Verder kan ik ook alleen maar zeggen arm dier
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

superwoman schreef:Nant schreef:Het kost ongeveer 15 euro om een knaagdier in te laten slapen, hier zullen je ouders toch niet moelijk over doen?
eh, das ex. consult zeker?
Hier krijg je het echt niet voor die prijs hoor. Mag blij zijn als het voor het dubbele lukt.
Chasey schreef:Dure dierenartsen! Heb een keer onze parkiet laten opereren. Had een gezwel. Kostte in totaal maar 15 euro.
ietjelover schreef:moet twee ratjes laten inslapen, 80 euro helaas.
Er zijn zoals er al gezegd werd gezegd goedkopere oplossingen maar dat zou ik nooit doen.
Voor mij betekenen die dieren evenveel als ieder ander dier.
Paarden laten we ook inslapen en gaan we niet zelf met messen of andere toestanden aan de gang.
Wilawander schreef:Ik snap niet zo goed waarom er gezegd word TS is nog maar 13? op die leeftijd weet je toch wel dat je een dierenarts KUNT bellen? en dat dit niet goed is?
Verder kan ik ook alleen maar zeggen arm dier
Dus ik vind het niet meer dan logisch dat een 13 jarige niet zomaar de da gaat bellen. ietjelover schreef:ik vind dood en dood zeker een verschil.
Zou het mezelf nooooit vergeven als mijn lievelings dier zn nek om is gedraaid of dood is geslagen.
Dat vind ik een beest vermoorden. Inslapen vind ik gewoon in slaap brengen als het genoeg is geweest. Hier zullen ook genoeg mensen anders over denken. Maar als je het geld niet hebt om ze normaal tot hun einde te laten komen moet je niet aan dieren beginnen in mijn ogen.

Citaat:Hoe humaan het ook lijkt, het is het verre van. Weet niet of je al een dier hebt zien ingeslapen worden zonder verdoving vooraf, maar zoiets is gewoon hartverscheurend en verschrikkelijk
Cowgirl schreef:Wat een onzin.
Ik denk dat ik de afgelopen 1,5 jaar gemiddeld elke week en stuk of 5 a 6 dieren heb laten inslapen.
Niet schrikken ik werk op de dierenambulance.
De meeste zijn vogels, deze krijgen gelijk een 3 dubbele dosis en zijn vrijwel direct weg of vallen rustig in slaap en daarna stopt het hartje.
Huisdieren krijgen eerst narcose en dan het fatale middel.
Wij komen bij verschillende DA's en ik heb nog geen 1 slechte ervaring. 1 geval ging moeizaam dat was een eend.
Ook prive heb ik geen slechte ervaringen gehad.

xLIESSSx schreef:Dan moet er meer verdoving gegeven worden. Een dier dat pijn heeft, heeft stress en zal daarom slecht reageren op een verdoving. Dierenartsen weten dit en geven dus 'als het goed is' minstens een dubbele dosisMijn vriend woont op een boerderij en hier zijn al verschillende dieren moeten ingeslapen worden en daarbij was het "mooi heengaan" een uitzondering. 9 van de 10 keer was het een hartverscheurend tafereel van stuipen, kermen of gewoon niet dood willen...
(hoogst waarschijnlijk is dit omdat de verdoving niet of niet goed aanslaat doordat de dieren op van adrenaline zitten, dat begrijp ik wel)
xLIESSSx schreef:Toch zijn er al verschillende gevallen geweest waarbij de mensen de ontzettende pijn voelden, maar er wel vredig en rustig bijlagen op de operatietafel.