(nogsteeds) met mijn handen in m'n haar...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Re: (nogsteeds) met mijn handen in m'n haar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 20:53

Nee, dat soort dingen mag hij niet, wegens de rangorde.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:17

Volgens mij wordt deze hond totaal niet begrepen. Het is ook normaal gedrag dat een hond zijn eten verdedigt, ook als hij het gevonden heeft (gejat kan ook). Afpakken mag dan eigenlijk niet: zo werkt dat bij honden onderling ook zo. Eenmaal gepakt is het ook van diegene, of je nu hoger of lager in de rangorde staat.

Ik merk dat er veel frustratie en boosheid is, dat kan echt een boosdoener zijn (gedeeltelijk). Honden reageren heel sterk om dit soort emoties en dat kan negatief uitpakken.

Ik denk dus, dat je hond de leiding heeft overgenomen in huis omdat niemand de leiding heeft over hem. Wanneer er niemand is die de leiding neemt over de hond, gaat de hond deze leiding dus overnemen. Ik zou de hond in elk geval niet op de bank laten en gaan werken aan jullie vertrouwensband. Ik gok zomaar dat de hond totaal geen vertrouwen heeft in jullie...

Mag ik je een tip geven? Meld je aan op een hondenforum *(.nl)*, daar zitten heel wat leden die veel weten over hondengedrag en echt goede tips kunnen geven. Ook mbt. verbetering van het vertrouwensband, ik zal je daar ook een linkje over sturen. Mijn andere tip is om naar een gedragstherapeut te zoeken en veel te gaan lezen over hondengedrag (en pin je vooral niet past aan één methode, lees ze allemaal zodat je dit eigen kan maken).

Fleurlovexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 21:45

Onze chihuahua had eerst voernijd ( voorderest doet ze niks en niemand een vlieg kwaad het zal nooit in haar opkomen iemand te bijten of grommen ) als ze snauwde als ik bij haar eten kwam dan greep ik haar aan haar nekvel en legde haar op haar rug in haar mand en ze mocht niet opstaan voordat ik dat zei en het is na een week weggegaan :)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 21:54

Heb je al de hulp van een gedragsdeskundige geprobeerd?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:49

Wat ik vooral lees is dat de hond niet goed gecorrigeerd wordt. Er wordt gestraft, maar niet gecorrigeerd. En daar zit het probleem.

De hond ziet dingen steeds meer als 'van hem' en het lijkt wel of jullie zelf afwachten wanneer het weer wegtrekt. Zo was de hond jou aan het verdedigen toen je zwanger was. Dat mag gewoon niet, jij verdedigt hem en niet andersom.
Jij mag niet aan je man komen omdat je het bezit van je hond bent in zijn ogen en daar mag geen andere reu aan komen.
Kortom hij voelt zich de baas in huis en dat is hij ook op dit moment.

Ik wil best een dagje langskomen om misschien wat dingen te verhelderen waar jullie verder mee aan de slag kunnen. Wekelijkse begeleiding kan helaas niet, daarvoor wonen jullie te ver weg.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 13:35

Bedankt voor de reacties, en vooral ook voor de fijne meedenkende PB's!
Ik ben de afgelopen dagen heel intensief met hem bezig geweest.. en hij is dan een stuk braver!
Het ligt echt heel erg aan ons ook. (duh!)
Hij is nu aan het logeren, aangezien wij vannacht op vakantie gaan.
Hij reageerde heel goed daar, omdat ze gelijk een leidende rol op zich nam! (ze heeft ervaring met honden).

Nu ook al bericht en foto gehad dat het super gaat!.

Als we terug zijn van vakantie over een paar weekjes wil ik inderdaad iemand langs hebben, of het een bokker is die wil helpen (bedankt voor je aanbod Sassol) of iemand die we inhuuren voor een langere periode is nog even kijken, maar we willen het eigenlijk gewoon fixen, en ik wil hem niet weg doen.

Ook van Jacks kant hoor.. ik ben een soort van zijn moeder.. zo gedraagd hij zich.. (of zijn bezit als ik jullie reacties lees) hij is tot nu toe 2x eerder bij me weg geweest de afgelopen 7 jaar.... 1x was hij een jaar of 3.. en heeft hij die week niet gegeten, niet gespeeld, en was depressief.. Daarna een keer bij een bokker voor een stukje 'heropvoeding'. en dat ging heel goed.

Ik denk dat het nu ook goed gaat, maar alleen al het logeren vind ik niet fijn, en mis hem nu al.

Kosten draai ik me niet voor om.. als we iemand moeten inhuren, so be it.. er zijn al letterlijk duizenden euro's in hem gestoken, dat is hij me waard!

Hij heeft afgelopen week zich zo goed gedragen, dat hij met mijn zoontje mee mocht met zijn nieuwe vriendinnetjes met de hondjes lopen!
(midden is mijn zoontje met Jack)
Afbeelding

En zonnen bij de oppas vandaag!
Afbeelding
Afbeelding

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:59

Wat fijn dat het al beter gaat!
Super dat je je in gaat lezen en een deskundige laat komen

Al zou ik niet te hard van stapel lopen hoor..
Het zou erg jammer zijn als je hondje op de een of andere manier toch weer terugvalt in zijn oude gedrag

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:44

Fijn dat het weer beter gaat! Ik denk dat het alleen nog maar beter zal gaan, wellicht niet in grote stappen, let vooral op de kleine dingetjes die beter gaan. Ik merk in je bericht dat je al een stuk positiever kijkt naar je hond. Hartstikke fijn!