als ze nog in bad staan, ga met mijn handen langs hun poten en 'knijp' die uit, laat ze uit het bad komen en gooi er een handdoek overheen (gegarandeerd dat die 2 dan nog een keer gaan schudden) droog daarna de poten af met de handdoek en daarna gaan ze beneden in de keuken om te drogen...

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:05

Wij doen het dan wel met de tuinslang...
Omdat het heeeeeeeel erg warm is. En soms laten we de tuinslang eersthelemaal uitgerold met water erin op de tegels in de zon liggen, dan warmt het water op en komt er heerlijk warm water uit.
In bad deden wij alleen toen ze puppy was, maar nu niet echt een optie, ze glijd weg en maakt de hele boel vies.
In de winter wassen we haar met lauw water uit emmers, die we heen en weer slepen.
We kopen hondenshampoo bij de action en smeren haar helemaal in, dan de emmers er overheen leeg laten stromen en iemand die met zijn handen al het zeep er goed uitwrijft.
Daarna even droogwrijven met een handdoek, snoepje als beloning en in het zonnetje lekker opdrogen :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 13:11

Ik ben er bijna mentaal klaar voor, mijn laatste vraag; kan ik haar gewoon onder de buik wassen?
Sorry, ik ben echt een noob in honden wassen :')

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:11

Mjetterd schreef:
Ik ben er bijna mentaal klaar voor, mijn laatste vraag; kan ik haar gewoon onder de buik wassen?
Sorry, ik ben echt een noob in honden wassen :')

Ja hoor, dat kan prima! Wel goed uitspoelen. ;)

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:17

je kan ook gewoon naar een trimsalon gaan :D dat bespaard je een hoop gedoe...en die weten hoe het precies moet en met goeie shampoo en de juiste spullen zoals een verstelbaar bad!
Laatst bijgewerkt door mvermeulen1 op 16-08-13 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:17

Je kan alles wassen alleen uitkijken met de oren neus en ogen dat daar geen zeep in komt.
Ook met de geslachtsdelen uitkijken dat je die alleen met water spoelt.