Duif met pootring verdwaald, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:58

Laura_x_ schreef:
Toevallig hebben wij een paar dagen geleden ook twee dagen een duif op bezoek gehad. Je moet ze eigenlijk niet voeren, maar de duif proberen te vangen. Nee, niet aanraken, maar ervoor zorgen dat ze in een afgesloten ruimte (garage) gaan zitten. Daarna bel je de eigenaar en dan komt hij/zij de duif ophalen :)

Nou, echt niet altijd hoor. Je moet ze ook niet vangen, is alleen maar extra stress voor zo'n dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:05

Mijn ervaring met zo'n duif is, gewoon een beetje voeren, op krachten laten komen en dan vliegt hij vanzelf weer terug. Tenminste hij/zij gaat weer weg, zegt er niet bij dat ie naar huis gaat :D .

Regelmatig hebben wij zo'n duif die aan komt vliegen bij de boerderij. Zijn tot nog toe allemaal weer vertrokken na een tijdje rusten en eten.

Vangen lijkt me inderdaad erg stressvol voor zo'n dier.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:03

Mindim schreef:
Laura_x_ schreef:
Toevallig hebben wij een paar dagen geleden ook twee dagen een duif op bezoek gehad. Je moet ze eigenlijk niet voeren, maar de duif proberen te vangen. Nee, niet aanraken, maar ervoor zorgen dat ze in een afgesloten ruimte (garage) gaan zitten. Daarna bel je de eigenaar en dan komt hij/zij de duif ophalen :)

Nou, echt niet altijd hoor. Je moet ze ook niet vangen, is alleen maar extra stress voor zo'n dier.

Wij hebben een klein beetje granen in onze schuur gelegd en de deur achter hem dicht gedaan, lijkt me niet dat zo'n beestje daar een trauma van oploopt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:58

Laura_x_ schreef:
Wij hebben een klein beetje granen in onze schuur gelegd en de deur achter hem dicht gedaan, lijkt me niet dat zo'n beestje daar een trauma van oploopt :j

Nou, ik hoop voor je dat ze hem op komen halen dan. Dieren opsluiten in een vreemde omgeving geeft altijd stress.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:20

Mindim schreef:
Laura_x_ schreef:

Nou, ik hoop voor je dat ze hem op komen halen dan. Dieren opsluiten in een vreemde omgeving geeft altijd stress.

Lijkt mij ook. Je kunt de deur toch gewoon openlaten? Dan kan hij zelf besluiten of hij eruit wil.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:45

Wij hebben hier ook (ruim een week)een aanvlieg duif zitten, hebben de eigenaar al gebeld. Maar die komt m niet halen. Hij zegt dattie zelf wel weer naar huis vliegt..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:58

hier ook een duif gehad, viavia de eigenaar opgespoord en die was blij dat we hadden gebeld. Ging viavia (andere duiveneigenaar) ook weer terug naar zijn eigenaar.
Het kan dus wel....en idd ook gevangen :j
Laatst bijgewerkt door superwoman op 15-08-13 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:07

Hij is allang opgehaald? Diezelfde dag nog. Ik snap jullie probleem niet ;)