Teef met pups

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 16:11

laResidence schreef:
Slagroom is vet en eiwit, dus prima om een hond wat extra's te geven.
ik fok zelf rashonden en weet echt wel waar ik het over heb.

maar waarom is slagroom dan beter dan melk ? zit toch beide lactose in of ben ik nu erg blond?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:29

Dat de hond aan de diarree is, is niet zo gek. ze heeft vermoedelijk de nageboortes opgegeten en vaak zie je dan een dag of 4 dunne ontlasting en vaak is deze ook zwart.
Belangrijk is de teef dagelijks te temperaturen.

Ik ken genoeg fokkers die probleemloos melk geven maar zou dan zelf voor een lactose vrije variant kiezen daar ze die vaak beter verdragen. Melk geven aan de teef zorgt vaak ook voor, dat de teef meer melk geeft.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:38

Ik fok ook rashonden, maar geen haar op mn hoofd die er aan denkt om de honden slagroom te geven, de meesten gaan er van aan de racekak. Ik geef geitenmelk aan mijn teven als ze zogen, vinden ze heerlijk en verdragen ze ook goed..
Het feit dat je rashonden fokt en het dus wel weet is een enorme dooddoener.. Je kunt ook rashonden fokken en alles verkeerd doen..

tamary

Re: Teef met pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:44

Voor zogende teven die zo interen weet ik wel dat sommigen schapenvet geven, zijn er als bonbons, dus soort groot snoep formaat. Veel energie en goed verteerbaar.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 22:46

Mijn vraag dan is geiten melk beter of slechter dan die lactose vrije melk van bv campina of welk merk dat is ?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:49

Geitenmelk wordt vaak aangeraden als de lichtverteerbare vervanging van eigen diersoort moedermelk, maar ik denk dat je hier dan caloriën tekort komt. Vandaar liever vet, zal ook beter te verteren zijn voor een volwassen dier.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:54

Ik zou calcium bij gaan voeren over de brokken heen. Sowieso is het verstandig om moeder hetzelfde voer te geven als waar je de pups op groot gaat brengen uiteindelijk. Mijn ouders fokken al jaren Labradors op zeer professionele wijze en een teef die net bevallen is word als het ware opgegeten door haar eigen pups. Nu zit er in puppy voer veel meer bouwstoffen, omdat de pups er natuurlijk van moeten groeien, een teef die zoogt doet het ook erg goed op dit voer! En zeer zeker calcium bij het voer gaan geven, op deze wijze hebben mijn ouders nog nooit een te magere teef gehad die net bevallen was. En het laatste nest wat nu bijna 3 jaar geleden is had onze teef er 10. Dus dat wil toch wat zeggen.

http://www.spat.nl daar kun je alles krijgen!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:55

Geen extra calcium geven, gewoon compleett voer, vers, brokken of een combinatie. Extra calcium toevoegen is niet gezond!

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 23:10

Sjonge dat is het irritante aan internet de een roept links de ander rechts haha ;)
maar ik heb wel van dat poeder spul gekregen van beaphar waar dat in zit.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:09

Ik adviseer ook absoluut geen calcium te geven maar gewoon een volledig voer waar alles in zit. Dit is gewoonweg het beste voor je hond.

Maar raadpleeg anders gewoon je dierenarts even,die kan je vast beter vertellen wat wel en niet goed is voor je hond.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:46

Jeetje wat een gedoe zeg!
Geef die hond gewoon een beetje tijd om bij te komen zeg. Zo slecht zag ze er niet uit op de foto's. Een broodmagere hond zie je ook wel als ze ligt, dus het zal wel meevallen.
En een hond hoort taille te hebben he, dat hebben helaas veel honden niet omdat ze gewoonweg te dik zijn.

Gewoon puppy brokken geven en eventueel dat vlees. Lekker laten bijkomen en niet volproppen met al die extra onzin. Melk, Brinta, lactosevrije melk, wat een onzin zeg.
En schapenvet? Da's voor de vacht, heeft niet echt veel te maken met aankomen.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 11:15

Thanks voor de reacties.
Ik heb zojuist geitenmelk gehaald en 3 pakken vlees uit de vriezer
2 van Smuldier en 1 van Rodi meer merken hadden ze niet, hoop dat die goed zijn?

Honden horen inderdaad niet heel dik te zijn maar dat was ze al nooit.
Ik wil haar goed voeren omdat ze anders de pups te weinig melk geeft en voorkomen dat ze nog meer afvalt/ziek word.

Zo ziet mams er nu uit: ..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:42

Wij geven de teef wel calcium bij. Daar vele daar een tekort van hebben in de eerste weken en ernstig ziek kunnen worden. word hier ook door o.a. Hochmoor (bekende kliniek) met klem geadviseerd dat niet te vergeten. Wij geven het zo'n 3 weken tot de pups bijgevoerd worden.

Ik vind de teef wel mager. En zou dat gewoon met een goede puppybrok en de geitenmelk oplossen en niet van alles door elkaar gaan voeren. Dat ze diarree heeft na de bevalling de eerste dagen is niet zo raar.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 11:46

Mja op de foto''s lijkt ze zelfs nog dikker dan in het echt..
Ze heeft net al een schaaltje geiten melk gehad en nu is het vlees aan het ontdooien dus zo geef ik om de 2a4 uur wat te eten ( vlees en melk wil ze wel brokjes weigerd ze aventoe grrr)
Ze krijgt tussen de melk 3 a 4 gram gistocal poeder daar zit ook vanalles in.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:27

Mocht de teef calcium tekort hebben en ziek worden ben je veelal te laat en is er meestal niks meer aan te doen. Bij kennissen hebben we het meegemaakt dat de hond na het opmerken van de symptomen 1,5 later er niet meer was. Dus calcium poeder geven is echt niet slecht!

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:30

Rodiworst al geprobeerd? werkt perfect
Brinta hebben wij vanaf bepaalde tijd ook aan de pups gegeven, pups zijn er niet slechter van geworden ;)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 20:36

Ze braakte bijna al het vlees weer eruit na ong 1 uur gegeten. ( sinds vandaag) kan dat ik mischien ineens teveel heb gegeven dat dit nieuwe merk.

erna meteen water en vlees gegeven weer en dat blijft er tot nu toe wel in

Ze valt ook bijna om als ik haar uit laat dat lijkt me niet gezond pfff ( sinds vandaag dus ineens)
als ik haar help recht te staan dan gaat het wel weer ff.

Is dit nog sufheid van de bevalling of word ze toch ziek? ze lijkt vandaag ineens zwakker dan de eerste 2 dagen.
Ze drinkt wel gewoon alsik het aanbied.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:31

Misschien even de da bellen voor advies? Klinkt niet goed...

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:31

Dierenarts raadplegen..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:55

Hoe is de temperatuur? ivm baarmoederontsteking?

Calciumprobleem kan ook zijn. Zou zo snel mogelijk een dierenarts raadplegen. Zou ik ook een spoed van maken daar het ook een calciumtekort kan zijn en dat gaat heel snel.

Blitz22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:53

ga maar gelijk naar de dierenarts met dr... omvallen is niet goed hoor....
ga met al je vragen naar de dierenarts ook wat je moet doen met voeding. de 1 zegt dit de ander dat....
je had voortaan beter in moeten lezen over een nestje valt me op... en dat jij niet bij de pups mag komen klinkt me ook niet goed in me oren... Hoop dat moeders niet ziek wordt.... suc6

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 08:16

Ik mag inmiddels wel bij de pups komen ;)
Ze valt niet helemaal om maar als ze uit de bench komt dan wankelt ze heel erg met het naar buiten lopen.
maar ga idd wel naar de da.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:58

Waarom zo lang wachten? kan je de pups en de moeder kosten als je pech hebt. Vind dat je er erg makkelijk mee omgaat en ook dat je totaal niet hebt voorbereid hierop. Erg jammer.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 14:24

Ze heeft 2 spuitjes gehad 1 voor ontsteking en 1 voor vitamine geloof ik en antibiotica tabletten. Ze heeft koorts.
Die geitenmelk heeft ze niks aan zei ze daarmoet ik mee stoppen ik kan beter puppy melk geven.
Verder zij ze lekker biefstuk en kip bakken en geven.

Als de pups morgen niet zijn aangekomen moet ik ze bij gaan voeren.

Klopt maar ik heb me heus wel wat ingelezen hoor, alleen nu zit alles gewoon tegen. Maar heb het inderdaad te makkelijk over een nestje pups gedacht.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:28

hier gaf ik altijd ook kip(gekookt gebakken is te vet) en onbeperkt pup brok als mijn teefje pups had
ze is nooit dun geweest toen ze pups had
en wel jammer dat je iets te makkelijk er over gedacht heb
ben je wel heel de dag bij hun ?
of iemand anders meschien