Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MyWishMax schreef:Ik ben wel benieuwd bij wat voor honden/rassen jij dat vindt kunnen?
kohtje schreef:Maar hoe pak je het aan met een hond die dus niet opgevoed is en heel erg aan de riem trekt? Ik zie hier dus allemaal labradors die verschrikkelijk trekken aan de riem. Die hond lacht zich dood als je hem elke keer een snoepje geeft. Dat soort honden geef ik liever 1 goede aanwijzing dan 10x koekje. Ik wacht dus niet op dat die mij over het erf sleept.
Urko schreef:Hoeveel uur denk jij dat ik met de honden uit het asiel heb? Of met de cursisten die bij mij 1 uur les volgen in de week? Dan heb ik het over minuten ... niet eens over uren.
kohtje schreef:Urko schreef:Hoeveel uur denk jij dat ik met de honden uit het asiel heb? Of met de cursisten die bij mij 1 uur les volgen in de week? Dan heb ik het over minuten ... niet eens over uren.
Nou je gaat me toch niet vertellen dat je in 5 minuten een hond hebt geleerd niet te trekken ?
Ieder geval niet op die stilstaan manier. Bij sommige honden moet ik zelfs het hek vast houden om niet omgetrokken te worden.
Ik ben het niet die die honden moet opvoeden. Voor mij is het ongelooflijk dat mensen hun hond laten trekken, als het als pup meteen wat geleerd dan had je het gered met alleen maar positief. Maar bij een grote hond op volle kracht moet je soms wat om het veilig te houden.
essiesilly schreef:sonja, ik zeg dat jolie niet gecorrigeerd heeft en zo ken ik wel meer beaucerons die deze taak heel serieus namen, nu heb ik natuurlijk een pup van 5 maanden en daar begint ze pas echt dingen aan te leren maar tot 8/9 weken leert ze alleen dingen met heeeel veel geduld, "ongewenst" gedrag negeren en positief gedrag levert iets op.. vond ik echt prachtig om te zien!
een stop woordje (stop waar je mee bezig bent dat gedrag is niet goed) vind ik ook helemaal niet erg maar er zijn helaas genoeg die nogsteeds denken dat je honden moet behandelen met fysiek "geweld" en altijd dominant boven de hond moet staan :S
nu zeg ik niet dat ik dus dominantie theorie of ander geneuzel aanhang, ik, hang namelijk helemaal niets aan maar jat van alles wat ik tegen kom hetgeen wat bij ons past
maar ik moet wel grenzen bewaken en uit bescherming van de hond, maar ook omgeving soms wel op de rem trappen .
, ook op training VZH, Appél, pakwerk en speuren word er vlijtig geclickerd
(daar zijn we er mee begonnen)
het maakt het allemaal wat simpeler/duidelijker.
Dus zonder een tikje ala Cesar bijvoorbeeld, maar je mag echt wel een keer nee zeggen en streng zijn.
Ik ga ook IPO trainen met de pup. Werklijn Duitse Herder en uit een vrij pittige lijn. Dus ik ben benieuwd.missje schreef:Nou al zitten er10 opmijn schouder mee te kijken, ik vind dat onzin. Toen ik vroeger op mnflikken kreegdoor mn ouders heeft ook geen scheuren opgeleverd. Vind hetbehoorlijk zweverig klinken. Net als de bijbel.
Er zijn meerdere wegen naar rome, vaak zijn degene die voor een bepaalde methode kiezen ervan overtuigd dat al het andere niet deugd.
Ik ben van mening dat ieder moet kijken wat voor methode het beste bij zich past en bij zijn hond. Als de clicker voor jou Het middel is moet je vooral dat gebruiken.
Zoals ik eerder zei, er zijn meerdere wegen die naar......
Niet degene die wel op de eeuwen oude manier corrigeren meteen als beulen bestempelen
) Urko schreef:@Def: dat begrijp ik helemaal. Heel menselijk om af en toe je geduld te verliezen maar niet altijd fair tgo de hond.
Urko schreef:Er zijn overigs tal van trainers waar je veel van kan vinden en echt meester zijn in positief trainen: Bob Bailer, Jane Donaldson, Ian Dunbar (die is overigs in oktober in nederland!), Ken Ramirez, Karen PRyor, Terry Ryan, Katy Sao, Nando, Betty Buijtels... kan nog wel even door gaan...
Allemaal goed boeken, dvd's van te vinden.
En op youtube: Kiko Pup en Zak George. Dat zijn echt geweldige filmpjes!
en idd gaaf dat hij komt naar NL! helaas is t wel erg duur